• aicilef321

    3 barn på 1år. Andra graviditeten är tvillingar!

    Hej!

    Jag har en dotter född Januari 2017 och väntar nu syskon, i mars 2018. Inte bara ett syskon utan de är två, TVILLINGAR!

    Finns de någon i samma sits??

    Min dotter kommer vara 1år och 2månader när tvillingarna kommer om allt går som det ska.

    Kan nån ge råd och tips på ALLT i vardagliga livet och de praktiska. Vagn?? Kan dom samsova?? Ja alla tips vill jag ha från er som varit eller är i min sits?

  • Svar på tråden 3 barn på 1år. Andra graviditeten är tvillingar!
  • viseversa

    Är inte i samma sits men ändå wow!! Visst det blir en del jobb men ascoolt ändå. Du måste ju ha en vagn där alla tre kan åka. Din dotter kommer vara för liten för enbart ståbräda. Och hon behöver nog en vagnplats hon kan sova på om det skulle behövas. Finns ju vagn med två liggdelar och en sittdel. Du får googla lite. Kanske måste du beställa redan nu väldigt snart då det kan behövas specialbeställas.

  • student2013

    Du har inte skrivit fel månad du ska födda i? Är du en högrisk gravidiet? Jag ska ha i Februari och är i 10+5 och man gör inte ultraljud förrän i vecka 18. 

    Men grattis till graviditeten och tvillingarna och lycka till :)

  • Mila
    student2013 skrev 2017-07-26 15:58:59 följande:

    Du har inte skrivit fel månad du ska födda i? Är du en högrisk gravidiet? Jag ska ha i Februari och är i 10+5 och man gör inte ultraljud förrän i vecka 18. 

    Men grattis till graviditeten och tvillingarna och lycka till :)


    Klart man kan göra det tidigare. Man kan se genom vul från vecka 5/6. Jag såg i måndags, var då 5+3.
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december, MF i mars ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • student2013
    Mila skrev 2017-07-26 16:04:33 följande:
    Klart man kan göra det tidigare. Man kan se genom vul från vecka 5/6. Jag såg i måndags, var då 5+3.
    Här är det ovanligt att dem gör så tidigt om det inte är högrisks graviditet. Alternativt att man får betala privat för att göra det.
  • viseversa
    student2013 skrev 2017-07-26 16:09:30 följande:
    Här är det ovanligt att dem gör så tidigt om det inte är högrisks graviditet. Alternativt att man får betala privat för att göra det.
    Jaha? Jag gjorde också tidigt ul i v 7 med barn nr 4 och nr 5. Jag behövde inte betala det själv. Att det inte är så där du bor spelar väl ingen roll?
  • student2013

    Nej, dem försöker dock ändra så man kan få göra UL tidigare. Dem gör nog VUL då det är osäkert hur långt gången kvinnan är. Annars tror jag inte det.

  • Jemp
    viseversa skrev 2017-07-26 15:20:08 följande:

    Är inte i samma sits men ändå wow!! Visst det blir en del jobb men ascoolt ändå. Du måste ju ha en vagn där alla tre kan åka. Din dotter kommer vara för liten för enbart ståbräda. Och hon behöver nog en vagnplats hon kan sova på om det skulle behövas. Finns ju vagn med två liggdelar och en sittdel. Du får googla lite. Kanske måste du beställa redan nu väldigt snart då det kan behövas specialbeställas.


    Eller bärsjal/sele. Kan tipsa om ergonomiskt bärande oavsett, har inte varit i din sits men förenklar så mycket redan med ett barn.
  • viseversa
    Jemp skrev 2017-07-26 17:47:19 följande:
    Eller bärsjal/sele. Kan tipsa om ergonomiskt bärande oavsett, har inte varit i din sits men förenklar så mycket redan med ett barn.
    Alla gillar inte att bära. Jag har aldrig gillat att bära mina barn. Och skulle absolut inte bära runt på twins. Tungt och otympligt nog med en bebis. Men ts kanske gillar det. Vad vet jag.
  • aicilef321

    Jag är i vecka 7. Ingen högrisk och inte betalt. Jag fick göra det på kvinnokliniken.

    Ja jag har funderat på att ha bärsele, men tycker de är tungt och otympligt. Men jag har de som ett alternativ!:)

Svar på tråden 3 barn på 1år. Andra graviditeten är tvillingar!