• Johnnyorange

    Samma personer som hänger på datingsidor

    Jag är en tragisk person som hänger på datingsidor ibland i hopp om att lära känna tjejer. Men jag har svårt att connecta med folk både på nätet och irl. Men jag märker att samma personer hänger på dessa sidor som hängde där för flera år sen.

    Går de på massa dejter och har one night stands? Eller fungerar dejtingsidan endast som tidsfördriv? Själv ger jag lätt upp om det inte sker några framsteg.

  • Svar på tråden Samma personer som hänger på datingsidor
  • Anonym (en av dem)

    Jag håller med fullständigt! Det är alldeles för lite rotation och medlemmar på var och varannan dejtingsajt. Vilket kanske betyder att inte så många är singlar iallafall som det hävdas, eller inte aktiva. Jag är själv en person (kvinna) som hängt på speciellt en dejtsida i flera år. Har varit in och ut ur olika tillfälliga relationer under tiden, haft några kk´s, legat med en hel del ett v de jag funnit mest attraktiva, särskilt i början innan jag gått igenom sortimentet så att säga.

    Har  också haft många intressanta diskussioner med olika människor under denna tid och även fått vänner. Så för mig har det varit otroligt givande emellanåt men också frusterande eftersom det jag söker inte funnits där i en enda person. Fast måste erkänna att jag inte alltid vetat vad jag söker, snarare vad jag inte velat har och har inte alls varit redo att hitta ett seriöst förhållande, så därför har jag heller aldrig helt loggat ur även om jag inte egentligen är tillgänglig och sällan pratar med någon. Nu var det ett tag sen jag var på dejt med någon ny eftersom jag varit i en on och off grej med någon en längre tid. Men nu till helgen är det faktiskt dax igen, med någon som det kommer att bli högst sex med;)

    En  negativ upptäckt jag gjort nyligen är att flera jag personer jag kommit i kontakt med som jag vet är i fasta förhållanden nu och flyttat ihop och grejor, ändå har kvar sina profiler på nätet vilket ger en väldigt missvisande verklighet för de som hoppas och letar:( Detta är ett udda fenomen. Varför raderar inte folk sina profiler om de blir seriösa med nån?

  • Anonym (ööö)
    Johnnyorange skrev 2017-07-20 01:44:22 följande:

    Jag är en tragisk person som hänger på datingsidor ibland i hopp om att lära känna tjejer. Men jag har svårt att connecta med folk både på nätet och irl. Men jag märker att samma personer hänger på dessa sidor som hängde där för flera år sen.

    Går de på massa dejter och har one night stands? Eller fungerar dejtingsidan endast som tidsfördriv? Själv ger jag lätt upp om det inte sker några framsteg.


    Känner igen detta lite grann då jag dejtade en period men sen hade ett uppehåll på ca ett år från nätdejting. När jag sedan gjorde ett nytt först, startade jag en helt ny profil eftersom den gamla var avslutad sedan länge. Blev då lite förvånad över att jag kände igen flera stycken när jag scannade av de som var i aktuell ålder för mig. Visst, jag var bara borta ett år men där jag var med kunde man se när profilerna var startade och vissa profiler var typ 5 år gamla. (också lite pinsamt när några skrev till mig, som hade skrivit till mig året innan, och jag hade tackat nej, men de fattade inte att det var jag eftersom jag hade ny profil och ny bild, haha) 

    En del  är säkert personer som helt enkelt inte träffat rätt. Vissa kanske är mer inne under vintern men på sommaren gör de så många andra aktiviteter att de inte är speciellt aktiva. Andra dejtar utan att hitta rätt och hinner inte komma så långt att de tar bort profilen och vissa är nog tyvärr såna att de har profilen kvar med flit, om "nåt bättre" skulle dyka upp. 

    Det är med andra ord säkert olika och också svårt att veta för varje person vad som stämmer in. 

    Däremot ska du väl inte kalla dig själv för tragisk person bara för att du hänger på dejtingsiter? Det gör ju typ "alla" nuförtiden. Träffade min älskling där andra svängen jag försökte så för oss slog det väl ut. 
  • Anonym (ööö)

    Faktum är, om jag får utveckla mig lite, sorry om det blir lite OT, att det var snudd på lite obehagligt att bli kontaktad av en "gammal" när jag hade gjort ny profil. Han hade inget foto men hade haft det första svängen.
    Kontaktade mig, var trevlig i skrift, bodde i samma stad. Tyckte det var något som kändes märkligt men jag kunde inte sätta fingret på det ( i efterhand var det att jag kände igen hans sätt att skriva). I tredje meddelandet skrev han "vi har haft kontakt förut" och så avslöjade han vem han var. Spontant skrev jag "jaha ja, det var du som brukar motionssimma på XX-badet" (jag simmade där själv ibland så lätt att komma ihåg). Tyvärr skulle jag aldrig skrivit det, Han blev glad att jag kom ihåg honom! Han tolkade det som att om jag kom ihåg en sån oviktig detalj om ett motionsbad = hon gillar mig. 

    Grejen är att jag hade mycket tydligt tackan nej till hans tidigare inviter. Han skrev till mig flera gånger första rundan, liksom fortsatte konversationen trots att jag sagt att jag inte ville boka nån dejt. Han försökte med fika, badtunna och allt möjligt, tills jag fick bli snudd på otrevlig. Att han då gav sig på att kontakta mig igen, trots den historiken, jag fattar liksom inte det? 

  • Anonym (en av dem)
    Anonym (ööö) skrev 2017-07-20 10:29:01 följande:

    Faktum är, om jag får utveckla mig lite, sorry om det blir lite OT, att det var snudd på lite obehagligt att bli kontaktad av en "gammal" när jag hade gjort ny profil. Han hade inget foto men hade haft det första svängen.
    Kontaktade mig, var trevlig i skrift, bodde i samma stad. Tyckte det var något som kändes märkligt men jag kunde inte sätta fingret på det ( i efterhand var det att jag kände igen hans sätt att skriva). I tredje meddelandet skrev han "vi har haft kontakt förut" och så avslöjade han vem han var. Spontant skrev jag "jaha ja, det var du som brukar motionssimma på XX-badet" (jag simmade där själv ibland så lätt att komma ihåg). Tyvärr skulle jag aldrig skrivit det, Han blev så glad att jag kom ihåg honom! Han tolkade det som att om jag kom ihåg en sån oviktig detalj om ett motionsbad = hon gillar mig. 

    Grejen är att jag hade mycket tydligt tackan nej till hans tidigare inviter. Han skrev till mig flera gånger första rundan, liksom fortsatte konversationen trots att jag sagt att jag inte ville boka nån dejt. Han försökte med fika, badtunna och allt möjligt, tills jag fick bli snudd på otrevlig. Att han då gav sig på att kontakta mig igen, trots den historiken, jag fattar liksom inte det? 


    Vad obehagligt! Finns många creeps... En sak jag aldrig gör är att befatta mig med folk utan bilder, det är något skumt med dem. Men har lärt mig att män alltid försöker, ofta om och om igen tills man ryter till. De har mindre stolthet än oss kvinnor och är inte alls lika känsliga för att ev framstå som stalkers eller glömska.
    Jag får samma personer som besöker mig trots att jag bestömt tackat nej..sånt är för mig helt oförståeligt. De smyger in och ut på ens sida och ger avtryck utan att säga något..Men ibland så kan det gynna sig, som att jag t ex har tyckt någon var rätt attraktiv men inte varit ledig just då. Sen när han försökt igen har jag nappat. Nu för tiden lämnar många alla dörrar öppna och killar man legat med hör av sig ett år senare när man helt glömt dem och frågar om man vill ses (ligga) så det finns liksom inga slut och detta beteende uppmuntras och är inte pinsamt längre. Det är bara "kk - eran"
  • Anonym (ööö)
    Anonym (en av dem) skrev 2017-07-20 10:40:24 följande:
    Vad obehagligt! Finns många creeps... En sak jag aldrig gör är att befatta mig med folk utan bilder, det är något skumt med dem. Men har lärt mig att män alltid försöker, ofta om och om igen tills man ryter till. De har mindre stolthet än oss kvinnor och är inte alls lika känsliga för att ev framstå som stalkers eller glömska.
    Jag får samma personer som besöker mig trots att jag bestömt tackat nej..sånt är för mig helt oförståeligt. De smyger in och ut på ens sida och ger avtryck utan att säga något..Men ibland så kan det gynna sig, som att jag t ex har tyckt någon var rätt attraktiv men inte varit ledig just då. Sen när han försökt igen har jag nappat. Nu för tiden lämnar många alla dörrar öppna och killar man legat med hör av sig ett år senare när man helt glömt dem och frågar om man vill ses (ligga) så det finns liksom inga slut och detta beteende uppmuntras och är inte pinsamt längre. Det är bara "kk - eran"
    ja kanske har du rätt. Jag tänkte inte så själv när jag dejtade, att jag skulle höra av mig igen och igen till någon som redan tackat nej. 

    Grejen med just den här snubben var att han var helt normalt trevlig i sitt sätt att skriva så det var lite svårt få grepp på det hela i början. Det var därför vi hann skriva några ggr innan jag sa ifrån. Han skrev tom att han ville boka in dejter "fort" för annars blev det inga, haha 
  • Johnnyorange
    Anonym (ööö) skrev 2017-07-20 11:23:31 följande:

    ja kanske har du rätt. Jag tänkte inte så själv när jag dejtade, att jag skulle höra av mig igen och igen till någon som redan tackat nej. 

    Grejen med just den här snubben var att han var helt normalt trevlig i sitt sätt att skriva så det var lite svårt få grepp på det hela i början. Det var därför vi hann skriva några ggr innan jag sa ifrån. Han skrev tom att han ville boka in dejter "fort" för annars blev det inga, haha 


    Dejtingsidorna fungerar lite som relationen mellan arbetsgivare och arbetssökande. Tjejerna har oftast rollen som "arbetsgivare" som ska välja ut de bästa sökanden (killarna). Med de bästa mailen presentationen och bilderna.
  • Anonym (ööö)
    Johnnyorange skrev 2017-07-20 11:52:14 följande:
    Dejtingsidorna fungerar lite som relationen mellan arbetsgivare och arbetssökande. Tjejerna har oftast rollen som "arbetsgivare" som ska välja ut de bästa sökanden (killarna). Med de bästa mailen presentationen och bilderna.
    ja kanske lite, men söker man samma "jobb" igen och igen då när man fått ett nej tack Skrattande
  • Johnnyorange
    Anonym (ööö) skrev 2017-07-20 12:04:16 följande:

    ja kanske lite, men söker man samma "jobb" igen och igen då när man fått ett nej tack . 


    En del menar ju på att man ska vara påstridig. Jag är dock inte sån. Men man skulle kanske vara mer framgångsrik då. Men jag tycker inte om att upplevas som tjatig.
  • Johnnyorange
    Anonym (ööö) skrev 2017-07-20 12:04:16 följande:

    ja kanske lite, men söker man samma "jobb" igen och igen då när man fått ett nej tack . 


    Sen tror jag nog du hellre är "arbetsgivare" än "arbetssökande" även om vissa är dryga och påstridiga.
Svar på tråden Samma personer som hänger på datingsidor