• Anonym (Kaffedraken)

    Oförklarlig viktuppgång

    Hej! Är lite orolig.

    Väntar barn nr 3. Har gått upp ca 10 kg nu redan i vecka 24+3 och 7 av dessa har jag gått upp nu under senaste 4 veckorna, vilket jag anser är mycket och snabbt.

    Äter hälsosamt, mycket grönsaker, fisk, skaldjur. Inte godis eller läsk. Är dock inte slavisk under kost på något sätt, klart jag unnar mig glass eller alkoholfri öl nu under semestern.

    Rör på mig, lever ganska aktivt och har en hund som jag behöver promenera med.

    Med de tidigare två har jag gått upp ca 10 kg totalt, ungefär hälften gick jag upp sista veckorna, och alla kilon har försvunnit redan på BB. Ätit och rört på mig som vanligt. Ingen skillnad mot nu i leverne.

    Mår väldigt dåligt över detta. Känner mig inte fin, ingenting sitter bra, det är inte alls så enkelt som de andra graviditetena. Vad beror det på? Hormoner? Ålder? Naiv aptit?

    Är det något speciellt för just tredje graviditeten?

    Dessutom är magen extremt mycket större. Är i princip lika stor redan nu som när de andra två föddes. Kan det vara något fel?

  • Svar på tråden Oförklarlig viktuppgång
  • Anonym (Kaffedraken)

    Kan du inte kanske ha samlat på dig mer vätska denna graviditet? Är nog inget du behöver oroa dig för :)

Svar på tråden Oförklarlig viktuppgång