• Äldre 18 Jul 12:53
    1469 visningar
    3 svar
    3
    1469

    20 kg övervikt. Misslyckas med bantning!

    Hej! Jag har ca 20 kg övervikt och mår inte bra utav det, känner mig inte jättestor men jag märker det mest när jag provar kläder eller ser mig på kort att jag är FET!

    Gått upp av medicin, tröstätande och stillasittande.

    Försökt ca 4-5 gånger att gå ner. Det som passat bäst har varit att på ett ungefär veta hur mycket kalorier jag får i mig. Fast det har knappt blivit nån viktminskning för jag tappar motivationen direkt, det svåraste är maten. När suget på kakor och sött kommer har jag skitsvårt att stå emot. Så slutar det med att jag tyckt i mig ett par kakor, efteråt känner jag mig så misslyckad och ger upp bantningen sen frossar jag som vanligt. Har ialafal bytt ut all söt dryck mot fun light. Det kommer jag nog kunna hålla!

    Jag vill gå ner i vikt, funderar på å gå till läkarn och kanske få tabletter mot övervikt eller sug.

    Hade jag vetat hur man skaffat amfettamin hade jag lätt använt det å gått ner i vikt. Jag vet att jag inte har nått tålamod och endast vill ta den lätta utvägen. Sån är jag när det gäller allt.

    Jag kan ju inte va den ända som har svårt för dehär. Kom med alla tips å tankesätt ni vet.

  • Svar på tråden 20 kg övervikt. Misslyckas med bantning!
  • Anonym (Lchf)
    Äldre 18 Jul 13:00
    #1

    Lchf är det bästa. Jag har själv gått ner 30 kg med det. För mig funkar det bäst då mitt problem är kakor sötsaker och sånna saker. Lagom funkar inte för mig utan jag måste hålla mig ifrån sånna saker till 100% . Att ta bort kolhydraterna gör även att suget för sötsaker försvinner. :)

  • Seraph­ina
    Äldre 18 Jul 13:11
    #2

    Jag säger också Lchf. Har ca 20 kg kvar att gå ner själv, har hittills tappat 6 kg med den kosten. Jag är hemma-bunden pga hälsa och andra saker så jag motionerar alltså inte alls. Räknar heller inte kalorier för det brukar man sällan behöva med lchf. Utan jag bara håller mig till den kosten och så går jag sakta men säkert ner, så det är toppen :)

  • Äldre 18 Jul 13:33
    #3

    Om räkna kalorier funkar för dig så gör det. Låt lite godis, kakor, läsk, öl eller vad du nu tycker är gått ingå där. Det är helt ok så länge det är lite och resten av maten är bra. 

    Planera i förväg (inlusive ev gott) och sätt inte kcal-målet för lågt, det funkar ju inte om man går omkring hungrig. Lägg dig på en nivå full kcal-mässig som om du var normalviktig. Du kommer förmodligen gå ner i vikt bara på det.


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
Svar på tråden 20 kg övervikt. Misslyckas med bantning!