• CinnamonGirl

    Inredning till städskåp?

    Nån som vet var jag kan hitta nya lådor till mitt städskåp från 1987? De här har spruckit in mot väggen och att tejpa funkar sådär... inte ens silvertejpen håller ihop dem.

    Hyresvärdens fastighetsskötare vägrar engagera sig och fixa nytt...


    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Svar på tråden Inredning till städskåp?
  • Kerubmamman

    Framgår tillverkare någonstans? Det är inte säkert att det går att hitta nåt som passar skenorna. 
    Vilket mått har skåpet? 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • CinnamonGirl
    Kerubmamman skrev 2017-09-23 16:19:26 följande:
    Framgår tillverkare någonstans? Det är inte säkert att det går att hitta nåt som passar skenorna. 
    Vilket mått har skåpet? 
    Nope, ingen tillverkare. Skåpet (en garderob) är 60x60 cm. Tänkte att man kanske måste köpa nya skenor, men det är ju itne säkert det finns nåt som passar hålen. Och det går inte att byta ut garderoben heller, den är inbyggd...
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Kerubmamman
    CinnamonGirl skrev 2017-09-23 16:41:58 följande:
    Nope, ingen tillverkare. Skåpet (en garderob) är 60x60 cm. Tänkte att man kanske måste köpa nya skenor, men det är ju itne säkert det finns nåt som passar hålen. Och det går inte att byta ut garderoben heller, den är inbyggd...
    Det borde gå att få dit skenorna ändå, även om man får ta nya hål. Om du lämnar inredningen till nästa hyresgäst lär du inte få nån anmärkning bara det är snyggt gjort. 
    Är skåpet inbyggt eller fristående? (kommer du åt utsidan på sidostyckena? 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Kerubmamman

    slarv av mig, du skrev att den var inbyggd, men kommer du åt sidorna? 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • CinnamonGirl
    Kerubmamman skrev 2017-09-23 17:00:46 följande:
    slarv av mig, du skrev att den var inbyggd, men kommer du åt sidorna? 
    Kommer inte åt sidorna. Men har inte tänkt på att jag kan byta ut listerna. Får googla och se om jag hittar nåt som kan vara intressant. Behöver bara ha tre hyllor eller backar, men det ska ju gå att få dit på ett snyggt sätt också.
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Kerubmamman
    CinnamonGirl skrev 2017-09-23 17:18:04 följande:
    Kommer inte åt sidorna. Men har inte tänkt på att jag kan byta ut listerna. Får googla och se om jag hittar nåt som kan vara intressant. Behöver bara ha tre hyllor eller backar, men det ska ju gå att få dit på ett snyggt sätt också. smile1.gif
    Ev att man kan göra nån slags "adapter" mellan  skruvarna i nuvarande hål och hålen i den nya listan. 

    När man bildgooglar på städskåpsinredning dyker din bild i trådstarten upp. Det är nästan läskigt vad snabba google är.
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • BuoBä

    Elfa har något de kallar universalskenor. Tror Marbodal har fortfarande också. "Förr" var det väldigt vanligt att det var Marbodal som sattes in i lägenheter men det behöver inte vara så hos dig såklart. Plastbackar kan det vara lite värre med. Är mycket meshbackar nu.

  • CinnamonGirl
    Kerubmamman skrev 2017-09-23 18:22:01 följande:
    Jag tror vi har dessa lådor: www.vedum.se/webbshop/tillbehor-kok/skapsinre...

    Jag hittar ingen information om avstånd mellan hål eller så på de städskåpsinredningar jag hittar. 
    Jag antar att tillverkarna kör med nån slags standard. 
    Jag såg idag att skåpet är just Vedum. Var in på deras sajt och de har plastbackar. Har mailat iväg fråga om de passar mitt gamla skåp, tog måtten mellan hålen.
    Kerubmamman skrev 2017-09-23 17:23:11 följande:
    Ev att man kan göra nån slags "adapter" mellan  skruvarna i nuvarande hål och hålen i den nya listan. 

    När man bildgooglar på städskåpsinredning dyker din bild i trådstarten upp. Det är nästan läskigt vad snabba google är. smile3.gif
    Hehe, ja jag såg att detta inlägg ko upp högst upp när man googlar.

    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
Svar på tråden Inredning till städskåp?