• Sisterofthesun

    Pormaskar! Blir knäpp!

    Jag undrar om någon vet hur man blir av med dessa fula och envisa porerna. Har haft detta problemet i ungefär ett år, eller det började för ett år sen när jag gick på en medicin som jag sedan slutade med. Fick pormaskar i hela ansiktet och dem vill inte försvinna oavsett produkter. Någon som gjort en portömning på salong med goda resultat?

    Är så less på porerna!!! Alla tips tas emot :)

  • Svar på tråden Pormaskar! Blir knäpp!
  • Sisterofthesun
    Lyckoslantsprenumerant skrev 2017-07-23 20:30:44 följande:

    Tvål o vatten morgon och kväll gissar jag att du har provat. :-/


    Tänk om det vore så lätt! Innan medicinen hade jag inga porer alls :(
  • Sisterofthesun
    Sisterofthesun skrev 2017-07-23 21:45:09 följande:

    Tänk om det vore så lätt! Innan medicinen hade jag inga porer alls :(


    Eller för att rätta lite, porer hade jag självklart men inga pormaskar :)
  • Anonym (Så här)

    Jag fick bukt med mina genom att:

    Byta ut mina produkter till oljefria (tvätt/ansiktsvatten/lotions)

    Byta påslakan varannan dag

    Ta en nytvättad handduk/tvättlapp till ansiktet morgon och kväll

    Ja det har resulterat i mycket tvätt.. både av ansikte och textilier. Men nu är jag äntligen får från pormaskar igen

  • legomum

    Skulle aldrig köpa produkter som en salong får provision för att sälja. Bara för att det är på salong betyder inte att de är bättre... bara dyrare.

    Men skulle däremot lyssna på vad de har att säga om vilken sorts produkter de anser är bra.

    Finns ju en hög huskurer för att få bort pormaskar testat?

    Vet du vilken sorts hudtyp du har många blir ju förvånade över när de blir bra i huden efter ha bytt till fetare kräm för de tror de har fet hy men den är egentligen torr.

    För lite vätska och sömn kan försämra hyn också.

  • fixaochdona
    legomum skrev 2017-07-24 08:15:52 följande:

    Skulle aldrig köpa produkter som en salong får provision för att sälja. Bara för att det är på salong betyder inte att de är bättre... bara dyrare.

    Men skulle däremot lyssna på vad de har att säga om vilken sorts produkter de anser är bra.

    Finns ju en hög huskurer för att få bort pormaskar testat?

    Vet du vilken sorts hudtyp du har många blir ju förvånade över när de blir bra i huden efter ha bytt till fetare kräm för de tror de har fet hy men den är egentligen torr.

    För lite vätska och sömn kan försämra hyn också.


    Går man till en seriös salong bör man kunna åtgå från att de jobbar med bra märken och är måna om att kunderna får bra resultat av de produkter man rekommenderar. Visst kostar det ofta en slant men min egen erfarenhet är att problemhy ofta kräver mer än huskurer och billiga produkter. Själv köper jag mina salongsmärken på nätet till hyggliga priser.
  • Sisterofthesun

    Jag har nog provat precis allt, känns det som!

    Jag har försökt med olika produkter och ändrat krämer osv för att veta om det är för att hyn är torr eller kanske för fet. Saken är ju att jag aldrig hade dessa problemen innan jag började med medicinen och pormaskarna kom samtidigt som isättningen. Tänker att det måste ha med tabletterna att göra men det va ju ett tag sen jag slutade och problemet kvarstår (har dock blivit bättre)

    Ska testa att byta sängkläder varje kväll och boka in en tid till en ordentlig ansiktsbehandling :)

  • legomum
    fixaochdona skrev 2017-07-24 10:47:47 följande:
    Går man till en seriös salong bör man kunna åtgå från att de jobbar med bra märken och är måna om att kunderna får bra resultat av de produkter man rekommenderar. Visst kostar det ofta en slant men min egen erfarenhet är att problemhy ofta kräver mer än huskurer och billiga produkter. Själv köper jag mina salongsmärken på nätet till hyggliga priser.
    Som sagt själva produkten är säkert toppen men det är deras priser också och inte alltid ens välkända märken.

    Går inte på att man måste ha just deras produkter för att det ska bli bra men alla gör som känns bäst för en själv.
    Brukar se på innehållet vad som är den verksamma substansen och hitta alternativ.
    Själv föredrar jag så rena produkter som möjligt utan kemikalier i möjligaste mån.

    Huskurer kan vara bra men självfallet om problemen är större än tillfälliga ska man söka adekvat hjälp.
    Nej jag anser inte att man ska testa 10 olika saker på lika många dagar det gör det inte bättre utan snarare sämre.

    Vad bra att du hittade något som fungerar för dig. Det är hemskt jobbigt att inte känna sig som man vill i huden i ansiktet. Själv varit där i många år men inte haft det så jobbigt som många kan ha.
Svar på tråden Pormaskar! Blir knäpp!