• Äldre 23 Jul 23:42
    4044 visningar
    3 svar
    3
    4044

    Komplikation efter kejsarsnitt

    Fick en allvarlig infektion under snittet efter mitt akuta kejsarsnitt i mitten på maj och jag har läst att det lättare blir komplikationer efter akuta kejsarsnitt. Det jag undrar (som jag inte verkar få svar på från min vårdcentral) är om det är vanligt att det tar över två månader innan det läkt igen?

    Jag är så sjukt trött på att inte kunna planera något, njuta av mitt underbara barn och bara vara vi två eller ens vila och sova för att jag ska in till vårdcentralen flera ggr i veckan. Jag orkar inte ens träffa vänner de dagar jag inte ska dit trots att jag är en väldigt social person som har behov att få träffa folk och prata av mig med jämna mellanrum, så jag mår ju ganska dåligt av att inte orka.

  • Svar på tråden Komplikation efter kejsarsnitt
  • Äldre 23 Jul 23:48
    #1

    Det är inte vanligt, men det händer då och då tyvärr. Vissa får hålla på med omläggningar ännu längre än så! :(


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 24 Jul 00:04
    #2

    Tack för svar! ?

    För mig kommer det förmodligen ta till tidigast i höst någon gång, för jag fick en fistelgång från "hålan" innanför snittet och ut på magen så att det blev en blåsa.

    Jag har alltid haft tur med att inte bli sjuk eller dålig innan jag fick barn så jag får väl tillbaka nu antar jag.

    ????????

  • Äldre 24 Jul 07:36
    #3

    Usch vad jobbigt! :( hoppas det går snabbare!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Komplikation efter kejsarsnitt