• Clint

    Gift men inte haft sex sen i november 2016

    Hej.

    Har sett mitt dilemma i liknande trådar men skriver i alla fall:

    Jag är en gift man på 34 år, min fru är lika gammal.

    Vi träffades 2011 och blev sambos ett år senare. Efter ytterligare två år, 2014, gifte vi oss.

    Vi bor i hus, har inga barn men däremot två katter. Båda arbetar och har ordnad ekonomi.

    Nu till saken;

    Nästan direkt efter att vi gift oss så slutade frun att vilja ha sex. Innan vi gifte oss hade vi ganska mycket sex, iaf två gånger i veckan. Efter giftermålet slutade hon helt att vilja. Det låter kanske banalt men jag tjatade till mig sex sporadiskt efter det. Hon har fortsatt att frisera sig och så så hon har inte tappat taget helt men jag får inte komma till. I november förra året så, ja lite pinsamt, porrsurfade jag på datorn och frun upptäckte det såklart (visste inte att hon kollade historiken) och hon blev helt otroligt arg och besviken på mig och att jag inte kunde hålla mig till henne!!!? Efter det så har jag inte fått komma till en enda gång. "Jag vill inte, fattar du inte??"

    Jag börjar bli rådvill. Jag älskar henne verkligen och vi har det bra annars men det tär på mig att få se henne komma naken ur duschen men inte få röra mer än vänskapligt.

    Vad gör jag!?? Hjälp?

    PS. Har provat att prata om det men får bara till svar att hon inte vill och att jag inte ska hålla på att tjafsa.DS

  • Svar på tråden Gift men inte haft sex sen i november 2016
  • Linae86
    Clint skrev 2017-07-25 20:22:14 följande:

    Hej.

    Har sett mitt dilemma i liknande trådar men skriver i alla fall:

    Jag är en gift man på 34 år, min fru är lika gammal.

    Vi träffades 2011 och blev sambos ett år senare. Efter ytterligare två år, 2014, gifte vi oss.

    Vi bor i hus, har inga barn men däremot två katter. Båda arbetar och har ordnad ekonomi.

    Nu till saken;

    Nästan direkt efter att vi gift oss så slutade frun att vilja ha sex. Innan vi gifte oss hade vi ganska mycket sex, iaf två gånger i veckan. Efter giftermålet slutade hon helt att vilja. Det låter kanske banalt men jag tjatade till mig sex sporadiskt efter det. Hon har fortsatt att frisera sig och så så hon har inte tappat taget helt men jag får inte komma till. I november förra året så, ja lite pinsamt, porrsurfade jag på datorn och frun upptäckte det såklart (visste inte att hon kollade historiken) och hon blev helt otroligt arg och besviken på mig och att jag inte kunde hålla mig till henne!!!? Efter det så har jag inte fått komma till en enda gång. "Jag vill inte, fattar du inte??"

    Jag börjar bli rådvill. Jag älskar henne verkligen och vi har det bra annars men det tär på mig att få se henne komma naken ur duschen men inte få röra mer än vänskapligt.

    Vad gör jag!?? Hjälp?

    PS. Har provat att prata om det men får bara till svar att hon inte vill och att jag inte ska hålla på att tjafsa.DS


    Första tanken är att inte tjata. Det kan få motsatt effekt, att hon bara gör det för att du tjatar men egentligen inte har lust.
    Kramas ni? Kysser ni varandra utan att det leder till något mer?
    Har du någon aning om varför hon inte vill? Har du försökt prata med henne om det?
    Började detta efter ni gift er? Har du märkt om hon verkar annorlunda på något sätt? Tex nedstämd? Många kvinnor går in i depression efter bröllopet, kan det vara något sådant som hänt?
    Att hon sedan kom på dig med att porrsurfa gör ju inte saken bättre. Alla kvinnor känner olika ang sånna saker och vissa upplever kanske att de inte kan mäta sig med kvinnorna på duken eller tror att hon inte räcker till eftersom karln måste ta till det ist.
    Låter hur som helst som att ni måste prata igenom detta om ni inte vill ha skilsmässa de kommande åren, sexlivet är ju viktigt.
    /från en som själv gift sig tidigare i sommar och känner enorm tomhet efter bröllopet
  • Linae86
    Linae86 skrev 2017-07-25 20:42:44 följande:
    Första tanken är att inte tjata. Det kan få motsatt effekt, att hon bara gör det för att du tjatar men egentligen inte har lust.
    Kramas ni? Kysser ni varandra utan att det leder till något mer?
    Har du någon aning om varför hon inte vill? Har du försökt prata med henne om det?
    Började detta efter ni gift er? Har du märkt om hon verkar annorlunda på något sätt? Tex nedstämd? Många kvinnor går in i depression efter bröllopet, kan det vara något sådant som hänt?
    Att hon sedan kom på dig med att porrsurfa gör ju inte saken bättre. Alla kvinnor känner olika ang sånna saker och vissa upplever kanske att de inte kan mäta sig med kvinnorna på duken eller tror att hon inte räcker till eftersom karln måste ta till det ist.
    Låter hur som helst som att ni måste prata igenom detta om ni inte vill ha skilsmässa de kommande åren, sexlivet är ju viktigt.
    /från en som själv gift sig tidigare i sommar och känner enorm tomhet efter bröllopet
    Förlåt såg nu att du avslutat med att skriva att du försökt prata om det. Men tycker ändå att du bör få en förklaring. Kanske vet hon inte själv varför hon inte har lust men då är lusten kanske något hon/ni måste jobba på. Försök få henne att inse allvaret i att inte ha ett samliv. Men se till att vara tydlig med att du älskar henne och bara vill att ni ska ha ett bra äktenskap på alla plan.

    Har du föresten provat göra det lilla extra? Överraska henne med något? Och detta utan att förvänta dig sex första gången. Kanske kan lite extra uppskattning få henne på bättre tankar ;)
  • Tecum

    Hon är inte attraherad av dig, vill inte ha sex och utnyttjar ditt porrtittande som ursäkt att slippa. Då problemen började direkt efter att ni gift er är det ingen tillfällig svacka. Pratat om det har ni givetvis gjort, utan resultat.

    Spontant säger jag, separera! Se åtminstone till att det inte blir barn, fast det är väl ingen risk som läget är... Ett alternativ är att du försöker göra henne svartsjuk, titta på andra kvinnor och låt henne inte ta dig för given. Det du inte ska göra är att svansa för henne, sköta allt i hemmet och lyda hennes minsta vink. Det tipset lär du få från kvinnor men det funkar inte. Inställsamhet ökar inte sexlusten.

  • Anonym (TantVit)
    Tecum skrev 2017-07-25 20:55:09 följande:

    Hon är inte attraherad av dig, vill inte ha sex och utnyttjar ditt porrtittande som ursäkt att slippa. Då problemen började direkt efter att ni gift er är det ingen tillfällig svacka. Pratat om det har ni givetvis gjort, utan resultat.

    Spontant säger jag, separera! Se åtminstone till att det inte blir barn, fast det är väl ingen risk som läget är... Ett alternativ är att du försöker göra henne svartsjuk, titta på andra kvinnor och låt henne inte ta dig för given. Det du inte ska göra är att svansa för henne, sköta allt i hemmet och lyda hennes minsta vink. Det tipset lär du få från kvinnor men det funkar inte. Inställsamhet ökar inte sexlusten.


    Om ni verkligen snackat på riktigt och hon fortfarande inte ändrar sig, då håller med Tecum. Stick innan ni får barn. Det här lär inte bli bättre.
  • Anonym (Fyfan)

    Vilken tråkig kärring.

    Eller kanske du som är tråkig, kolla om hon är sugen på en trekant. Kolla på porr med henne vad som helst

  • dream on

    Först vill jag säga att jag själv har levt länge i en relation utan sex så jag vet hur det känns. Inte kul och förödande för självförtroendet på det området. Tänker dock spontant att sex uteblir av en anledning. Sjukdom, stress, man tappar bort varandra på vägen, slutar kommunicera. Tror visst att det kan hjälpa att man gör det lilla extra och "svansar" OM det är det som är problemet. Att känna sig osedd och tagen för given kan helt säkert stänga ner känslan av intimitet och förståelse som kanske behövs för att faktiskt vilja och få lust att ligga.

    Det låter dock som att ni har något annat problem, särskilt när du beskriver hennes reaktion över ditt porrtittande. Den behöver ni kanske prata om. Hur tycker hon att du ska lösa dina sexuella behov om ni inte ligger och hon dessutom fördömer att du tar saken i egna händer s.a.s.?

    Jag tror dock inte alls på att göra henne svartsjuk. Jag tänker att en så kraftfull reaktion på att du tittar på porr ( givet att det inte var barn och djur inkluderat) tyder väl på att hon har dålig självkänsla som det är redan. Tillit tror jag är viktigt för många ( kvinnor?) för att man ska kunna bli kåt. Likaså att känna sig speciell och åtråvärd. Inte fan vill man känna sig utbytbar mot närmsta brud som passerar...

    Hur funkar det i övrigt? Känner du att ni ser och förstår varann och varandras reaktioner bra annars? Älskar ni varann och vill ha förändring ? I så fall är kanske parterapi en väg att gå. Ibland tror jag inte människor själva alltid vet varför de gör eller känner som de gör och behöver hjälp att få tag i det. Eller så kan man vara rädd för att såra den andre och håller inne med det man tänker på.

  • Anonym (Henke)

    Ingen aning varför din fru saknar lust men uppenbart är att hon inte tänder på dig! Varför är näst intill omöjligt att svara på för det kan va så mycket. Alla möjliga anledningar. Hur såg sexlivet ut när ni träffades?

  • Anonym (??)
    Anonym (TantVit) skrev 2017-07-25 21:09:29 följande:

    Om ni verkligen snackat på riktigt och hon fortfarande inte ändrar sig, då håller med Tecum. Stick innan ni får barn. Det här lär inte bli bättre.


    Hur hade du tänkt att det skulle ske?
  • Anonym (Henke)
    Anonym (??) skrev 2017-07-25 22:01:30 följande:

    Hur hade du tänkt att det skulle ske?


    Finns ju alltid en liten risk. Rätt va det är har de samlag vid nåt enstaka tillfälle.. Frun kan väl mycket väl ha en stark barnlängtan även om hon inte är så förtjust i sex? Inte sex med sin man i alla fall?
  • Clint
    Linae86 skrev 2017-07-25 20:46:58 följande:

    Förlåt såg nu att du avslutat med att skriva att du försökt prata om det. Men tycker ändå att du bör få en förklaring. Kanske vet hon inte själv varför hon inte har lust men då är lusten kanske något hon/ni måste jobba på. Försök få henne att inse allvaret i att inte ha ett samliv. Men se till att vara tydlig med att du älskar henne och bara vill att ni ska ha ett bra äktenskap på alla plan.

    Har du föresten provat göra det lilla extra? Överraska henne med något? Och detta utan att förvänta dig sex första gången. Kanske kan lite extra uppskattning få henne på bättre tankar ;)


    Hej.

    Tack för att du svarade.

    Jo, precis. Har försökt att prata om det och fört fram allvaret i att inte ha något samliv men hon tyckte bara att jag ville tjafsa och ställa till med bråk. Kan det vara så att hon har svårt att ta till sig problemet och skjuter det framför sig istället?

    Jag överraskar gärna och ganska ofta. Inget stort så kanske men blommor som hon älskar får hon ofta (kanske för ofta??) och ett och annat klädesplagg. Vi går ofta ut och äter. Jag förstår inte......

    Jag har trott att det kanske skulle hjälpa att jag gör mer där hemma men nu är det jag som gör det mesta, utom att tvätta, men det har inte hjälpt.
Svar på tråden Gift men inte haft sex sen i november 2016