• Mittar­v
    Äldre 22 Jul 13:46
    13601 visningar
    27 svar
    27
    13601

    Risker med Kos och annat V. 2.0

     


    Man kan tycka att folk är idioter som åker dit där man riskerar att inte komma hem igen, men som ungdom är man ju odödlig sägs det att det verkar som och längre fram känns det annorlunda så man läser på.


    Då är väl frågan mer vem som ska upplysa när reseföretagens mål är vinst i kassan, UD varnar för det värsta så massmedia är kvar, men lever delvis på reklam för reseföretagen, när det finns en tok-längtan till sol och bad året runt och resorna är överkomliga.


    Vi kan se hur turister ligger och pressar i solen för länge och hudcancer är det som ökar mest.


    Vi kan begå kollektivt självmord genom att flyga och skada klimatet men gör det ändå och fåtalet betalar klimatkompensation.
    (Om det finns klimatproblem är inte ämnet.)


    Och från resmål långt bort får vi med oss sjukdomar och antibiotikaresistens så vi kan dö av det som kunnat botas förut.


    Vi kan informeras av skolan men hinner kanske glömma, av massmedia som tävlar om lyssnare, läsare eller tittare så man vill inte vara för tråkiga. Eller av närstående som ofta är klokare men inte alla lyssnar på, kan man ex. märka med sin partner ibland.


    Allvarligast är klimatproblemen men där kommer regeringen med en Flygskatt på 80:- som SD och alliansen tycker är alldeles för dyrt, fast det är en bråkdel och försumbart, så det är dyrare till mål långt bort.
    Av allt annat kan en del stryka med, av klimatet kan alla försvinna så det tas på allvar och föreslås varningstexter för resor.


    Men det aktuella är att det kom som en överraskning för många, att ex. Kos är småfarligt i dåliga hus, eller nära havet och det finns fler ställen.


    Är det försumbart för att ha kul, eller vem ska upplysa, allt är bra som det är?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-22 13:49
    Risker med Kos och annat V. 2.0

    Man kan tycka att folk är idioter som åker dit där man riskerar att inte komma hem igen, men som ungdom är man ju odödlig sägs det att det verkar som och längre fram känns det annorlunda så man läser på.

    Då är väl frågan mer vem som ska upplysa när reseföretagens mål är vinst i kassan, UD varnar för det värsta så massmedia är kvar, men lever delvis på reklam för reseföretagen, när det finns en tok-längtan till sol och bad året runt och resorna är överkomliga.

    Vi kan se hur turister ligger och pressar i solen för länge och hudcancer är det som ökar mest.

    Vi kan begå kollektivt självmord genom att flyga och skada klimatet men gör det ändå och fåtalet betalar klimatkompensation.
    (Om det finns klimatproblem är inte ämnet.)

    Och från resmål långt bort får vi med oss sjukdomar och antibiotikaresistens så vi kan dö av det som kunnat botas förut.

    Vi kan informeras av skolan men hinner kanske glömma, av massmedia som tävlar om lyssnare, läsare eller tittare så man vill inte vara för tråkiga. Eller av närstående som ofta är klokare men inte alla lyssnar på, kan man ex. märka med sin partner ibland.

    Allvarligast är klimatproblemen men där kommer regeringen med en Flygskatt på 80:- som SD och alliansen tycker är alldeles för dyrt, fast det är en bråkdel och försumbart, så det är dyrare till mål långt bort.
    Av allt annat kan en del stryka med, av klimatet kan alla försvinna så det tas på allvar och föreslås varningstexter för resor.

    Men det aktuella är att det kom som en överraskning för många, att ex. Kos är småfarligt i dåliga hus, eller nära havet och det finns fler ställen.

    Är det försumbart för att ha kul, eller vem ska upplysa, allt är bra som det är?
  • Svar på tråden Risker med Kos och annat V. 2.0
  • Äldre 22 Jul 13:49
    #1

    Är du igång nu igen?
    Låt den som vill resa resa du kan krypa ut till skogen igen om du vill..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Mittar­v
    Äldre 22 Jul 13:51
    #2
    Frontline skrev 2017-07-22 13:49:29 följande:
    Är du igång nu igen?
    Låt den som vill resa resa du kan krypa ut till skogen igen om du vill..
    Korrektion av fg tråd och vi reser 6 ggr på ett år varav 5 utrikes, så gör det du istället :)
  • Mittar­v
    Äldre 22 Jul 14:21
    #3
    Frontline skrev 2017-07-22 13:49:29 följande:
    Är du igång nu igen?
    Låt den som vill resa resa du kan krypa ut till skogen igen om du vill..
    Du kanske ska försöka göra skäl för ditt namn då det betecknar mig men du verkar mera Backwards :)
  • Äldre 22 Jul 14:26
    #4
    Mittarv skrev 2017-07-22 14:21:23 följande:
    Du kanske ska försöka göra skäl för ditt namn då det betecknar mig men du verkar mera Backwards :)
    Jaha ok jo mitt namn är bra för jag har inga fästingar på mig och inte katterna heller 
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Mittar­v
    Äldre 22 Jul 18:07
    #5
    -1
    Frontline skrev 2017-07-22 14:26:38 följande:
    Jaha ok jo mitt namn är bra för jag har inga fästingar på mig och inte katterna heller  smile2.gif
    ?

    Simsalabim trosorna försvinn :)

    Rimmar inte men nästan :(

    Jourhavande poet
    satt och sket
    det blev bara smet

    En flicka vid namn Rosa
    sa ta av min trosa
    se det blev nästan prosa
  • Äldre 22 Jul 18:29
    #6
    Mittarv skrev 2017-07-22 18:07:15 följande:
    ?

    Simsalabim trosorna försvinn :)

    Rimmar inte men nästan :(

    Jourhavande poet
    satt och sket
    det blev bara smet

    En flicka vid namn Rosa
    sa ta av min trosa
    se det blev nästan prosa
    Öhhh det är ju typ inte mitt nick utan en presentation...
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Mittar­v
    Äldre 22 Jul 19:07
    #7
    Frontline skrev 2017-07-22 18:29:52 följande:
    Öhhh det är ju typ inte mitt nick utan en presentation...
    Jaha ok jo mitt namn är bra för jag har inga fästingar på mig och inte katterna heller 
    ?

    Det kallas signatur :)
  • kontro­llant
    Äldre 22 Jul 21:01
    #8
    Mittarv skrev 2017-07-22 13:46:49 följande:

     


    Vi kan begå kollektivt självmord genom att flyga och skada klimatet men gör det ändå och fåtalet betalar klimatkompensation.


    Tror du att klimatet skulle sluta skadas om alla som flyger betalade klimatkompensation?
  • Äldre 22 Jul 22:32
    #9
    Mittarv skrev 2017-07-22 19:07:11 följande:
    Jaha ok jo mitt namn är bra för jag har inga fästingar på mig och inte katterna heller 
    ?

    Det kallas signatur :)
    Frontline är ett medel mot fästingar, men ironi går inte hem hos alla fast det var en skämtsam smileys efter märker jag..
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Äldre 22 Jul 22:35
    #10
    Mittarv skrev 2017-07-22 19:07:11 följande:
    Jaha ok jo mitt namn är bra för jag har inga fästingar på mig och inte katterna heller 
    ?

    Det kallas signatur :)
    Har jag påstått nåt annat?
    Det var ju du som drog upp min presentation..

    Men skitsamma lägg ner bara, själv ska jag snart dra utomlands för andra gången i år
    Simsalabim trosorna försvinn :)
Svar på tråden Risker med Kos och annat V. 2.0