• Pannkakan020320

    Får inte sova över hos min kille, hjälp mig!

    Hej, jag är en 15 årig tjej som har ett problem. Jag har en pojkvän som jag vill sova hos, men jag får inte för mina föräldrar för att de anser att jag är för ung. De är rädda att vi ska ha sex. Jag har redan berättat för mina föräldrar att jag inte vill ha sex än och att min kille vet att jag inte vill det, men ändå så tillåter de mig inte. Skulle vara tacksam för svar och bra andledningar som jag kan säga till mamma och pappa så att de kanske ändrar sig!

  • Svar på tråden Får inte sova över hos min kille, hjälp mig!
  • Skånetjej01

    Det finns ju inte mkt du kan göra. Om det är till någon tröst fick jag inte heller sova över hos min kille i den åldern

  • Anonym (Grodd)

    Du kan ju alltid tala om att sex inte nödvändigtvis sker på nattetid.... Så, litar de på dig eller ej? I övrigt är det egentligen din och pojkvännens ensak om ni sysslar med sådant eller ej, även om man som förälder gärna tycker att ungdomar inte behöver ha så bråttom. Vi vill ju oftast inte heller att barnen ska bli 40 år och oskuld, om det inte är självvalt. Övernattningar kanske räcker på helgkvällar, så inte skolan blir lidande?

  • CitronTulo

    Om du och din kille ville ha sex med varandra så skulle ni ju lika gärna kunna ha det på dagtid.. Hur väl känner dina föräldrar din kille? Är de rädda att han ska övertala dig till att ha sex även om du inte vill? Mina föräldrar lät mig inte sova hos någon kille innan jag var typ 17, dock så hände det några gånger att jag gjorde det när de inte viste om innan det..

  • Anonym (asdf)

    Tycker 15 är en lagom ålder att sova hos pojkvän/flickvän, men finns tyvärr inte mycket du kan göra förutom att fortsätta argumentera med dem.

    Vill dom inte att ni ska ha sex så lär dom ju inte låta er träffas överhuvudtaget. Ni kan ju lika gärna göra det ute i skogen :)

  • Bimbim79

    Beror på hur länge ni varit ihop! Känner dina föräldrar din pojkvän? Min dotter har inte presenterat sin pojkvän hemma för oss därav strängt nej för övernattningar. Även om de varit ihop 2 månader så anser jag hon får ta hit honom så vi får se vad det är för kille. Har
    Man sen ett etablerat förhållande så ser jag inga problem med övernattningar, på helgen/ lov så skolan inte blir lidande! Öppen dialog med föräldrar angående sex skydd och att man har rätt att säga nej mm

Svar på tråden Får inte sova över hos min kille, hjälp mig!