• Äldre 6 Aug 20:59
    1507 visningar
    0 svar
    0
    1507

    Hur fungerar detta med att streama? ska säga upp viasat och vill ha billigare alternativ. har ni tips

    Hej,

    Efter att viasat lurat in oss (lååång historia) i det mesta så är jag såå glad när jag äntligen kan säga upp abonnemanget.
    Det jag nu är ute efter är billigare enkla alternativ till tvn.

    Har kikat på det här med att streama, men är lite osäker på hur allt fungerar. Om man tex har dplay där 5an, tlc mm finns.
    Men är det då att man måste välja ett visst program man vill se? Man kan inte bara sätta på 5an genom chromecast då liksom? utan bara enskilda program?

    Såg på nåt ställe. var det tv4 play eller cmore där man kunde livestreama kanaler.
    Men blir så osäker på allt. Vill ha det igenom tele/surfplatta/chromecast?

    vill ha de vanligaste kanalerna, men även lite barnkanaler.

    så har ni några tips och kan förklara för mig hur de olika sakerna fungerar?
    kikat på
    svt play
    tv4 play
    d play
    viafree

    och hur är det med de där gratis kanalerna? 1,2,4,6, barnkanalen osv? då måste man ha an vanlig antenn på taket igen elle?:) har tyvärr parabol nu ju...

    dumförklaringar undanbedes. frågar så här för att inte missförstå nåt å bli lurad igen så som viasat gjorde.

    Tips på bra abonnemang och annat är jag tacksam för också :)

    kollat på boxer igen, men då blev det så dyrt med syskonkortet.

Svar på tråden Hur fungerar detta med att streama? ska säga upp viasat och vill ha billigare alternativ. har ni tips