• Snutteruttan

    När barnen far illa

    När är det egentligen dags o gå vidare, släppa taget och inse att det liv man byggt upp rasade ner i helvetet?

    För mig har gränsen alltid varit när barnen far illa och jag tror tyvärr jag och min sambo kommit dit.

    Vi bor i en stor härlig villa med 3 barn, 4e på väg. Vi har kämpat med renoveringar, arbetslöshet och otrohet och tagit oss igenom det. Äldsta barnet är i yngre tonåren och extremt disträ - gör inte som vi säger, glömmer av det vi ber hen om, tjafsar osv. Börjar mer och mer fundera på om det beror på allt bråk vårt stackars barn fått höra på. Det går inte en dag utan att vi skriker och gapar på varandra och tyvärr även på hen ibland.

    Ett ex är vid frukostbordet häromdagen när jag och sambon började bråka om en bagatell grej, båda blev på väldigt dåligt humör men försöker iallafall hålla god ton mot barnen. Ber hen snabba sig, ber hen ta på sig då hen och pappa skulle iväg på varsitt håll och pappa skulle köra först för att sedan passa en egen tid. Hen gör inget av det och klockan går - vilket resulterar att pappa låter sitt dåliga humör pga vårt bråk gå ut över hen. Gapar och skriker osv. Jag som redan är på dåligt humör börjar också gapa o skrika - blir så förbannad på hen som inte gör som man ber - ännu mer förbannad på hens pappa som gapar och skriker för att han är på dåligt humör.

    Idag rann orken av mog: vill jag ha det så här? Vill jag att mina barn ska växa upp så här? När är nog nog? Om man ska separera hur gör man? Sälja huset, lösa ut den andra? Söka lägenhet med en gång?

    Då jag snart ä föräldraledig så är pengarna begränsade så dubbla boenden är inte ett alternativ.

    Jag orkar inte med min sambo och vårt äldsta barn! Kan be om hjälp, plocka undan efter er osv men det händer ingenting! Deras bråk och tjafs verkar aldrig ta slut!

  • Svar på tråden När barnen far illa
  • Anonym (zyx)

    När jag var i monster-åren så tog mamma resolut och dumpade allt jag inte plockade undan som jag borde i min säng. Smutsig disk, blöta handdukar från golvet i badrummet, skor och väskor som drällde lite varstans, ja allt. Testa den metoden, den funkade på mig. Ett tag i alla fall. Sedan kom jag på att jag hade en sovsäck i garderoben och ett tomt golv (eftersom allt skräp på golvet nu låg i min säng). Oskyldig

  • Snutteruttan

    Gick i familjeterapi efter att sambon varit otrogen.. inte ens det fungerade. Han va så nonchalant och ansåg det mitt fel att han varit otrogen då jag inte visat honom tillräcklig uppmärksamhet utan lagt all min energi på barn, hus och mitt egna intresse...blev tillslut på hans idiotiska förklaringar så sa till honom att fara åt helvete och lämnade familjeterapi rummet och åkte hem....kan man gå i familjeterapi med barnen el i vårt fall barnet?

  • Anonym (Stina)
    Snutteruttan skrev 2017-08-03 09:32:23 följande:

    Gick i familjeterapi efter att sambon varit otrogen.. inte ens det fungerade. Han va så nonchalant och ansåg det mitt fel att han varit otrogen då jag inte visat honom tillräcklig uppmärksamhet utan lagt all min energi på barn, hus och mitt egna intresse...blev tillslut på hans idiotiska förklaringar så sa till honom att fara åt helvete och lämnade familjeterapi rummet och åkte hem....kan man gå i familjeterapi med barnen el i vårt fall barnet?


    Ja, man kan gå som hel familj eller ni med bara de barnet :)
  • Anonym (Quilla)

    Om ni redan ha testat terapi hade jag separerat. Sedan hade jag tagit med barnet till BUP för att lösa dennas problem. Din sambo verkar inte vilja lösa era problem och skyller han sin otrohet på dig så finns liksom inget kvar att rädda. Att växa upp med två skrikande och bråkiga föräldrar är ett helvete för ungarna. De förtjänar bättre än så...och det för du med!

Svar på tråden När barnen far illa