• anas99­8
    Äldre 26 Jul 04:31
    3262 visningar
    5 svar
    5
    3262

    Aktiviteter för 1åring

    Hej,
    Jag skulle behöva lite tips på vad man kan göra som är gratis eller iaf nästan gratis med en 1-1,5 åring? Speciellt på regniga dagar. Om det är bra väder kan man ju vara ute men vad kan man göra inomhus? Vi bor i Skåne :)
    Tacksam för alla tips!

  • Svar på tråden Aktiviteter för 1åring
  • Stårsc­han
    Äldre 26 Jul 07:51
    #1

    Att leka med vatten (hälla, bada, "diska") brukar roa småttingar läänge. Ta en utflykt och åk någonstans där man kan titta på och kanska klappa djur. Hälsa på någon med jämnåriga barn.

    Hur stor ettåring? Nyss fyllt  ett eller närmare två?

  • Caramb­olan
    Äldre 26 Jul 08:53
    #2

    En ettåring är ju tack och lov lätt att roa med hushållsbestyr. Att stoppa in tvätt i tvättmaskinen, hälla upp vatten i pastakastrullen eller rida på dammsugaren är suveräna aktiviteter om man bara har tålamod med att det tar lång tid att få sakerna gjorda

  • Caramb­olan
    Äldre 26 Jul 08:55
    #3

    Eller du kanske menade inomhus men inte hemma? Biblioteket är toppen tycker jag! Man kan sitta och läsa, träffa andra barn och ofta har de olika aktiviteter för barn som sagostund eller pysseldag.

  • anas99­8
    Äldre 26 Jul 22:01
    #4

    Hon är precis 15månader :)
    Jodå alla tips såväl hemma som borta tar jag tacksamt emot! Jättebra tips jag skriver dem på listan ;)

  • Äldre 26 Jul 23:01
    #5

    Öppna förskolan håller sommarstängt på vissa platser men långt ifrån alla - kolla upp alla i närheten.
    Badhuset - särskilt om det finns badland för de små.
    Museum - många är billiga eller gratis, många har lekhörnor och prova på grejor som alla åldrar gillar.
    Fingerfärger i badkaret (utan vatten, fast naken eller i bara blöja) så avslutar man med bad för att få bort all färg.
    Lekplatser och djurparker.
    Naturen! En runda i skogen, på stranden eller liknande...

Svar på tråden Aktiviteter för 1åring