• Anonym (Så jävla trött)

    Mina barn är fan störda!!!!

    Mina barn är just nu så jävla jobbig.

    Gör saker med dom jämt. Åker iväg på roliga saker. Då är de okej, inte så mycket bråk men vid minska stund som vi "slappar" eller gör något viktigt som att handla mat är de bråk, skrik,gråt, biter varann.

    Såfort vi inte gör något för dom! Ibland måste dom kunna underhålla sig själva, ha tråkigt nån gång utan att bete sig som jävla galningar. Känns så bortskämd att dom alltid ska ha roligt. Hur ska man lösa dehär??? Dom måste ju lära sig att leka själva eller sitta ner och inte bråka utan kanske göra något tillsammans. Dom är 2 och 4 så inte så stora, de vet jag men dom måste kunna hålla sams mer än max 2 minuter!

  • Svar på tråden Mina barn är fan störda!!!!
  • Anonym (mmm)

    Ha inte båda med vid handling tex. Dela på dem. Under sommaren är barn så mycket med sina syskon att det lätt blir mer gräl än annars

  • Anonym (Oj)

    Men oj.

    Antingen är du en mycket slutkörd förälder eller så har du inte alla dina hästar i stallet.

    Lämna barnen hos någon släkting och prata med någon du litar på och som kan hjälpa dig att sortera dina känslor.

  • Näng

    Kontakta BVC och vänner och berätta hur du känner! Så att någon kan hjälpa dina barn.

  • KlunsSmurfen
    Anonym (Så jävla trött) skrev 2017-07-20 13:19:07 följande:

    Mina barn är just nu så jävla jobbig.

    Gör saker med dom jämt. Åker iväg på roliga saker. Då är de okej, inte så mycket bråk men vid minska stund som vi "slappar" eller gör något viktigt som att handla mat är de bråk, skrik,gråt, biter varann.

    Såfort vi inte gör något för dom! Ibland måste dom kunna underhålla sig själva, ha tråkigt nån gång utan att bete sig som jävla galningar. Känns så bortskämd att dom alltid ska ha roligt. Hur ska man lösa dehär??? Dom måste ju lära sig att leka själva eller sitta ner och inte bråka utan kanske göra något tillsammans. Dom är 2 och 4 så inte så stora, de vet jag men dom måste kunna hålla sams mer än max 2 minuter!


    Jag var också lite störd när jag var liten, det hade väl med uppfostran att göra.
    Man kan nog lösa det genom att gå en föräldrakurs eller något istället för att lägga skulden på småbarn.
  • Anonym (Me)
    Näng skrev 2017-07-20 13:56:15 följande:
    Kontakta BVC och vänner och berätta hur du känner! Så att någon kan hjälpa dina barn.
    Ja, sök hjälp.
  • Anonym (Lia)

    Barn i den åldern är jobbiga ibland. Mina var också busiga i den åldern men det är bara att vara konsekvent och stå ut. Tex när ni handlar kan du be dem hämta olika saker. Prata med dem så de "blandas bort" och känner att de har något att göra. Låt dem välja frukost, säg att ni kan besöka lekparken efter att ni handlat. Eller som någon annan föreslog, ta inte med dem till affären och förklara varför de inte kan följa med innan de lärt sig hur man uppför sig i offentliga sammanhang. Annars är det bara att ligga på, reda ut gräl, lägga en att bygga lego och den andra att rita. En i varje ände av huset osv. Att vara förälder är inte lätt men det blir bättre :)

    Mina yngsta är 6 & 4 och vardagen är betydligt lugnare nu än för 2 år sedan. Mina har slutat slåss och skriker inte längre. De vet att de får svar på tilltal om de frågar artigt och lugnt. Man måste prata mycket och förklara om och om igen. Vara lugn och pedagogisk, då brukar de sakta men säkert ta till sig av det man säger.

Svar på tråden Mina barn är fan störda!!!!