• Vattumankillen

    Ni som äter onyttig mat exempelvis hamburgare på Macdonald. Är ni medvetna att det är ohälsosamt?

    Ni som äter onyttig mat exempelvis hamburgare på Macdonald. Är ni medvetna att det är ohälsosamt och att man blir fet dessutom om man äter det ofta?

    Det känns som få personer bryr sig om sin vikt.

  • Svar på tråden Ni som äter onyttig mat exempelvis hamburgare på Macdonald. Är ni medvetna att det är ohälsosamt?
  • Anonym (Nej)

    No shit Sherlock! Är McDonalds onyttigt? Nu rasar hela min värld samman!!

    Tror nog att de flesta normalbegåvade VET att det är onyttig mat. Men en gång ibland gör ingen fet. Du går ju knappast in på McDonalds smal och kommer ut fet. Sen finns det flera andra anledningar till att folk är överviktiga. Gener, sjukdom, mediciner osv. Sen är självklart okunskap en stor del hos många. Men tror många inte bryr sig. Varför bryr du dig som om andras kroppar och val? Är väl ingen som tvingar dig att äta på McDonalds?

  • Konservativ

    Ja vi vet. Men det är bekvämt. Vi äter på MC kanske två gånger i månaden. Annars äter vi på Burger King! Man kanske inte har lust att laga mat varenda jävla dag.

    Men man kan ju äta knäckebröd med mycket smör också.

  • Vattumankillen
    Anonym (Nej) skrev 2017-08-06 14:57:38 följande:

    No shit Sherlock! Är McDonalds onyttigt? Nu rasar hela min värld samman!!

    Tror nog att de flesta normalbegåvade VET att det är onyttig mat. Men en gång ibland gör ingen fet. Du går ju knappast in på McDonalds smal och kommer ut fet. Sen finns det flera andra anledningar till att folk är överviktiga. Gener, sjukdom, mediciner osv. Sen är självklart okunskap en stor del hos många. Men tror många inte bryr sig. Varför bryr du dig som om andras kroppar och val? Är väl ingen som tvingar dig att äta på McDonalds?


    Oki men jag blir faktiskt påverkad om andra personer inte skötter sin hälsa då exempelvis skattepengar används när någon fet person behöver mediciner på grund av sin ohälsosamma levnadssitaution.
  • Harmonica

    Är du medveten om att någon som äter då och då på McD kan ha en betydligt mycket mer hälsosam livsstil än någon som inte gör det?

  • Vattumankillen
    Harmonica skrev 2017-08-06 15:06:16 följande:

    Är du medveten om att någon som äter då och då på McD kan ha en betydligt mycket mer hälsosam livsstil än någon som inte gör det?


    Det finns såklart det om personen kanske tränar väldigt mycket
  • Nimzay
    Vattumankillen skrev 2017-08-06 15:09:18 följande:
    Det finns såklart det om personen kanske tränar väldigt mycket
    Och/eller äter hälsosamt, näringsrikt osv för det mesta annars
  • Vattumankillen
    Nimzay skrev 2017-08-06 15:10:52 följande:

    Och/eller äter hälsosamt, näringsrikt osv för det mesta annars


    Ja om de kanske äter en sallad. Men många personer gör inte det
  • Harmonica
    Vattumankillen skrev 2017-08-06 15:09:18 följande:

    Det finns såklart det om personen kanske tränar väldigt mycket


    Jag tror inte du förstår helheten.
Svar på tråden Ni som äter onyttig mat exempelvis hamburgare på Macdonald. Är ni medvetna att det är ohälsosamt?