• Familyhearts

    kort mens? gravid?

    Min mens började precis som väntat i onsdags 2/8. I normala fall så håller den sedan på i 5-6 dagar. Denna gång så blödde det endast på onsdagen då den började, och sedan lite på torsdagen.
    Det gick sedan under helgen över i väldigt mjölkiga vita (kanske lite skiftande gulaktiga emellanåt) flytningar.

    Jag har aldrig haft mens i enbart två dagar, har självklart funderat på eventuell graviditet men vill gärna höra om det finns någon med liknande erfarenheter att dela med sig av!

  • Svar på tråden kort mens? gravid?
  • DearFox

    Var det rikligt med blod? Tycker du ska ta grav-test för jag tror att antingen är du gravid eller så var det ett väldigt tidigt missfall du fick. Så ta test och se :)

  • Familyhearts
    DearFox skrev 2017-08-07 10:38:44 följande:

    Var det rikligt med blod? Tycker du ska ta grav-test för jag tror att antingen är du gravid eller så var det ett väldigt tidigt missfall du fick. Så ta test och se :)


    Det var rätt mycket första dagen dvs onsdagen, men inte på torsdagen o sedan försvann det. Har aldrig haft missfall men är inte knappt två dagar väldigt lite att blöda isåfall?
  • DearFox

    Det är jätteolika när det gäller missfall, två dagar kan ha "räckt" om man säger ;/ får man tidigt missfall så brukar det misstas för mens. Är gravid i vecka 32 själv just nu och månaden innan jag blev gravid var min mens 1 vecka sen, kan också ha varit ett tidigt missfall, kommer jag aldrig få veta men skiljer sig mensen efter det normala om man har så pass regelbundet så kan ju så vara fallet. Men ta ett gravtest, du har ju kommit förbi BIM så det borde gå att se isf :)

  • Familyhearts
    DearFox skrev 2017-08-07 20:55:30 följande:

    Det är jätteolika när det gäller missfall, två dagar kan ha "räckt" om man säger ;/ får man tidigt missfall så brukar det misstas för mens. Är gravid i vecka 32 själv just nu och månaden innan jag blev gravid var min mens 1 vecka sen, kan också ha varit ett tidigt missfall, kommer jag aldrig få veta men skiljer sig mensen efter det normala om man har så pass regelbundet så kan ju så vara fallet. Men ta ett gravtest, du har ju kommit förbi BIM så det borde gå att se isf :)


    Okej, ja jag har ju hört det. Var lite osäker på hur länge man brukar blöda bara. Ja det är nog bara att ta ett test :).
Svar på tråden kort mens? gravid?