• Pink Lady

    Bli gravid 2017-2018?????

    Har två fina barn på 6 och 4 år men nu vill vi så gärna få ett tredje barn????

    Vill någon vara med och så kan vi peppa varandra?

  • Svar på tråden Bli gravid 2017-2018?????
  • Lady D Taylor

    Vi har ett barn på 2,5 år. Har nu börjat prata och planera om andra barnet. Har spiral just nu tänkte höra av mig till barnmorskan så hon kan ta ut den. Egentligen hade vi tänkt börja försöka efter jul/nyår så är ett tag kvar. Men är så väldigt bebissugen!
    Har ni något preventivmedel nu?

  • SoSS15

    Hej!

    Vi har en dotter på snart 3 år, och jag ska få min spiral utplockad nu i början på september. Dock kommer vi avvakta till slutet av året innan vi börjar försöka så att jag ser att min cykel kommer igång och "hittar tillbaka" till min kroppskännedom osv. Längtar så jag spricker! 

  • Lady D Taylor
    SoSS15 skrev 2017-08-18 10:57:51 följande:

    Hej!

    Vi har en dotter på snart 3 år, och jag ska få min spiral utplockad nu i början på september. Dock kommer vi avvakta till slutet av året innan vi börjar försöka så att jag ser att min cykel kommer igång och "hittar tillbaka" till min kroppskännedom osv. Längtar så jag spricker! 


    Då har vi det ganska likt :)
    Har bett om ledigt mycket nu så tänkte jag får vänta några veckor innan jag hör av mig till BM för att ta ut spiralen. Tycker inte den har funkat bra för mig ändå.
    Har tänkt försöka få en bebis till nästa höst.
  • Lady D Taylor
    aimay skrev 2017-08-18 11:30:04 följande:

    Vi försöker med ett syskon nu ????


    Vad roligt. Hur många barn har ni? :)
    Har ni försökt länge?
  • aimay
    Lady D Taylor skrev 2017-08-18 22:33:06 följande:

    Vad roligt. Hur många barn har ni? :)

    Har ni försökt länge?


    Skulle vara utropstecken och inte frågetecken ????!

    Jag har en och maken har en drös ????

    Så vi försöker med första gemensamma.

    Håller tummarna att det går fort!

    Gick er första fort eller fick ni kämpa?
  • oONinniOo

    Hejsan!

    Hänger gärna på här.

    Hormonspiralen plockades ut i januari och vi har sen dess försökt med nr 2 (har en son som fyller 4). Mensen kom idag med buller och bång, så bara försöka igen nu då.

    Sonen tog nästan 1,5 år att få till, så tyvärr finns väl risken att det tar tid denna gången med.


    Försöker med syskon sen januari -17
  • Lady D Taylor
    aimay skrev 2017-08-19 01:01:05 följande:
    Skulle vara utropstecken och inte frågetecken ????!

    Jag har en och maken har en drös ????

    Så vi försöker med första gemensamma.

    Håller tummarna att det går fort!

    Gick er första fort eller fick ni kämpa?
    Hoppas det tar sig fort då och lycka till :)
    Ja det gick på första "försöket" för oss tror jag. Krånglade med mina p-piller. Så tänkte låta den vanliga mensen komma och börja på en ny karta men den kom aldrig, så blev en oplanerad men väldigt välkommen bebis<3
    Så nu är det första gången vi ska planera en bebis xD
    Lite nervöst, många tankar men det kommer nog gå bra.
  • Lady D Taylor
    oONinniOo skrev 2017-08-19 09:50:39 följande:

    Hejsan!

    Hänger gärna på här.

    Hormonspiralen plockades ut i januari och vi har sen dess försökt med nr 2 (har en son som fyller 4). Mensen kom idag med buller och bång, så bara försöka igen nu då.

    Sonen tog nästan 1,5 år att få till, så tyvärr finns väl risken att det tar tid denna gången med.


    Försöker med syskon sen januari -17
    Välkommen in!
    Tråkigt att mensen kom, kämpa på.
    Håller tummarna för att de ska gå fortare denna gång :)
  • Trullis82

    Här försöker vi oxå.

    Här två tjejer 13+7 år

    Vill så gärna ha en till. Slutade med p-spruta för 1år sen. Försökt att bli befruktad ca 2 månader.

    Nu haft konstig blodflytning denna vecka mån o tis. Sen inget mer.

    Men inga symptom. Typ illamående. Ömma bröst. Yrsel. Inte mer trött än vanligt

    Men det har jag aldrig haft med dom andra 2 heller. Mår allra bäst som gravid ????????

    Trodde jag blev gravid första omgången så gjorde ett test som var negativt så det vill jag inte utsätta mig för igen. Så jobbigt

Svar på tråden Bli gravid 2017-2018?????