• Fridamalmqvist

    Dotterns träningsfrågor

    Hej! Jag har en tjej på 15 år! Hon tränar en del kondition/styrka på sommarlovet och har nu några frågor till er träningsexperter.

    1. Hon tränar oftast sent på kvällen (brukar vara klar 10/11-tiden) och är oftast inte hungrig då. Hon brukar dricka ett glas mjölk och äta en frukt. Är det dåligt?

    2. När hon kör styrka kör hon tre varv av samma övningar. Första varvet bränner det riktigt i magen, men varv 2 och 3 gör det inte det, varför är det så?

  • Svar på tråden Dotterns träningsfrågor
  • Anonym (963)

    Skulle rekommendera www.kolozzeum.com/forum/ eller flashback i första hand.

    1. Dåligt och dåligt. De flesta planerar träning och måltider så de passar bättre ihop. Själv kör jag en återhämtare+protein direkt efter träning och middag 2 timmar efter det.

    2. Kanske inte är uppvärmd?

  • Fridamalmqvist
    Anonym (963) skrev 2017-07-18 23:30:16 följande:

    Skulle rekommendera www.kolozzeum.com/forum/ eller flashback i första hand.

    1. Dåligt och dåligt. De flesta planerar träning och måltider så de passar bättre ihop. Själv kör jag en återhämtare+protein direkt efter träning och middag 2 timmar efter det.

    2. Kanske inte är uppvärmd?


    Tack för svar!

    1. På vilket sätt är det dåligt? Hur påverkar det kroppen?
  • Nilssad

    -Det är alltid bra att få i sig mat efter träningen då kroppen är i högföbränning så musklerna får byggmaterial och kroppen får energi att återhämta sig på med mat, annars bryts muskler ner och kan själv bli slö och trött efteråt, måste äta efter träning!

    Att äta så sent vet jag inte om det är dåligt eller ej, kan bara tänka mig att all överskott energi och annan överskott från maten kan vara svår att göra av sig med då du inte rör dig utan går och lägger dig efteråt. 


    Men det viktigaste i alla fall är att äta efteråt, protein och kolhydrater.
    Några bra sidor att läsa på:
  • Nilssad
    "2. När hon kör styrka kör hon tre varv av samma övningar. Första varvet bränner det riktigt i magen, men varv 2 och 3 gör det inte det, varför är det så?"

    - Menar du magövningar eller generellt när hon kör armar också?
Svar på tråden Dotterns träningsfrågor