• Alvaa

    Efterlyser barnfilm

    Hej allihopa!

    Jag har länge funderat på en tecknad film jag såg som barn, men kommer knappt ihåg vad den handlar om och minns bara bilder från den.

    Jag minns en flicka som inte bor hos sina föräldrar och trivs inte där hon bor. Jag kommer ihåg att hon sitter på golvet på sitt rum och målar teckningar och att hon sedan knyter ihop lakan och knyter fast i sängkanten, hon rymmer på detta sättet, genom att klättra ner med hjälp av lakanen genom fönstret. Har för mig att man får se när hon klättrar förbi fönstret där de hon bor hos ligger och sover. Sedan är det ett stort glapp, och jag tror det är i slutet av filmen hon är i någon form av en stuga som börjar brinna, det slutar med att hon står ganska högt upp och måste hoppa och där står hennes riktiga pappa och tar emot henne i sin famn. (Tror att dom hon bor hos är på plats där vid stugan som brinner för att de letar efter flickan). Har även för mig att hon på rymmen till denna stugan passerar ett tivoli och personerna hon bor hos försöker få tag på henne och hon åker då upp i någon karusell som hon får att stanna högst upp för att dom inte ska få tag på henne.

    Jag hoppas hoppas att någon annan sett filmen och vet precis vilken jag menar trots min flummiga beskrivning. Tack på förhand, håller tummarna ?????

  • Svar på tråden Efterlyser barnfilm
  • Söderpappan

    Vad betyder "när du var barn" om du är 22 är det 10 år sedan eller 15?

    Vilken stil var den tecknad?

    Vet du vilket orginalspråk?

Svar på tråden Efterlyser barnfilm