• LisaAa

    6 månaders som börjat gallskrika när han ska sova

    Har en grabb som är 6 mån. Tidigare har han somnat lugnt i sin säng både på dagen och kvällen. Men sen några dagar tillbaka så gallskriker han så fort han ska sova. Har provat lagt han som vanligt i sin säng, suttit med honom vid sängen, lagt oss med honom i våran säng, försökt fått han att sova i famnen.. han gallskriker vad vi än gör!

    nån mer som haft det så? Gick det över eller vad gör man?

  • Svar på tråden 6 månaders som börjat gallskrika när han ska sova
  • 12345hopp

    Har också en 6-månaders som har börjat gnälla mycket vid läggning. Tänder är min spontana tanke? Har ni börjat ge någon "riktig" mat än? Det kan ju isåfall vara att magen krånglar i början :)

    Vill minnas att jag läste någonstans att det är en fas vid sex månader och att det gör att bebisar blir ganska gnälliga vid läggning och att de även kan börja vakna mycket eller sova oroligt en period! Kanske inte mycket till hjälp men det går ju över, man får försöka trösta så gott det går under tiden :)

  • LisaAa
    12345hopp skrev 2017-08-09 20:11:29 följande:

    Har också en 6-månaders som har börjat gnälla mycket vid läggning. Tänder är min spontana tanke? Har ni börjat ge någon "riktig" mat än? Det kan ju isåfall vara att magen krånglar i början :)

    Vill minnas att jag läste någonstans att det är en fas vid sex månader och att det gör att bebisar blir ganska gnälliga vid läggning och att de även kan börja vakna mycket eller sova oroligt en period! Kanske inte mycket till hjälp men det går ju över, man får försöka trösta så gott det går under tiden :)


    Tänder har jag oxå tänkt på men han är glad och nöjd i övrigt.. maten har jag oxå tänkt att kan vara en bov i dramat så provade en dag utan riktig mat och det var samma visa då :)

    Håller tummarna att det är en snabbt övergående fas :)
Svar på tråden 6 månaders som börjat gallskrika när han ska sova