• Anonym (Vad händer??)

    Min urin ser konstig ut! Bild



    Så här ser min urin ut ofta, fast enbart morgonurinen. Detta började för max 2 månader sen. Varför ser den ut som juice? Nån begynnande sjukdom eller njurproblem?
  • Svar på tråden Min urin ser konstig ut! Bild
  • Jesper f
    Anonym (Vad händer??) skrev 2017-07-19 15:46:31 följande:

    Puffar


    Ser ut som utfallande äggvite ämnen... Luktar den nått? Ändrar urinen färg/klarhet under dagen? Du har inte märkt något annat i ditt allmäntillstånd under senaste 2 månaderna som förändrats?
  • Anonym (Vad händer??)
    Jesper f skrev 2017-07-19 15:51:55 följande:

    Ser ut som utfallande äggvite ämnen... Luktar den nått? Ändrar urinen färg/klarhet under dagen? Du har inte märkt något annat i ditt allmäntillstånd under senaste 2 månaderna som förändrats?


    Ja den blir normal under dagen. Tycker den är ganska luktfri, mer normal urindoft. Funderar på om nått ändrats men känner mig normal.
  • ZSSN

    Om du är man kan det vara rester av sädesvätska som gör den grumlig. Om du är kvinna råder jag dig att uppsöka vårdcentral då du kan ha en urinvägsinfektion.

  • Hamburgartjuven

    Ja det är ju för mkt protein. Tar du tillskott, gymmar du en massa och dricker dåligt eller börjat dricka uttorkande drycker utan att kompensera?

    Om nej på ovanstående... Gå till vårdcentralen och be de kolla.

  • Anonym (Vad händer??)

    Jag äter extra järn sen mars och även folsyra men det har ju inte påverkat urinen innan. Får ringa vc och kolla vad de säger.

  • klyban
    Anonym (Vad händer??) skrev 2017-07-19 22:37:52 följande:
    Jag äter extra järn sen mars och även folsyra men det har ju inte påverkat urinen innan. Får ringa vc och kolla vad de säger.

    Det eller urinsticka kan ge svar initialt.
    Men ger urinsticka svar, så kommer man ändå få söka vård.


    Så lika bra man går dit direkt, och är det bara på morgonen urinen ser ut så, så är det nog en bra idé att ha sparat urin själv ifrån första kisset.


    hur många meter var det?
  • Anonym (Juice?)

    TS vad smakar det som? Smakar det salt är det nog okay men smakar det sött så gå till läkare. Glöm dock inte saft glaset..

  • Anonym (Vad händer??)
    Anonym (Juice?) skrev 2017-07-20 16:55:30 följande:

    TS vad smakar det som? Smakar det salt är det nog okay men smakar det sött så gå till läkare. Glöm dock inte saft glaset..


    Smakar?
  • Anonym (Vad händer??)
    nuharjagbytt skrev 2017-07-20 19:25:58 följande:

    Nu tror jag inte att det då är så grumligt men en starkare gul färg kan bero på b- vitaminer.


    Det ÄR så grumligt. Ser ut som äppelmust eller grapejuice. På morgonen och under dagen blir det normal färg.
  • klyban
    Anonym (Vad händer??) skrev 2017-07-21 14:03:59 följande:
    Det ÄR så grumligt. Ser ut som äppelmust eller grapejuice. På morgonen och under dagen blir det normal färg.

    Fortfarande inte tagit en sticka, varför då?
    Är du så ointresserad av din hälsa?


    hur många meter var det?
  • Anonym (Vad händer??)
    klyban skrev 2017-07-21 14:06:00 följande:

    Fortfarande inte tagit en sticka, varför då?

    Är du så ointresserad av din hälsa?


    Vad för sticka? Ringde ju vc men de tyckte jag skulle dricka mer vatten. Och eftersom det inte var så efter varje natt så tyckte hon inte det var akut heller.
  • klyban
    Anonym (Vad händer??) skrev 2017-07-21 14:08:03 följande:
    Vad för sticka? Ringde ju vc men de tyckte jag skulle dricka mer vatten. Och eftersom det inte var så efter varje natt så tyckte hon inte det var akut heller.

    Konstigt att man inte tar sticka, låter som dom bara ville bli av med dig.
    Detta är jävligt vanligt inom sjukvården idag.


    Vet itne hur många ggr med min smärtproblematik som kommer ibland, där jag blir tillsagd att ta två alvedon och typ återkomma imon.

    Stickan är givetvis för att doppa i din urin, och se om det finns ämnen som man inte vill se i urin.
    Detta tar typ sekunder att testa.
    Alternativ är att du pratar med någon du känner som jobbar inom vården, så skaffar du såna stickor där.
    Glöm bara inte vilket märke det är, så du kan kolla på internet.
    Eller se till att vederbörande tar ett kort på det man ska jämföra, så man vet om man har äggvita, blod, socker och annat i urinen.
    Kom ihåg att de är väldigt känsliga för fukt, och bör användas omgående när de väl är ur asken(hur lång tid, det beror på luftfuktigheten).


     


    Jag har aldrig någonsin fått en sådan grumlighet på urin.


    Och är jag uttorkad, så brukar det inte vara så klart gult, utan det går emot gulbrunt, till galet brunt om man är tokigt uttorkad.


    hur många meter var det?
Svar på tråden Min urin ser konstig ut! Bild