• Trebarnsmamma83

    Kickoff med jobbet. Vad göra?

    Hej!

    Min tur att hitta på något lämpligt för en kickoff på jobbet. Någon som har några tips på vad man kan tänkas göra? Det är ungefär 20 stycken anställda som ska delta och åldrarna är väldigt spridda från 20 till 60 år. Har ni varit med på någon rolig kickoff eller har någon idé?

  • Svar på tråden Kickoff med jobbet. Vad göra?
  • Carambolan

    Budget?

    I min avdelning tycker jag att det funkat bäst med lugna och lite halvtöntiga aktiviteter där man kan ta ett glas öl samtidigt. Boulebar och äventyrsgolf är sånt som funkat toppen och som alla varit med på. Vi har också haft klättring, kajak i skärgården och segling men mitt intryck är att fler väljer att avstå om det är fysiska aktiviteter där det är svårare att vara nybörjare.

  • EmberEyes

    escape room?
    Biljard?
    Dart?
    Bowling?
    Curling?
    femkamp/sjukamp?
    Föreläsning på något museum?
    Guidad tur på stan?
    Spökrunda?
    chokladprovning?
    Matlagningslektion?
    ridtur?
    Besök på hund/kattstall eller jourgrupp?
    danslektion?
    musik/instrument-lektion?

    Finns hur mycket mer som helst...

  • Carambolan

    Ja, matlagningslektion hade vi på mitt förra jobb! Det var en riktigt lyckad kick off faktiskt Vi blev indelade i fyra grupper. En gjorde förrätt, en gjorde huvudrätt, en gjorde efterrätt och en skötte dukning och blandade roliga drinkar till de som lagade mat. Allt under ledning av en kock och en bartender.

  • Minimalen

    Som Carambolan redan frågat Budget?

    Är det en kväll efter jobbet eller en heldag? Vad har ni haft tidigare år? Är det mest kvinnor eller blandat?

  • Anonym (mmm)

    Vad är ni för typ av grupp? Mitt arbetslag består av många personer med idrottsbakgrund så det blir ofta något fysiskt först och sedan en god middag och lite fåniga lekar

    Nåt jag inte har provat men gärna vill är såna där bumperballs, verkar superkul! Googla på det .

  • Anonym (mmm)

    Vad är ni för typ av grupp? Mitt arbetslag består av många personer med idrottsbakgrund så det blir ofta något fysiskt först och sedan en god middag och lite fåniga lekar

    Nåt jag inte har provat men gärna vill är såna där bumperballs, verkar superkul! Googla på det .

  • Minimalen
    Trebarnsmamma83 skrev 2017-08-01 14:51:08 följande:

    Tack snälla för alla tips!

    Har inte fått någon budget klar ännu för vad det får kosta.


    Har du fått någon budget än?
Svar på tråden Kickoff med jobbet. Vad göra?