• Beccybeccy

    Letrozol+äggblåsa

    Hej! Ätit letrozole cykeldag 3-7. Två tabletter om dagen. Igår på cykeldag 12 var jag på ultraljud, hade då en äggblåsa på 22mm, slemmhinnan var 11mm. Läkaren sa att ägglossningen sker snart. Imorse fick jag negativt ägglossningstest? Är det inte konstigt? ????

  • Svar på tråden Letrozol+äggblåsa
  • Flisan41

    Ägglossningen kan bli lite senare när man äter Letrozol, ta ett test per dag så ska du se att det händer något snart!

  • Beccybeccy

    Tack för ditt svar!! :) när äggblåsan blivit så pass stor, ägglossar man alltid av sig själv då eller kan det behövas hjälp till det också? :) vet du något om det?

  • Flisan41

    Det är inte säkert ägget lossnar. Ett ägglossningstest visar endast på höjt lh hormon men däremot kan man ta ett test efter ÄL för att se om ägget släppt eller inte.

  • Ida3434

    min äggblåsa var på 16 mm dag 12 och hade bra tjocklek på slemhinnan men jag fick ingen ägglossning den månaden. Ska påbörja dubbel dos senare i höst.

  • smurf11
    Ida3434 skrev 2017-08-31 09:37:01 följande:

    min äggblåsa var på 16 mm dag 12 och hade bra tjocklek på slemhinnan men jag fick ingen ägglossning den månaden. Ska påbörja dubbel dos senare i höst.


    Tog du progesteronprov eftersom du vet att du inte ägglossat?
    Min blåsa var 20 mm i måndags jag hoppas den släppte, men jag vet inte.
    Tror jag ska be om ett progesteronprov nästa vecka.
    Förra gången med Letrozol tror jag att mina blåsor avstannade. På dag 7 var de 10, 6 och 6 mm stora och på dag 12 var de 11, 8, 6, 6 och 5 mm. Endera hade de hunnit släppt och bildats nya eller då stannade de av i växten?
  • Ida3434
    smurf11 skrev 2017-08-31 09:56:09 följande:
    Tog du progesteronprov eftersom du vet att du inte ägglossat?
    Min blåsa var 20 mm i måndags jag hoppas den släppte, men jag vet inte.
    Tror jag ska be om ett progesteronprov nästa vecka.
    Förra gången med Letrozol tror jag att mina blåsor avstannade. På dag 7 var de 10, 6 och 6 mm stora och på dag 12 var de 11, 8, 6, 6 och 5 mm. Endera hade de hunnit släppt och bildats nya eller då stannade de av i växten?
    Ja jag tog ett sånt blodprov och värdet var alldeles för lågt för att det skulle varit någon ägglossning den månaden
  • smurf11

    För något år sedan när jag tog progesteron prov hade jag mellan 5-10. Men gyn sa att det troligtvis var ägglossning ändå. När jag blev gravid var värdet 20.
    Men jag behöver nog extra progesteron.

Svar på tråden Letrozol+äggblåsa