• JoshuaG45

    Sixpack snabbt

    Hej! Jag har träffat en tjej som jag ville impa på. Jag är lite tjockare än normalt men har haft sixpack bara för 3 år sedan. Jag har astma och får svårt att andas när jag anstränger mig mycket:/. Jag vill få sixpack snabbt! Hur får man nu sixpack snabbt? Bästa metoden? Tänkte börja på taekwondo ändå.

    Mvh

  • Svar på tråden Sixpack snabbt
  • Nilssad

    - Om du tror att du kommer att få tjejen bara för att du tränar till ett sixpack så har du helt fel. Att du hade det för 3 år sedan spelar inen roll nu, detta är inte rätta sättet att "impa" på henne. Tyvärr så vet jag inte om du skojar eller inte med detta inlägg men jag vill ändå hjälpa dig.

    Trevlig personlighet och självsäkerhet och såklart en gnista attraktion är det du behöver visa för att få en chans med henne för det är det jag tror du vill om du vill gå så långt för att träna upp ett sixpack för att "impa" på henne.

    Det finns ingen super snabb lösning heller till att få synliga magmuskler vill jag säga, bara att börja träna regelbundet och ut och spring samt massa andra konditions övningar som får upp ditt flås och får dig att svettas. Nu sa du att du har astma och kanske inte kan göra dessa cardio övningar så mycket, då rekomenderar jag att man äter nyttigare och mindre och försöker gå ner i vikt, finns massa med info för att gå på rätt sätt ner i vikt. Cardio bränner ändå fett snabbast tillsammans med rätt kost.

    Fett det är det som blockerar synfältet för att se dina magmuskler, alla har magmuskler men det är vårat fett på magen som smälter ut dem, så det är det första man ska försöka att få bort och sedan mage övningar för att bygga upp magmusklerna.


    Som sagt det är inte alls det sättet jag skulle ha  gjort på långa mil för att impa på en tjej, gå fram och prata med henne istället och visa att du är en rolig, spännande och trevlig kille att umgås med, om hon inte gillar dig för det så är hon nog inte rätt tjej för dig och börja träna regelbundet för det är bra för kroppen!

  • CrazyTown

    Rejäl diet ät mkt magert kött och lite grönsaker. Definierade muskler får du när fettprocenten i kroppen är låg

  • Henrikzzz

    Som tidigare nämnt i tråden, du måste få ner kroppsfettet. Jag kör detta när jag ska få ner kroppsfettet innan en vägning:

    - Diet. Enbart vitt kött/fisk och grönsaker till lunch och middag. Ägg/tonfisk/frukt till frukost och krydda det med cayennepeppar/tabasco eller något annat starkt, det hjälper att höja kroppstemperaturen. Du vill sikta på att äta runt 5-6 måltider per dag för att få upp ämnesomsättning.

    - Träning. 30 min carido på morgonen innan frukost. Tränar du cardio på tom mage så måste kroppen ta från fettreserverna. Kvällar kör du styrketräning i minst 2 timmar. Du vilar en dag i veckan. 

    - Vätska. Drick enbart vatten och mycket av det. En kopp kaffe skadar inte, men drick mycket vatten och drick hela tiden.

    Viktigast av allt är INGEN alkohol/socker/sötningsmedel. Inga kolhydrater heller, hade du tränat för att bli starkare eller liknande så hade du behövt det, men nu ska kroppsfettet ner och då ska kolhydraterna bort.

    Detta program är ganska extremt, men det ger snabba resultat. De flesta ger upp efter några dagar då man mår skit till en början, men det är priset för att det ska gå snabbt. För mig tar det fyra veckor att gå från 18-20% kroppsfett till runt 10% när jag tar mig an detta.

    Har också två lagkamrater som har astma och de har med sig sina inhalatorer när vi tränar, så ta med dig din när du tränar så kan du köra hårt.

Svar på tråden Sixpack snabbt