• Carrolkpg

    Februarimammor 2018 Linköping

    Hej!

    Jag och min sambo väntar barn, Bf slutet av februari 2018. Jag vill gärna ha kontakt med andra blivande mammor som bor i Linköping eller i närheten. Det vore kul att följas åt under graviditeten och bolla tankar och idéer med varandra. Det är första barnet för mig och min sambo så det är en omtumlande tid nu med mycket funderingar :). Jag är 36 år så lite äldre förstföderska. Hoppas vi hörs! Hälsningar Carro

  • Svar på tråden Februarimammor 2018 Linköping
  • Calici

    Hej,

    Bor precis utanför Linköping, är 36 år och väntar fjärde barnet första delen i mars. Har inte tid för ul förrän i slutet av augusti så än vet man ju inget. Har du vart på inskrivning? Går du på kvinnohälsan?

  • Carrolkpg

    Hej!

    Var på gravidföreläsning igår på kvinnohälsan tillsammans med andra som väntar barn. V.31 har vi inskrivning och ultraljud v.32. Så nu går man och väntar på att få se den lilla på riktigt :).

  • Carrolkpg
    cissi82 skrev 2017-07-22 18:16:12 följande:

    Vi ska ha barn i januari är 35 år bor oxå strax utanför Linköping.


    Va roligt! Har ni gjort UL än? Vi ska skriva in oss på kvinnohälsan v.31 och har tid för UL v.32 :).
  • cissi82

    Carrolkpg, kub är gjort för ett tag sen. Men fick dåliga siffror så vi har gjort nipt. Det var en lång väntan innan provsvaret kom igår äntligen. Och allt såg bra ut så nu kan vi andas ut och njuta lite mer av semestern . Inte lång tid kvar tills ni får se er lilla. Mysigt! Har ni barn sen innan?

  • Carrolkpg
    cissi82 skrev 2017-07-22 20:24:22 följande:

    Carrolkpg, kub är gjort för ett tag sen. Men fick dåliga siffror så vi har gjort nipt. Det var en lång väntan innan provsvaret kom igår äntligen. Och allt såg bra ut så nu kan vi andas ut och njuta lite mer av semestern . Inte lång tid kvar tills ni får se er lilla. Mysigt! Har ni barn sen innan?


    Vad skönt att allt såg bra ut med er lilla, jobbigt att gå och oroa sig. Hoppas vi får bra resultat på kub, bara att vänta och se. Första barnet för oss så väldigt spännande :). Har ni barn sedan innan?
  • Calici
    Carrolkpg skrev 2017-07-22 16:59:44 följande:

    Hej!

    Var på gravidföreläsning igår på kvinnohälsan tillsammans med andra som väntar barn. V.31 har vi inskrivning och ultraljud v.32. Så nu går man och väntar på att få se den lilla på riktigt :).


    Tyckte du föreläsningen var nåt att ha? Har tid för den nästa vecka men känns så knäppt när det inte är första och så tycker jag det är jobbigt att ha en massa gravidmöten innan man gjort nåt ul som bekräftar att det finns nåt där. Men jag vet att jag är lite knäpp med sånt :)

    Fasar lite för provtagning då jag hatar nålar men det är ju bara att försöka genomlida.
  • Carrolkpg
    Calici skrev 2017-07-22 23:09:15 följande:

    Tyckte du föreläsningen var nåt att ha? Har tid för den nästa vecka men känns så knäppt när det inte är första och så tycker jag det är jobbigt att ha en massa gravidmöten innan man gjort nåt ul som bekräftar att det finns nåt där. Men jag vet att jag är lite knäpp med sånt :)

    Fasar lite för provtagning då jag hatar nålar men det är ju bara att försöka genomlida.


    Ja jag tyckte föreläsningen var nåt att ha då vi väntar första barnet. Man får råd kring kost, motion och vad man ska tänka på som gravid. De tar också upp vad som händer under de olika besöken på kvinnohälsan och berättar om fosterdiagnostik. Så för oss var det bra men förstår om det blir tjatigt för dig då du har barn sedan innan :).
  • cissi82

    Carrolkpg, japp vi har en kille som blev tre i våras.

    Calici, vi gick på den gemensamma infon i maj. Var även två bekanta som oxå var där så känndes lite konstigt.
    Det jag tyckte var bra var infon om nipt som vi inte visste något om. Annars kändes det inte så intressant tyckte inte vi

  • Carrolkpg

    Hur mår ni förresten? Jag mår mycket bra än så länge, inget illamående men mer hungrig :). Brösten spänner och är lite trött, men den stora tröttheten alla pratar om har jag inte märkt av. Jag är i v.9 nu så hoppas att jag ska slippa illamående. Inte så mycket humörsvängningar heller.

Svar på tråden Februarimammor 2018 Linköping