• Visulii

    Jag står inte ut med alla tanter!!!

    VARFÖR blir alla kvinnor över 40 tanter? Jag är 50, folk har alltid trott att jag är yngre än vad jag är, jag tränar och är energisk och glad. Jag får höra av jämnåriga kvinnor att jag minsann ska veta hur gammal jag är, hur jag ska klä mig osv. Jag försöker inte göra mig sån jag är, jag ÄR sån. Var hittar man vänner som inte lutat sig tillbaka, som har kvar glädjen över livet, som är nyfikna och glada?

  • Svar på tråden Jag står inte ut med alla tanter!!!
  • annabellelee

    Ganska ledande fråga.... I min bekantskapskrets finns flera kvinnor över 40, som alla är snygga, skärpta och sexiga.

    Sen kanske inte alla lägger ner en timme på att lägga sin make up varje morgon, men det beror på att de har viktigare saker för sig, och är kloka nog att inse att ytan inte är allt.

  • äldreochklokare
    Visulii skrev 2017-07-18 20:48:43 följande:

    VARFÖR blir alla kvinnor över 40 tanter? Jag är 50, folk har alltid trott att jag är yngre än vad jag är, jag tränar och är energisk och glad. Jag får höra av jämnåriga kvinnor att jag minsann ska veta hur gammal jag är, hur jag ska klä mig osv. Jag försöker inte göra mig sån jag är, jag ÄR sån. Var hittar man vänner som inte lutat sig tillbaka, som har kvar glädjen över livet, som är nyfikna och glada?


    Jag brukar inte få höra att jag är nån "tant" (är 47) så det beror nog helt på hur man är. 
  • Dixie

    Nu har jag ännu inte fyllt 40 ( 6 månader kvar...) men har ju många 40-åringar i bekantskapskrets och känner inte alls igen bilden TS målar upp.....

    Blir ju lite nyfiken på hur du klär dig om du får dessa kommentarer - tights och magtröja?!

  • Visulii

    så då har jag otur att ha kvinnor runt mig som tycker att jag minsann ska veta att jag är "gammal" nu..?

  • Visulii
    Dixie skrev 2017-07-18 21:03:46 följande:

    Nu har jag ännu inte fyllt 40 ( 6 månader kvar...) men har ju många 40-åringar i bekantskapskrets och känner inte alls igen bilden TS målar upp.....

    Blir ju lite nyfiken på hur du klär dig om du får dessa kommentarer - tights och magtröja?!


    hah jag pratar om snygg pennkjol och blus/skjorta. Även om jag jobbar på kontor så ska man tydligen ha fleecetröja, stor kofta, jeans eller t shirt. Men jag gillar classy kjolar, (till knäna) snygga skjortor..usch nu märker jag att jag börjar försvara mig som jag gör med dem
  • Aniiee
    Visulii skrev 2017-07-18 21:06:59 följande:
    hah jag pratar om snygg pennkjol och blus/skjorta. Även om jag jobbar på kontor så ska man tydligen ha fleecetröja, stor kofta, jeans eller t shirt. Men jag gillar classy kjolar, (till knäna) snygga skjortor..usch nu märker jag att jag börjar försvara mig som jag gör med dem
    I mina kretsar skulle du absolut kallas för tantig om du kom iförd pennkjol och blus.....
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Visulii
    Aniiee skrev 2017-07-18 21:11:21 följande:
    I mina kretsar skulle du absolut kallas för tantig om du kom iförd pennkjol och blus.....
    ehh jag kallas inte för tant,det är alla kvinnor i mansfrisyr som stör sig på att jag klär mig snyggt kvinnligt och faktiskt sexigt, tänk Kristin Kaspersen.
  • Visulii
    Dixie skrev 2017-07-18 21:12:28 följande:

    Det låter ju helt normalt och passande för 40+!!


    ja men tydligen stör sig folk på att jag har långt hår, skrattar högt och inte "lagt ner"...
Svar på tråden Jag står inte ut med alla tanter!!!