• Äldre 7 Aug 17:55
    1843 visningar
    1 svar
    1
    1843

    När & hur födde ni?

    Hej!

    I vilken vecka födde ni era tvillingar? Födde ni vaginalt eller kejsarsnitt?

    Nån som fött tvillingar och även fött en bebis var de stor skillnad?

    Dela gärna med er av födseln och för-nackdelar.

  • Svar på tråden När & hur födde ni?
  • LFF
    Äldre 9 Aug 15:09
    #1

    Igångsättning på BF. Vare sig kroppen eller barnen svarade direkt oå igångsättningen. Fick värkstimulerande i betydligt högre dos än vad som normalt är max. Spydde som en gris av lustgasen. Efter drygt 1,5 dygn beslutades att vi skulle göra snitt istället eftersom min kropp var helt körd i botten (var fullt öppen då men inget hände, när jag försökte krysta spydde jag mest). 40 timmar ungefär efter starten kom killarna ut. De var helt opåverkade av hela spektaklet.

    När de låg hos mig och läkarna sa "Så, då var vi klara" släppte min kropp helt. Jag blev blå om läpparna och började skaka. Hamnade i chocktillstånd. Upp på uppvaket låg jag mer eller mindre och studsade på sängen. En fick trycka fast axeln och en hålla fast armen vid armbågen för att kunna ta blodtryck. Man trodde det var en allergisk reaktion på alla mediciner som man stoppat i mig men en allergiutredning några veckor senare visade inga tecken på det utan det var chock helt enkelt. Hamnade på IVA i 24 timmar och sov mest hela tiden. Har fragmentariska minnesbilder av att pappa var förbi (han skulle åka hem till Canada dagen efter), mamma var förbi, sambon kom ner och jag vet att det var torsdag eftersom jag gjorde ett försök att titta på Blacklist. Orkade väl se 5 minuter innan jag stängde av och somnade igen.

    Så, skulle jag (mot all förmodan eftersom vi inte vill ha fler barn) bli gravid så tänker jag kräva snitt. Aldrig i helvete att jag går igenom en igångsättning igen.

Svar på tråden När & hur födde ni?