• Anonym (?)

    Fick han kalla fötter?

    Har pratat med en kille några veckor som har varit väldigt intensiva. Vi har lärt känna varandra ganska snabbt och haft mycket kontakt. Känns som vi känt varandra mycket längre än vad vi gör. 
    När jag föreslog en träff verkade han vackla. Först ja men sedan blev det otydligt igen. När jag frågade rakt ut säger han att han är rädd att jag inte ska gilla honom..
    Men det är ju en risk man får ta tycker jag. Men han ville kanske vänta. Plötsligt blev det helt tyst från att ha varit helt på. Trasig mobil säger han.. Vad ska man tro?

  • Svar på tråden Fick han kalla fötter?
  • Anonym (Gå vidare)

    Han är inte intresserad av att träffas, utan tyckte säkert att det var ett kul tidsfördriv och du gav honom både uppmärksamhet och bekräftelse.

    Glöm honom och gå vidare är mitt råd!

  • Anonym (lägg ner)
    Anonym (?) skrev 2017-07-20 12:17:18 följande:

    Har pratat med en kille några veckor som har varit väldigt intensiva. Vi har lärt känna varandra ganska snabbt och haft mycket kontakt. Känns som vi känt varandra mycket längre än vad vi gör. 
    När jag föreslog en träff verkade han vackla. Först ja men sedan blev det otydligt igen. När jag frågade rakt ut säger han att han är rädd att jag inte ska gilla honom..
    Men det är ju en risk man får ta tycker jag. Men han ville kanske vänta. Plötsligt blev det helt tyst från att ha varit helt på. Trasig mobil säger han.. Vad ska man tro?


    Om en människa låter vag och otydlig i sitt svar så är det oftast för att han inte vill men har svårt för att säga det rakt ut. Att du sen inte vill acceptera det för dig själv och gör om det till att "han kanske vill ändå" är inget annat än önsketänkande för att man har svårt att acceptera ett nej.

    Mitt råd är, lägg ner och sök vidare och fundera lite över din egen reaktion och hur du ska hantera liknande situationer i framtiden.
Svar på tråden Fick han kalla fötter?