• Äldre 27 Jul 21:13
    5052 visningar
    18 svar
    18
    5052

    Vad tycker ni om familjeliv.se

    Själv tycker jag att det är tråkigt att det är få politiska inlägg på den här hemsidan.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-27 21:13
    Vad tycker ni om familjeliv.se?

  • Svar på tråden Vad tycker ni om familjeliv.se
  • Anonym (Kvinn­a37)
    Äldre 30 Jul 18:48
    #1
    -2

    Rätt ok men lite flashback-varning ibland, plus en massa människor som inte inser att vi som svarar inte har rätt att komma med pekpinnar mot TS, live and let live. Saknar att kunna redigera mina egna svar och rapportera enskilda individers svar på en tråd (eller har jag bara missat hur man gör?).

  • Anonym (Japp)
    Äldre 2 Aug 22:53
    #2
    Anonym (Kvinna37) skrev 2017-07-30 18:48:38 följande:

    Rätt ok men lite flashback-varning ibland, plus en massa människor som inte inser att vi som svarar inte har rätt att komma med pekpinnar mot TS, live and let live. Saknar att kunna redigera mina egna svar och rapportera enskilda individers svar på en tråd (eller har jag bara missat hur man gör?).


    Tryck på kugghjulet vid kommentaren så kan du anmäla.
  • Anonym (Kvinn­a37)
    Äldre 3 Aug 09:44
    #3
    Anonym (Japp) skrev 2017-08-02 22:53:26 följande:
    Tryck på kugghjulet vid kommentaren så kan du anmäla.
    Tack för tipset! =) Ser dock inget kugghjul, däremot en länk för "Anmäla", anmäls då själva kommentaren eller hela tråden? När jag klickar där så ser det ut som om man anmäler hela tråden nämligen, och det vill jag ju rakt inte!
  • Äldre 3 Aug 09:49
    #4

    Ja,sidan är väl full av människor som saknar humor. Många tror också att de kan säga hur fula saker som helst bara för att de är anonyma.

  • Anonym (Japp)
    Äldre 3 Aug 10:25
    #5
    Anonym (Kvinna37) skrev 2017-08-03 09:44:20 följande:

    Tack för tipset! =) Ser dock inget kugghjul, däremot en länk för "Anmäla", anmäls då själva kommentaren eller hela tråden? När jag klickar där så ser det ut som om man anmäler hela tråden nämligen, och det vill jag ju rakt inte!


    Klickar du vid en kommentar så är det den som anmäls :)
  • Äldre 3 Aug 10:47
    #6
    +2
    Anonym (Kvinna37) skrev 2017-07-30 18:48:38 följande:

    Rätt ok men lite flashback-varning ibland, plus en massa människor som inte inser att vi som svarar inte har rätt att komma med pekpinnar mot TS, live and let live. Saknar att kunna redigera mina egna svar och rapportera enskilda individers svar på en tråd (eller har jag bara missat hur man gör?).


    Yttrandefrihet råder och folk har all rätt i världen att komma med "pekpinnar" till individer som skriver på öppna forum. Klarar man inte av att inte alltid strykas medhårs kanske man gör bättre i att föra dagbok.
  • Äldre 3 Aug 13:28
    #7

    Jag trodde att familjeliv skulle duka under för något år sedan p.g.a. den dåliga tekniken och den usla modereringen. Men man har skärpt sig på båda punkterna.

    Rent allmänt har man kommit ifrån att "det är bara baaaaaaarn" och nu verkar det vara mer åt det stränga hållet (mer, intefullständigt).

    Tabuämnen: abort är mord, det finns annan kunskap än den vetenskapliga, stanna kvar i äktenskapet för barnens skull.

    Politiskt ser jag en större förståelse för SD men också samma gamla hurra vad Sverige är bäst.

  • Anonym (Kvinn­a37)
    Äldre 3 Aug 16:54
    #8
    Anonym (Japp) skrev 2017-08-03 10:25:48 följande:
    Klickar du vid en kommentar så är det den som anmäls :)
    Tack! =)
  • Anonym (Biobo­nus)
    Äldre 2 Sep 01:00
    #9

    Den ökande mängden troll och häcklande flashbackare gör att jag tappat intresset för FL. Alltför många sandlådeteådar tillåts posera som "riktiga".

  • Anonym (reali­st)
    Äldre 2 Sep 01:08
    #10

    För många som inte förstår att du i bland kan bli "kränkt".

    Ett fritt samhälle eller diskussionsforum kan inte fungera om det viktigaste är att ingen känner sig "kränkt".

  • Anonym (M)
    Äldre 8 Sep 20:42
    #11

    Känns som ett mildare Flashback, är man på forum får man räkna med att få medhåll och mothåll och du vet aldrig hur var eller när, vanlig nät-standard helt enkelt och de som klagar har nog missuppfattat vad internet är. För övrigt går det att logga in och ut härifrån? min knapp verkar osynlig.

    / M

  • Anonym (Graei­l)
    Äldre 8 Sep 20:50
    #12

    Överlag ett bra forum, men här verkar finnas ett lite väl stort fokus på rövar och anal, visst får folk diskutera detta, men det kan bli lite enformigt ibland.

  • Äldre 9 Sep 11:47
    #13
    Anonym (Graeil) skrev 2017-09-08 20:50:11 följande:
    Överlag ett bra forum, men här verkar finnas ett lite väl stort fokus på rövar och anal, visst får folk diskutera detta, men det kan bli lite enformigt ibland.
    Precis min åsikt.
  • Anonym (Hejhe­j)
    Äldre 9 Sep 11:55
    #14

    "mens, "40 åring vill bli gravid", "han var otrogen", "jag hatar män" "BF Juli 2017" "intima bilder" "gröna p-piller"

    De här trådarna förstör sidan

  • Äldre 18 Sep 16:51
    #15

    Tråkigt att så många skriver rena fantasitrådar. Dessutom har jag inte varit på en sida med så många väldigt elaka människor. Samtalstonen kunde vara bättre.

  • Anonym (Fritj­off Filmfl­ukt)
    Äldre 2 Dec 03:04
    #16

    I princip kam man säga vd som hellst och sprida nästan vilket hat som hellst. Det förenommer daglogen på Youtube och är idag världens främsta öppna kanal.

    Det sägs att de som vill förtrycka andra vill tysta ned andra även då ett påhopp inte är namngivet ( endast brutalt och personligt ) .Så har man gjort i alma förtryckarkulturer. Man väöjer ut em åsint man vill förtrycka och kallar mltstådarens känslor för sandlåda provokation etc....Det är linspm hela meningen i ett öppet samhälle. Den dagen foök inte får förbanna sig håna spotta svära och provocera har vi ett förtryckar samhälle. Gränsen går vid kvinnors uthängningar med namn.

  • Anonym (Fritj­off Filmfl­ukt)
    Äldre 2 Dec 03:25
    #17

    Jisses hur jag stavar. Ni fattar poängen. Det går att ogiltigförklara en annan människas upplevelser genom en knapptryckning. Förklaringen är att dina argument upplevs som okontrollerade men ingen tar skada av dem. Det är en variant på härskarteknik. Det är bättre att Ärligt skriva att denne är dum i huvudet eller vederbörandet är ett praltluder obildad eller vad det nu kan vara än att ta bort ett inlägg. Gillar man inte åsinten är det bara att bemöta. NÄTHAT är något annat. Man ska inte blanda ihop begreppen. Att namnge eller kränka individer handlar om att lämna ut en identitet mobilnummer adress etc. Vad någon anser är helt egalt. Per definition kan jag plocka bort alla inlägg jag inte gillar genom att identifiera texten som upprörd till sin natur eller obstinat. "Hysterisk" Jag ordinerar kallbad och borttaken hjärnkanal genom lobotimering. Du kommer aldrig kunna uttryck dig mer på familjeliv.Ni fattar lilknlsen..det håller inte

  • Anonym (Pip)
    Äldre 2 Dec 05:13
    #18

    Egon den stora. Dem är elaka för att dem sitter bakom en data skärm en vanlig Svenson vågar inte säga ett pip utanför data skärmen. Så en riktig fegis är det som sitter bakom skärmen och ska vara så tuff. Ett stav fel 5 Pers hugger direkt. Välkommen till familjeliv

Svar på tråden Vad tycker ni om familjeliv.se