• Anonym (nöjd snabbt)

    Tröttnar så himla snabbt på sex!

    Detta händer i varje förhållande jag har och infinner sig efter 1-2 år. Har nu varit med min nuvarande i lite mer än ett år och känner redan nu att jag känner mitt vanliga motstånd. Denna gången fösöker jag verkligen förstå det och min kille vill så gärna förstå hur jag funkar?

    Jag är en väldigt rastlös människa. Klara t ex inte av att se om filmer eller gå tillbaks till saker jag avslutat. Tröttnar väldigt snabbt på musik, kläder, mat och behöver mycket ny stimulans. Så fort jag vet vad som ska hända så avstannar all motivation. När jag lärt mig hur någon kysser, slickar smeker, knullar så tappar sex sin tjusning mer eller mindre. Är också ganska hormonstyrd och onanerar bara ett par gånger i veckan högst. Känner inget behov av att komma oftare än så medan min kille vill komma varje dag minst. Jag känner hans sug hela tiden och gör mitt bästa för att kompensera och ha sex mer än jag egentligen vill.

    En annan grej är att han älskar morgonsex, vilket jag aldrig gillat pga hur allas andedräkter stinker. Hade det inte varit för den ofräscha aspekten och att jag vill stiga upp fort när jag vaknat och börja dagen hade det varit skönt eftersom kroppen är väldigt avslappnad då. Men kyssas är nödvändigt för att jag ska bli kåt så det blir sällan spontant då eftersom det kräver uppstigning och tandborstning.

    Jag är inte assexuell. Tycker mycket om närhet och att experimentera och överraska sexuellt, smekas mycket och hångla osv men kan nöja mig med detta väldigt långt. Och det beror inte på att jag inte är tillräckligt kär, det är bara sån jag är.

    Har sagt att min kille får söka sig vidare om han vill ha mer sex men han är kär och säger att jag bara pratar strunt. Ändå känner jag obalansen;(

    Kan ett sånt här förhållande funka i längden för en kille?

  • Svar på tråden Tröttnar så himla snabbt på sex!
  • New  Dawn

    Hade erat sexliv funkat bättre om han steg upp på morgonen och borstade tänderna? I så fall finns ju en enkel lösning.


    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (nöjd snabbt)
    New Dawn skrev 2017-08-05 22:15:39 följande:

    Hade erat sexliv funkat bättre om han steg upp på morgonen och borstade tänderna? I så fall finns ju en enkel lösning.


    Nej han vill inte detta för han vill köra direkt och ha spontansex och tycker man går miste om den om man borstar tänderna och stiger upp:( Vilket jag kan hålla med om men jag har aldrig varit en morognsexare,,,bara motvilligt i början när man är nykär och har sex jämt under en period.
  • New  Dawn
    Anonym (nöjd snabbt) skrev 2017-08-05 22:43:18 följande:

    Nej han vill inte detta för han vill köra direkt och ha spontansex och tycker man går miste om den om man borstar tänderna och stiger upp:( Vilket jag kan hålla med om men jag har aldrig varit en morognsexare,,,bara motvilligt i början när man är nykär och har sex jämt under en period.


    Det är inget fel att vilja ha sex två gånger i veckan.

    Här på familjeliv anses det tyvärr ofta inte acceptabelt att sexfrekvensen går ner, men jag tycker att du ska bekräfta din sexualitet. Du skriver att du tycker om att smekas mycket och hångla och det är lika "rätt" det. Om du har sex fast du inte vill kommer din sexlust minska mer och mer. Det ända sättet att få din sexualitet att blomma är genom att bekräfta den. Inte försöka anpassa dig. Hur funkar det om ni har närhet och smekningar och hångel och att du tillfredsställer honom ibland?. Jag tycker inte det ska bli något du förväntas göra varje dag. Det måste bygga på att du vill.

    Ang morgonsex så fattar jag inte att det kan vara så avtändande att borsta tänderna. Hur bråttom är det egentligen ?!

    Men det låter ju som att du inte heller är så intresserad av att han ska borsta tänderna.

    Att du haft sex motvilligt är så klart väldigt negativa för den sexuella utvecklingen och njutningen. Om du haft det i början av relationen är det helt förväntat att sexlusten dalar.

    Morgonsex är för övrigt inte något för mig heller, men det beror på att min kropp är "seg" och svårstartad. Jag gillar sex efter frukost betydligt bättre. Faktiskt den allra bästa tidpunkten för mig. (men det kräver ju att man inte måste skynda till jobb, eller annat)
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Daria99

    Äntligen någon som är ungefär som jag! Jag känner exakt igen det där att man tröttnar då man vet exakt hur han kysser, hur sexet kommer att bli. Så har det varit i alla förhållanden för mig.
    Men jag tänder av totalt, vill inte alls ha sex med pojkvännen mera när spänningen har lagt sig. Ca ett halvt år tar det, om ens det. Ja, jag har läst om hur man ska hålla liv i sexlivet och blaa blaaa blaaa - det funkar inte!!!!

  • Love69
    Daria99 skrev 2017-12-12 20:38:16 följande:

    Äntligen någon som är ungefär som jag! Jag känner exakt igen det där att man tröttnar då man vet exakt hur han kysser, hur sexet kommer att bli. Så har det varit i alla förhållanden för mig.
    Men jag tänder av totalt, vill inte alls ha sex med pojkvännen mera när spänningen har lagt sig. Ca ett halvt år tar det, om ens det. Ja, jag har läst om hur man ska hålla liv i sexlivet och blaa blaaa blaaa - det funkar inte!!!!


    Låter jobbigt. Vet dom inte att variation är ett måste? Känner samma sak med alla ex. Man vet vad hon kommer göra, hur det låter och hur det slutar...
Svar på tråden Tröttnar så himla snabbt på sex!