• Halluw

    Dermolipom

    Finns det någon där ute som har samma sak som jag, nämligen dermolipom? Inte sätt någon tråd ang det så tänkte starta en ifall det finns någon mer som har det eller känner någon som har det.

    Är det någon som gjort en operation , hur gick det isåfall?

  • Svar på tråden Dermolipom
  • Mammanfeb

    Min dotter föddes nu i februari, hon har en sån cysta. Verkar vara ganska ovanligt. Har varit väldigt ängslig angående denna och vill gärna ställa lite frågor om det är Okej? Va har din läkare sagt angående cysta? höra hur gammal du är? Har den växt något under åren? Känner du nått obehag? Hur påverkar den din syn? Ja 1000 frågor.. min lilla är ju för liten för att svara än så man känner sig orolig av att veta så lite.

    Mvh Mamman

  • Halluw

    Jag är 18 år gammal och haft det hela mitt liv. När jag var mindre minns jag att det kunde skymma min syn för ögat lite då själva ?tumören? (den är godartad) var större och ögat var minde. Idag störs jag ingenting av den och skulle operera bort den för 2 år sedan men blev stoppat under operationen då man upptäckte att den ej kunde tas bort. Den är helt ofarlig men det är klart att man ibland önskar att man ej hade den där.. uppfattar detta som något väldigt ovanligt så känns som jag är den enda i världen som har detta

Svar på tråden Dermolipom