• Äldre 24 Jul 22:43
    1871 visningar
    6 svar
    6
    1871

    period calendar appen, betyder?

    Jag använder mig av appen period calendar för att hålla koll på mens/ägglossning nu när vi försöker bli gravida. Men det är en sak jag inte förstår och hoppas någon nu kan förklara för mig? Där man fyller i om man haft sex under dagen kan man välja "orgasm? -Ja eller ingen", procenten som står under ändras då beroende på om man klickar i Ja eller Ingen. Vad står dessa procent för? Se på bilden. Klickar jag i Ja står det 38%, klickar jag i Ingen står det 25%?

  • Svar på tråden period calendar appen, betyder?
  • Äldre 24 Jul 23:07
    #1

    Procenten står för hur ofta du får orgasm vid samlag.

  • Äldre 25 Jul 06:22
    #2
    Jemp skrev 2017-07-24 23:07:22 följande:

    Procenten står för hur ofta du får orgasm vid samlag.


    Ok. Men varför behöver jag veta det? :)
  • Äldre 25 Jul 13:20
    #3

    Bra fråga! Har funderat över den också, orgasm är ju inte en förutsättning för att bli gravid. Läste iof från nån halvdan källa att det finns studie/r om ifall orgasm påverkar graviditetschanser men de var inte entydiga. Kanske de tror man vill ha ett mått på sitt sexliv? Vet inte helt enkelt.

  • Äldre 25 Jul 15:47
    #4

    Använder oxå den o har aldrig begripit vad som menas! Det ska ju heller inte spela nån som helst roll....

  • Äldre 25 Jul 18:17
    #5

    Jag tror att det betyder hur många procent chans till graviditet det är. För om tjejen får orgasm ökar chansen sägs det.

  • Äldre 29 Jul 19:43
    #6
    Milou3 skrev 2017-07-25 18:17:10 följande:

    Jag tror att det betyder hur många procent chans till graviditet det är. För om tjejen får orgasm ökar chansen sägs det.


    Nä det står ju sannolikhet till orgasm, inte graviditet.

    I annat fall skulle jag garanterat vara gravid nu ;)
Svar på tråden period calendar appen, betyder?