• Anonym (Tveksam)

    Ena barnet dog

    Jag fick sent veta att jag var gravid ca v 12-14. Detta pga av negativa gravtest. Till slut blev det blodprov. Kort där på fick jag blödningar. Det visade sig att jag haft två liv men att det ena nu ej rörde sig. Ca v 15. Vi blev ju ledsna men graviditeten var ny. Vi hade inte ens vetat att det var två innan den ena var borta. Nu är min dotter 14år. Jag har en väninna som sent fick veta att hennes mamma fått missfall sent i graviditeten. Denna väninna tycker absolut att jag ska berätta om tvillingen. Själv vet jag inte varför jag ska göra det samtidigt så vet jag inte varför ihåg inte skulle göra det...

  • Svar på tråden Ena barnet dog
  • Frontline

    Nää tycker inte du ska berätta det, finns ingen anledning i att spekulera hur det skulle ha blivit ifall ni hade fått 2 barn ..
    Släpp det hela din dotter mår säkert bra utan att behöva veta att hon eventuellt skulle ha fått ett syskon..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Tveksam)
    Frontline skrev 2017-07-28 00:41:03 följande:

    Nää tycker inte du ska berätta det, finns ingen anledning i att spekulera hur det skulle ha blivit ifall ni hade fått 2 barn ..

    Släpp det hela din dotter mår säkert bra utan att behöva veta att hon eventuellt skulle ha fått ett syskon..


    Jag tänker väl som du. Jag vet inte varför jag ska göra det. Speciellt inte nu när hon bara är 14år. Men ville ha lite input.
  • Frontline
    Anonym (Tveksam) skrev 2017-07-28 00:55:52 följande:
    Jag tänker väl som du. Jag vet inte varför jag ska göra det. Speciellt inte nu när hon bara är 14år. Men ville ha lite input.
    Ni har säkert fokuserat på allt på dottern och hon mår bra..

    Vi fick ett sent missfall så pass sent att det egentligen skulle kunna ha överlevt men gjorde inte det tyvärr.
    Men det är inget vi tar upp med dom andra barnen,,
    Detta var det första så barnen vi har nu såg inte att det var nåt på gång..
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Tidigt)

    Vårt barn har vetat hela sitt liv att de var två från början men att den ena tvillingen dog tidigt i graviditeten.

    Idag är barnet nio och det känns som hen är trygg med att veta. Det är ju inget hen går och funderar på men visst har det kommit ett par frågor.

    Jag tänker att just nu är er dotter i början på tonåren och har hon inte vetat innan så kanske hon mår dåligt om hon får veta just nu. Kanske bättre att berätta senare i livet i ert fall. Men det beror ju på hur hon är inställd till livet, ser hon liv och död naturligt eller blir hon skrämd?

Svar på tråden Ena barnet dog