• Anonym (ny)

    Har börjat swinga - men hur slutar jag vara så osäker?

    Lägger ut en fråga här eftersom jag vet att det finns ganska mycket erfarenhet med sånt här på FL. 

    Jag och min partner sen 7 år har öppnat upp vårt förhållande med andra par. Vi har träffat ett hittills och det gick bra och var kul. Innan dess hade vi några trekanter, några som var bra och några som inte riktigt gick till på bästa sätt (man lever och lär).

    Mitt problem är inte iden som sådan, jag har haft kul hittills och vill inte sluta. Men jag är så jäkla avis på ett sätt. Inte på det han gör med andra tjejer men fundamentalt att jag inte räcker till. Detta förändras ju inte om vi slutar eller fortsätter - jag vet ju ändå att han VILL ha andra tjejer. Och det är naturligt, och rationellt kan jag förstå (jag känner likadant!). Men längst in har jag själv bäst sex med min partner, det är honom jag fantiserar om (han är i alla fall alltid involverad på något sätt). Det är inget jag väljer utan det blir bara så. Jag kan inte komma över känslan att jag önskar att han kände likadant. Men när vi är med andra känner jag mig ganska ointressant, och på något sätt så känns det jobbigt även om jag förstår att hon är ny och intressant och mig kan han ha sex med närsom. 

    Vet inte riktigt hur jag ska komma över dom här känslorna och vad som egentligen är min egen osäkerhet (väldigt osexigt, jag vet). Ni med erfarenhet i det här, har ni några råd eller visdomsord?

  • Svar på tråden Har börjat swinga - men hur slutar jag vara så osäker?
  • 100kgpappa

    När vi träffar andra så känner jag till viss del att en del av tjusningen är ju att vara med någon ny. Det är spännande, och alla är ju lite olika att ha sex med.

    Men främst är det ju att man är flera, och kan göra saker som inte går när man två. Ganska sällan när vi har träffar att det är "rena" partnerbyten, utan oftast är alla inblandade på något sätt.

    Hur går det till när ni har träffar? Delar ni på er eller har alla sex tillsammans?

    Men oavsett så är det viktigt att du pratar med din man om hur du känner och upplever det.

    Väldigt viktigt att man är överens, så att det blir en bra upplevelse för alla.

    (Har swingat i 17 år)

Svar på tråden Har börjat swinga - men hur slutar jag vara så osäker?