• Anonym (Oroli­g)
    Äldre 25 Jul 13:32
    1660 visningar
    6 svar
    6
    1660

    Ni som ångrat er abort?

    Jag är 27 år och oplanerat gravid med en man jag ej har ett förhållande med. Han säger att han är redo att bli pappa men att det ej förändrar vår relation.. Jag vill inte heller vara i ett förhållande med honom då vi bara känt varann två månader. 

    Situationen är inte optimal om man säger så, därför funderar jag på om abort är något jag borde göra..

    Han tycker inte det men jag funderar, är så OTROLIGT rädd att jag kommer ångra mig. Jag vaknar varje dag med ett leende på läpparna för att jag vet att något växer i mig. Svårt att förklara..

    Men ni som ångrat er abort, berätta lite? Jag är så rädd att om jag gör den så kommer jag ångra mig.

  • Svar på tråden Ni som ångrat er abort?
  • Äldre 25 Jul 13:38
    #1

    Hur ser din situation ut i övrigt? Stabil ekonomi? Jobb?

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 25 Jul 13:43
    #2
    Utiliu skrev 2017-07-25 13:38:41 följande:

    Hur ser din situation ut i övrigt? Stabil ekonomi? Jobb?


    Jag har fast jobb, dock är det såhär att jag separerade från mitt ex (som jag bott med i 3 år) för typ 5 månader sen.. Och sen träffade jag denna killen, vi är bra vänner och tycker mycket om varandra men ingen av oss vill vara i ett förhållande just nu. Han jobbar mycket utomlands dessutom. 

    Jag bor just nu hos min mamma tills det är inflytt i min nya lägenhet. Men detta barnet innebär att jag kommer ha mest ansvar på egen hand. 
  • Anonym (X)
    Äldre 25 Jul 14:40
    #3

    Jag har ingen erfarenhet av abort, men precis som du blev jag oplanerat gravid. Jag bokade tid för abort, men kände att jag inte klarade av att genomföra den. Och jag har aldrig ångrat det beslutet.

  • Anonym (M)
    Äldre 25 Jul 14:56
    #4

    Grejen är ju att om du bara ber om historier från de som ångrat sin abort så kommer du ju inte få en direkt nyanserad bild. Blir ju bara bekräftelse på vad du själv är rädd för, att du ska ångra dig/må dåligt. Kommer ju knappast hjälpa dig att ta ett beslut, mer än om det du är ute efter är att bli övertygad om att abort är en dålig idé.

  • Stårsc­han
    Äldre 25 Jul 15:13
    #5

    Om du föder barnet kommer du att ha en relation med den här killen för resten av livet vare sig du vill det eller inte, och det bör du ha i åtanke. Du kommer att få jämka julfiranden, ledigheter och veckor med en person som du inte känner. Han kanske vill uppfostra barnet med helt andra värderingar än dina.

  • Anonym (me2)
    Äldre 25 Jul 15:17
    #6

    Jag gjorde en abort för många år sen. Var ung och alla sa åt mig att jag kunde skaffa barn längre fram när det passade bättre. Nu visade det sig att jag inte längre kan få barn p.g.a en infertilitetssjukdom. Så ta inte för givet att det kommer fler chanser. 

Svar på tråden Ni som ångrat er abort?