• Anonym (Trött)

    Så trött på min man....

    Vi har varit sambos i 5 år (tillsammans 8 år)  och gifta 1,5 år...kände redan några månader innan bröllopet att jag inte "ville" men vågade inte blåsa av det hela (stort bröllop) och så har vi en son tillsammans som är 4 år.
    Sexlivet har knappt existerat det senaste året, helt pga av den anledningen att jag inte vill. Även om jag velat ha sex ett par ggr i månaden blir jag så äcklad efteråt...och är inte alls attraherad av min man.
    Förutom att han är helt omöjlig att kommunicera med så stör jag mig på honom hela tiden, 1000 småsaker som tex att han sitter med benen korsade (han är så...."feminin") När vi har sex låter han som en tjej från en porrfilm typ :/

    Har länge tänkt att jag kan leva såhär för det är praktiskt, nyrenoverat fint hus och bra ekonomi och för vårat barns skull...men vet inte hur länge till jag orkar, det går upp och ner i perioder. Innan vi träffades var jag ensamstående med mina två barn så jag vet hur tufft det är att vara själv ekonomiskt och även den praktiska biten...

    Jag och min exman+hans nya fru är och har alltid varit väldigt bra vänner. Firat födelsedagar och jular ibland tillsammans.
    Min nya man gillar dock inte detta och är väldigt svartsjuk (trots att exmannens fru är med) det är nog mkt det också som gör att jag känner såhär, accepterar inte att han ska bestämma vem som ska vara min vän och inte.
    Ska jag hem till min väninna sedan 20 år tillbaka på "tjejmiddag" så ska han med...han har inga egna vänner som han umgås med.

    Har bokat en resa i juni nästa år för mig och mina 3 barn när jag fyller 40, tänker att jag vill ha något att se fram emot med barnen och att jag "tagit mig ur" detta till dess. Har dock inte berättat detta för min man....

    Skriver här för jag känner att jag behöver lite pepp och råd, jag har väldigt svårt för att ta mig för saker och fatta beslut men känner samtidigt att jag inte står ut här... :(

  • Svar på tråden Så trött på min man....
  • Anonym (M)

    Det viktigaste av allt är att du inte har rätt känslor för honom, inte hur han är som person. Att du känner dig äcklad när du haft sex med honom är en större varningsklocka än hur han sitter och låter. Tycker att man förtjänar att må bra och vara lycklig snarare än att leva materiellt bra...

  • Anonym (Me)
    Anonym (M) skrev 2017-08-04 09:39:39 följande:
    Det viktigaste av allt är att du inte har rätt känslor för honom, inte hur han är som person. Att du känner dig äcklad när du haft sex med honom är en större varningsklocka än hur han sitter och låter. Tycker att man förtjänar att må bra och vara lycklig snarare än att leva materiellt bra...
    Håller med
  • Anonym (.,)

    Klart du fixar detta :) !  Sätt dig ner o spalta upp det som behöver göras i olika punkter, o beta av lite i taget.

    (En kille som vill med på din tjejmiddag? O allt det andra du beskrivit? Jag skulle också tröttna).

  • Anonym (Me)
    Anonym (.,) skrev 2017-08-04 10:45:10 följande:
    Klart du fixar detta :) !  Sätt dig ner o spalta upp det som behöver göras i olika punkter, o beta av lite i taget.

    (En kille som vill med på din tjejmiddag? O allt det andra du beskrivit? Jag skulle också tröttna).
    Du fixar detta
  • Anonym (Frustrerad-87)

    Vet att detta är en gammal tråd men jag känner så väl igen mig i de känslor som du hade för din man, ts! Hur gick det? Lämnade du honom? Jag är inte redo att lämna min man i nuläget (mest pga de där praktiska skälen..) men är konstant irriterad/arg på honom och känner att jag helt tappat alla känslor för honom. Det bästa vore om jag kunde hitta tillbaka till vad vi hade förr, men jag vet inte hur eller om jag ens vill..

Svar på tråden Så trött på min man....