• Oslo84

    Förvirrad av Clearblue ÄL test! Någon som har koll på hormoner och clearblue ÄL test?

    Är på dag 7 med blinkande smiley på Clearblue ÄLtest (dubbel hormonindikator) och förstår verkligen ingenting, blir helt galen.

    Är i dag på CD 36 (hade en MA i mars och har haft en knäpp cykel både före och efter det).

    Började testa med ÄL test CD 14 och CD 16, bägge var rund ring (neg). Var på semester utan möjlighet att testa fram till CD 27,28,29 och hade då negativt alla 3 dagarna. Därefter har jag haft blinkande smiley fram till i dag. Blir så förvirrad och förstår ingenting. Om det nu är så att jag "missade" ÄL under semestern, varför var det då negativt under tre dagars tid efteråt, för att därefter bli blinkande smiley i en vecka? Vad jag har förstått så indikerar blinkande smiley ökning av östrogen. Har givetvis googlat mig halvt ihjäl och tänkt på gravidmöjligheten men känner verkligen inte av ett dugg förutom lite stickningar i äggstockarna. Någon som har bra koll på hormoner och tester som kan svara?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-21 10:41
    Fick äntligen fast smiley i dag, alltså på cykeldag 37! :)

Svar på tråden Förvirrad av Clearblue ÄL test! Någon som har koll på hormoner och clearblue ÄL test?