• Anonym (Mamma)

    Nej hon kommer inte duscha -_-

    Separerad sen två år, dotter på elva som går på ridning en gång i veckan.

    Pappan lever med en ny sen några veckor tillbaka och kräver nu att dottern måste vara nyduschad om hon kommer från stallet för att tjejen är allergisk.

    Jag kör dottern till ridningen även på hans vecka för att de inte "kan", men nu kräver de även att hon duschar innan hon kommer dit efter?

    Så jag ska alltså hämta henne där, åka till stallet, sen köra hem henne till mig, låta henne duscha och sen köra tillbaka henne dit!?

    När jag sa nej hotade han om att anmäla om ungängessabotage, det lär han väl inte komma någon vart med?

  • Svar på tråden Nej hon kommer inte duscha -_-
  • Jodyanna

    Vad har dom för anledning? Någon som är allergisk med tanke på att du kör trotts de är hans vecka. Jag har för mitt barn skull och för lite ro, slutsats hem henne till mig igen. Låtit henne dusch sen får pappan hämta från dig.

  • KaptenOhoy

    Att han skulle kunna hävda umgängessabotage känns väldigt osannolikt. Vore jag du hade jag gett honom alternativ att välja mellan:

    1: Du skjutsar direkt till honom så får de lösa det, allergi till trots. Det är ju inte ditt problem.

    Eller

    2: Du tar hem flickan, hon får duscha och sedan kommer DE och hämtar henne. Återigen, ska de ställa krav så får de lösa det. Inte ditt problem.

  • Litet My
    KaptenOhoy skrev 2017-07-22 03:45:07 följande:

    Att han skulle kunna hävda umgängessabotage känns väldigt osannolikt. Vore jag du hade jag gett honom alternativ att välja mellan:

    1: Du skjutsar direkt till honom så får de lösa det, allergi till trots. Det är ju inte ditt problem.

    Eller

    2: Du tar hem flickan, hon får duscha och sedan kommer DE och hämtar henne. Återigen, ska de ställa krav så får de lösa det. Inte ditt problem.


    Instämmer, dessutom mycket bra förslag.
  • Anonym (Yhvfd)
    KaptenOhoy skrev 2017-07-22 03:45:07 följande:

    Att han skulle kunna hävda umgängessabotage känns väldigt osannolikt. Vore jag du hade jag gett honom alternativ att välja mellan:

    1: Du skjutsar direkt till honom så får de lösa det, allergi till trots. Det är ju inte ditt problem.

    Eller

    2: Du tar hem flickan, hon får duscha och sedan kommer DE och hämtar henne. Återigen, ska de ställa krav så får de lösa det. Inte ditt problem.


    Bra förslag!
  • Anonym (D)

    Grejen är väl den att de helt enkelt inte har möjlighet att låta henne rida på pappa-veckorna. Det är ju ingen rättighet, även om det inte är svårt att förstå att det är viktigt för henne. Det är tur att hon har dig som kan fixa det! Men jag undrar om du verkligen behöver hämta och lämna henne hos pappan. Kan hon inte ta sig mellan era hem på egen hand, med buss eller cykel?

  • Anonym (F)

    Kan ni inte byta bytdag då så att den dagen hon har ridning är en mammakväll? T.ex. om ridningen är på torsdagar så är pappaveckan fredag till torsdag (han lämnar på ridningen, du hämtar när ridningen är slut) och mammaveckan torsdag efter ridningen till fredag morgon veckan efter (du lämnar i skolan på morgonen och han hämtar på eftermiddagen).

  • Anonym (Jessi)

    Låter ju väldigt rörigt för dottern att först komma hem (till mamma för att duscha) men inte få landa och göra kväll för att man sedan ska vidare till nästa hem (pappa). Mina föräldrar skilde sig också när jag var barn och mitt elvaåriga jag hade avskytt upplägget då jag tyckte brytningarna mellan hemmen var jobbiga i princip tills jag flyttade hemifrån just för att man inte fick "landa och vara hemma" trots att man VAR hemma.

  • Anonym (???)

    Men... givetvis kan hon inte komma häftig om där är någon i hemmet som är allergisk! Jag är själv mycket allergisk mot just häst. Det skulle vara helt fruktansvärt om någon kom hem efter varit i stallet till mig varje vecka.

    Din flicka får väl sluta rida på de veckorna hon är hos pappan om det inte går att duscha efter på något sätt.

    Sen kan jag tycka att alternativet att de sedan hämtar hos dig är jättebra.

  • Anonym (H)
    KaptenOhoy skrev 2017-07-22 03:45:07 följande:
    Att han skulle kunna hävda umgängessabotage känns väldigt osannolikt. Vore jag du hade jag gett honom alternativ att välja mellan:

    1: Du skjutsar direkt till honom så får de lösa det, allergi till trots. Det är ju inte ditt problem.

    Eller

    2: Du tar hem flickan, hon får duscha och sedan kommer DE och hämtar henne. Återigen, ska de ställa krav så får de lösa det. Inte ditt problem.
    Bra inlägg.
  • Anonym (Z)

    Det låter mer att pappans tjej försöker sabotera umgänget och se till att dottern inte vill vara hos pappan...

    Eller så är hon väldigt bortskämd. Pappan också.

Svar på tråden Nej hon kommer inte duscha -_-