• Äldre 23 Jul 16:29
    1637 visningar
    16 svar
    16
    1637

    Finns det hälsokost/naturkrämer som faktiskt funkar?

    Jag vill tro på konceptet att naturliga ansiktsprodukter är lika bra eller tom bättre än "vanliga" krämer men när det gäller produkter till ansiktet så har jag inte hittat något bra än. Kroppskrämer och tvål av hälsokostmärken märker jag ingen större skillnad på utan tycker att dom är bra men just till ansiktet så har jag inte hittat något som motsvarar vanliga produkter. Nu undrar jag om du har hittat några sådana som du kan rekommendera?

  • Svar på tråden Finns det hälsokost/naturkrämer som faktiskt funkar?
  • Anonym (?)
    Äldre 23 Jul 16:45
    #1

    Vad vill du ha för effekt?

  • Äldre 23 Jul 16:47
    #2
    Anonym (?) skrev 2017-07-23 16:45:05 följande:
    Vad vill du ha för effekt?
    Rengöring som tar bort smink och en fuktkräm. Har lite halvkänslig hy som ibland blir lite oljig i t-zonen.
  • Anonym (?)
    Äldre 23 Jul 16:56
    #3

    Rosenserien gillar jag. Att huden blir fetare så använder du nog kräm för fel hudtyp. Ofta beror det på att huden egentligen är torr så jag satsar då på en fetare kräm, hur skumt det än låter. Får samma effekt som med vanliga krämer då. Men med mindre gifter. 

  • Anonym (Mande­l)
    Äldre 23 Jul 16:59
    #4

    Jag använder mandelolja som både sminkborttagning, ansiktskräm och primer. Fungerar super och min hud har blivit jättefin sen jag slutade med allt kemiskt.

  • Anonym (Gigi)
    Äldre 23 Jul 17:18
    #5
    Anonym (Mandel) skrev 2017-07-23 16:59:09 följande:

    Jag använder mandelolja som både sminkborttagning, ansiktskräm och primer. Fungerar super och min hud har blivit jättefin sen jag slutade med allt kemiskt.


    Exakt allting innehåller dock kemikalier, så du kommer aldrig helt slippa dem.
  • Äldre 23 Jul 17:41
    #6
    Anonym (?) skrev 2017-07-23 16:56:46 följande:
    Rosenserien gillar jag. Att huden blir fetare så använder du nog kräm för fel hudtyp. Ofta beror det på att huden egentligen är torr så jag satsar då på en fetare kräm, hur skumt det än låter. Får samma effekt som med vanliga krämer då. Men med mindre gifter. 
    Luktar den som rosor? Jag har jättesvårt för den doften i hudprodukter tyvärr. Jag har testat krämer för både fet och torr hy för att jag hade läst det du skrev men det funkade inte eller så har jag inte hittat rätt produkter för min hy bara.
    Anonym (Mandel) skrev 2017-07-23 16:59:09 följande:
    Jag använder mandelolja som både sminkborttagning, ansiktskräm och primer. Fungerar super och min hud har blivit jättefin sen jag slutade med allt kemiskt.
    Jag använder faktiskt mandelolja som bodylotion men har den inte i ansiktet. Jag måste ha spf i ansiktet och så använder jag foundation så den kommer inte att funka som ansiktskräm för mig men för kroppen gillar jag den.



  • Anonym (Mande­l)
    Äldre 23 Jul 18:18
    #7
    Tihi skrev 2017-07-23 17:41:22 följande:

    Luktar den som rosor? Jag har jättesvårt för den doften i hudprodukter tyvärr. Jag har testat krämer för både fet och torr hy för att jag hade läst det du skrev men det funkade inte eller så har jag inte hittat rätt produkter för min hy bara.Jag använder faktiskt mandelolja som bodylotion men har den inte i ansiktet. Jag måste ha spf i ansiktet och så använder jag foundation så den kommer inte att funka som ansiktskräm för mig men för kroppen gillar jag den.


    Den går alldeles utmärkt att ha under foundation om du väntar en stund :) har den alltid under.
  • Anonym (natur­ligt)
    Äldre 23 Jul 19:12
    #8

    Origins har riktigt hög kvalitet på sina produkter med SPF och underbara dofter. Väldigt läkande krämer som mjukgör och är i huvudsak naturliga.
    Sen bästa rengöringen tycker jag NUXE har även deras ansiktsvatten och vissa fuktkrämer.

    Men många naturliga produkter har en tendens att öka pormaskar och ge vissa lite smutsigare hud för att de är lite portilltäppande med alla ansiktsoljor, vilket andra kemiska inte är i lika hög grad om de har "non comodogenic" skrivet på burken Den enda olja som i princip inte är just portilläppande är jojoba och druvkärneolja de andra lägger sig lite som en fet hinna.

  • Äldre 23 Jul 22:19
    #9
    Anonym (Mandel) skrev 2017-07-23 18:18:22 följande:
    Den går alldeles utmärkt att ha under foundation om du väntar en stund :) har den alltid under.
    Jag ska tänka på saken. Drömmer
    Anonym (naturligt) skrev 2017-07-23 19:12:26 följande:
    Origins har riktigt hög kvalitet på sina produkter med SPF och underbara dofter. Väldigt läkande krämer som mjukgör och är i huvudsak naturliga.
    Sen bästa rengöringen tycker jag NUXE har även deras ansiktsvatten och vissa fuktkrämer.

    Men många naturliga produkter har en tendens att öka pormaskar och ge vissa lite smutsigare hud för att de är lite portilltäppande med alla ansiktsoljor, vilket andra kemiska inte är i lika hög grad om de har "non comodogenic" skrivet på burken Den enda olja som i princip inte är just portilläppande är jojoba och druvkärneolja de andra lägger sig lite som en fet hinna.
    Origins har jag använt faktiskt men jag får utslag av deras produkter varje gång så det är något i dom som min hy inte kommer överens med. NUXE har jag inte tittat på förut så jag ska kolla på det märket.

  • Anonym (B)
    Äldre 24 Jul 04:07
    #10

    Eilas är rätt trevligt märke tycker jag. Deras vitaminkräm funkade bra på min hudtyp (samma som din).

  • Anonym (B)
    Äldre 24 Jul 04:09
    #11
    Anonym (Mandel) skrev 2017-07-23 18:18:22 följande:

    Den går alldeles utmärkt att ha under foundation om du väntar en stund :) har den alltid under.


    Inte alla hudtyper fixar oljor dock. Ibland är det fukt man behöver. Aloe Vera gel kan då vara ett bra alternativ.

    Ett tag så blandade jag mandelolja med aloe Vera gel, fick sån himla fin lyster av det.
  • Anonym (Mande­l)
    Äldre 24 Jul 07:34
    #12
    Anonym (B) skrev 2017-07-24 04:09:06 följande:

    Inte alla hudtyper fixar oljor dock. Ibland är det fukt man behöver. Aloe Vera gel kan då vara ett bra alternativ.

    Ett tag så blandade jag mandelolja med aloe Vera gel, fick sån himla fin lyster av det.


    Det är precis det jag gör, + frankincenseolja :)
  • Anonym (B)
    Äldre 24 Jul 14:25
    #13
    Anonym (Mandel) skrev 2017-07-24 07:34:54 följande:

    Det är precis det jag gör, + frankincenseolja :)


    Så kul :)

    Frankincenseolja har jag inte provat, är den bra? Kör dock med arganolja och nyponrosfröolja två gånger i veckan. Nyponrosfröoljan ska tydligen vara bra som anti aging men tycker man lätt blir torr av den...
  • Äldre 24 Jul 15:16
    #14

    Eilas har jag aldrig hört om så det ska jag kika på.

    Jag kommer inte att börja koka ihop egna häxblandningar till ansiktet utan föredrar att köpa något på burk.

  • Anonym (B)
    Äldre 24 Jul 15:26
    #15
    Tihi skrev 2017-07-24 15:16:21 följande:

    Eilas har jag aldrig hört om så det ska jag kika på.

    Jag kommer inte att börja koka ihop egna häxblandningar till ansiktet utan föredrar att köpa något på burk.


    Tror du skulle bli nöjd med eilas, det är bra priser på dom också! Jag provade deras vitaminkräm, sen har dom en roskräm också men gillar inte rosdoft.

    Tror de har rengöring och lite serum också om du är intresserad av det.
  • Äldre 24 Jul 15:40
    #16
    Anonym (B) skrev 2017-07-24 15:26:17 följande:
    Tror du skulle bli nöjd med eilas, det är bra priser på dom också! Jag provade deras vitaminkräm, sen har dom en roskräm också men gillar inte rosdoft.
    Tror de har rengöring och lite serum också om du är intresserad av det.
    Jag ska spana in dom.

    Det är främst rengöring, fuktkräm och kanske en toner jag vill ha så det borde ju gå att hitta ganska lätt.


Svar på tråden Finns det hälsokost/naturkrämer som faktiskt funkar?