• Kaptenen

    Har ni lyckats återstarta dött sexliv?

    Jag har läst många trådar här som handlar om hur den ena parten i ett förhållande ofrivilligt tvingas leva i celibat och hur nedbrytande det är. Frågan brukar vara lämna, vara otrogen, ha ett öppet förhållande eller nöja sig med läget. Själv befinner jag mig i denna situation sen sista barnet kom och han är sju år! På den tiden har vi totalt haft sex 10, max 20 ggr. Jag har tagit upp detta flera gånger under åren och även initierat parterapi, men inget har hänt. I somras tog jag upp det tydligare än någonsin och jag sa att det inte är ok att leva så här. Jag nämnde inte separation, men nästintill. Nu lovade frun att besöka barnmorskan för att se vad hon kan göra, t.ex. ta ur spiralen.

    Min situation tycks inte vara unik, men min undran är om någon här kan berätta om när ni faktiskt lyckats återstarta ett insomnat sexliv? Finns det något hopp efter så lång tid?

  • Svar på tråden Har ni lyckats återstarta dött sexliv?
  • Ben66
    Anonym (Inte än) skrev 2017-11-10 12:18:53 följande:

    Innan allt slutade så var det nog oftast han som tog initiativ.. men även jag.

    Jag både vill och inte vill lämna. Vill inte leva så här resten av livet. Vill att allt ska bli bra, men det händer förmodligen aldrig.

    Vi är 48 båda två.

    Vilken ålder är ni i?


    Jag är 52 och hon 50.

    Kanske har han fått mindre testosteron i kroppen?

    Jag hade det och behandlas med testo. Nu är jag kåt, nästan överkåt vissa dagar.

    Försöker få min hustru att testa sina hormonvärden.

    Jag vill inte ge upp hoppet, men ibland känns det hopplöst och då kommer tanken på att träffa någon annan. Suck.
  • Anonym (Inte än)
    Ben66 skrev 2017-11-10 13:00:23 följande:

    Jag är 52 och hon 50.

    Kanske har han fått mindre testosteron i kroppen?

    Jag hade det och behandlas med testo. Nu är jag kåt, nästan överkåt vissa dagar.

    Försöker få min hustru att testa sina hormonvärden.

    Jag vill inte ge upp hoppet, men ibland känns det hopplöst och då kommer tanken på att träffa någon annan. Suck.


    Kanske är så. Eller så har han sex med nån annan än mig. Just känns det omöjligt att ens diskutera saken.

    Jag har funderat på alla möjliga tänkbara orsaker.

    Har faktiskt funderat på om det finns något som kan sänka min egen sexlust. Så vi är i samma fas..

    Tanken på att själv träffa någon annan finns här också.

    Man verkar vara ett svin om man ens tänker tanken dock enligt många åsikter här..
  • Underhill
    Anonym (Inte än) skrev 2017-11-10 13:33:20 följande:
    Kanske är så. Eller så har han sex med nån annan än mig. Just känns det omöjligt att ens diskutera saken.
    Jag har funderat på alla möjliga tänkbara orsaker.

    Har faktiskt funderat på om det finns något som kan sänka min egen sexlust. Så vi är i samma fas..

    Tanken på att själv träffa någon annan finns här också.
    Man verkar vara ett svin om man ens tänker tanken dock enligt många åsikter här..
    Fullt normalt att vilja tillfredsställa sina behov. Vi är hyggligt lösningsorienterade som människor så sett. Sen hur man väljer att lösa det kan det tyckas och tänkas mycket om och kring. Hoppas du finner en bra lösning.
    E vi överens så kör vi
  • Ben66
    Anonym (Inte än) skrev 2017-11-10 13:33:20 följande:

    Kanske är så. Eller så har han sex med nån annan än mig. Just känns det omöjligt att ens diskutera saken.

    Jag har funderat på alla möjliga tänkbara orsaker.

    Har faktiskt funderat på om det finns något som kan sänka min egen sexlust. Så vi är i samma fas..

    Tanken på att själv träffa någon annan finns här också.

    Man verkar vara ett svin om man ens tänker tanken dock enligt många åsikter här..


    Vad andra tycker här på FL är inget att bry sig om.

    Det är ditt liv och ditt beslut om vad du tänker göra.

    Jag försöker också sänka sexlusten genom aktiviteter som att träna på gym, långa promenader och besök hos en massör. Det funkar sådär.

    Jag saknar beröring. Att få beröra en kvinna som spinner igång och njuter av min kropp och personlighet. Att själv njuta av hennes värme, hud, former och väta.

    Vi är mer som vänner som har det bra. Jag hoppas på en nytändning. Att vi blir nykära.

    Frågan är hur länge jag ska vänta?
  • Anonym (Kom igen nu)
    Ben66 skrev 2017-11-10 13:55:33 följande:

    Vad andra tycker här på FL är inget att bry sig om.

    Det är ditt liv och ditt beslut om vad du tänker göra.

    Jag försöker också sänka sexlusten genom aktiviteter som att träna på gym, långa promenader och besök hos en massör. Det funkar sådär.

    Jag saknar beröring. Att få beröra en kvinna som spinner igång och njuter av min kropp och personlighet. Att själv njuta av hennes värme, hud, former och väta.

    Vi är mer som vänner som har det bra. Jag hoppas på en nytändning. Att vi blir nykära.

    Frågan är hur länge jag ska vänta?


    Det kommer inte att ske. Antingen väljer du ett liv med henne utan sex eller så gör du slut på det.
  • Anonym (Inte än)
    Ben66 skrev 2017-11-10 13:55:33 följande:

    Vad andra tycker här på FL är inget att bry sig om.

    Det är ditt liv och ditt beslut om vad du tänker göra.

    Jag försöker också sänka sexlusten genom aktiviteter som att träna på gym, långa promenader och besök hos en massör. Det funkar sådär.

    Jag saknar beröring. Att få beröra en kvinna som spinner igång och njuter av min kropp och personlighet. Att själv njuta av hennes värme, hud, former och väta.

    Vi är mer som vänner som har det bra. Jag hoppas på en nytändning. Att vi blir nykära.

    Frågan är hur länge jag ska vänta?


    Jag är ute och springer och promenerar jätteofta.. det hjäper inte heller kan jag säga..

    Jadu.. hur länge ska man vänta..

    Jag har väntat i några år nu..

    Den där nytändningen tvivlar jag på.. men det är ju vad jag vill också
  • Ben66
    Anonym (Inte än) skrev 2017-11-10 20:40:56 följande:

    Jag är ute och springer och promenerar jätteofta.. det hjäper inte heller kan jag säga..

    Jadu.. hur länge ska man vänta..

    Jag har väntat i några år nu..

    Den där nytändningen tvivlar jag på.. men det är ju vad jag vill också


    Jag håller på med yoga och tänker fråga min fru om hon vill följa med på den kursen. Då kan vi komma varandra kroppsligen nära. Att vara nära varandra kanske kan kickstarta oss?

    Bor ni i en liten stad?
  • Anonym (Inte än)
    Ben66 skrev 2017-11-10 20:58:59 följande:

    Jag håller på med yoga och tänker fråga min fru om hon vill följa med på den kursen. Då kan vi komma varandra kroppsligen nära. Att vara nära varandra kanske kan kickstarta oss?

    Bor ni i en liten stad?


    Nej, storstad

    Skönt att inte bo i liten stad.

    Ni då?
  • Ben66
    Anonym (Inte än) skrev 2017-11-10 21:10:56 följande:

    Nej, storstad

    Skönt att inte bo i liten stad.

    Ni då?


    Stockholm.

    Har ni något gemensamt intresse?

    Jag tror att kroppslig närhet kan få den andra att gå igång. Hoppas att jag har rätt.

    Brukar ni duscha ihop?

    Jag undrar om någon här i tråden vet om det finns något kosttillskott som kan pigga upp kvinnor sexuellt?
  • Anonym (Inte än)
    Ben66 skrev 2017-11-10 21:15:51 följande:

    Stockholm.

    Har ni något gemensamt intresse?

    Jag tror att kroppslig närhet kan få den andra att gå igång. Hoppas att jag har rätt.

    Brukar ni duscha ihop?

    Jag undrar om någon här i tråden vet om det finns något kosttillskott som kan pigga upp kvinnor sexuellt?


    Inte direkt, men vi har kul ihop och är bra vänner.

    Kroppslig närhet finns inte, och att duscha ihop är uteslutet. Skulle inte kännas naturligt i dagsläget.

    Jag vill ha tips på något sexuellt dämpande för kvinnor.
  • Ben66
    Anonym (Inte än) skrev 2017-11-10 21:27:05 följande:

    Inte direkt, men vi har kul ihop och är bra vänner.

    Kroppslig närhet finns inte, och att duscha ihop är uteslutet. Skulle inte kännas naturligt i dagsläget.

    Jag vill ha tips på något sexuellt dämpande för kvinnor.


    När jag tänker efter. Det låter hemskt att vi försöker ändra vår sexlust för att våra partner har obefintlig.

    Är det inte bättre att onanera?

    Jag mår bra av onani. Även om det känns tråkigt att ha sex med sig själv.

    Vet du om din man runkar?

    Jag tror faktiskt att min fru inte onanerar.
  • Anonym (Inte än)
    Ben66 skrev 2017-11-10 22:09:20 följande:

    När jag tänker efter. Det låter hemskt att vi försöker ändra vår sexlust för att våra partner har obefintlig.

    Är det inte bättre att onanera?

    Jag mår bra av onani. Även om det känns tråkigt att ha sex med sig själv.

    Vet du om din man runkar?

    Jag tror faktiskt att min fru inte onanerar.


    Håller med.. men vad ska man göra.

    Jag onanerar, men är frustrerad ändå. Vill ha närhet, utforskande händer, munnar allt det där..

    Tror inte han runkar... han är bortrest ofta.. ven vet vad som händer då..
  • Ben66
    Anonym (Inte än) skrev 2017-11-10 22:32:55 följande:

    Håller med.. men vad ska man göra.

    Jag onanerar, men är frustrerad ändå. Vill ha närhet, utforskande händer, munnar allt det där..

    Tror inte han runkar... han är bortrest ofta.. ven vet vad som händer då..


    Ajdå. Du mistänker något?

    Jag hoppas att du får tillbaka ett mysigt sexliv.

    Händer som smeker, utforskar, pullar och ger dig njutning. Så tråkigt att det kan skilja så mycket i ett förhållande. Av vad jag har läst på FL är det vanligt.

    Jag kommer fortsätta förtränga mitt begär.

    Är osäker på om gräset är grönare på andra sidan.

    Vill absolut inte bl ensam. Har vänner som blivit alkoholister efter separation. En tog livet av sig.

    Dessa livsöden spökar i min tanke.

    Tragiskt.
  • Anonym (Sry)
    Ben66 skrev 2017-11-10 22:09:20 följande:

    När jag tänker efter. Det låter hemskt att vi försöker ändra vår sexlust för att våra partner har obefintlig.

    Är det inte bättre att onanera?

    Jag mår bra av onani. Även om det känns tråkigt att ha sex med sig själv.

    Vet du om din man runkar?

    Jag tror faktiskt att min fru inte onanerar.


    Nu har jag inte läst alla dina inlägg men är ganska övertygad om att det inte är något fel på din frus sexlust. Hon är bara inte sugen på sex med dig. Jag (och flera vänninnor) har tappat all lust till våra män men jäklar vad hett det kan gå till är tjejgänget är på resor!
  • Anonym (Kom igen nu)
    Anonym (Sry) skrev 2017-11-10 23:10:56 följande:

    Nu har jag inte läst alla dina inlägg men är ganska övertygad om att det inte är något fel på din frus sexlust. Hon är bara inte sugen på sex med dig. Jag (och flera vänninnor) har tappat all lust till våra män men jäklar vad hett det kan gå till är tjejgänget är på resor!


    Äckel! Hoppas du åker dit och att din man lämnar dig så han kan träffa någon ny som uppskattar honom och inte bara ser honom som en försörjare.
  • Anonym (Sry)
    Anonym (Kom igen nu) skrev 2017-11-11 14:48:56 följande:

    Äckel! Hoppas du åker dit och att din man lämnar dig så han kan träffa någon ny som uppskattar honom och inte bara ser honom som en försörjare.


    Nu råkar det vara så att jag tjänar bättre än mannen;)! Jag uppskattar honom men för sex vill jag träffa män som jag tänder på. Vårt liv fungerar mycket bra annars och sex har jag med honom med. Alla nöjda.
  • Anonym (Kom igen nu)
    Anonym (Sry) skrev 2017-11-11 15:17:50 följande:

    Nu råkar det vara så att jag tjänar bättre än mannen;)! Jag uppskattar honom men för sex vill jag träffa män som jag tänder på. Vårt liv fungerar mycket bra annars och sex har jag med honom med. Alla nöjda.


    Så han vet om att du knullar runt vid sidan av? I så fall fine. Annars har du bara patetiska argument som den otrogne använder för att rättfärdiga sitt beteende. Om han nu inte vet om något undrar jag hur du kan se honom i ögonen(mannen som valt att viga sitt liv åt dig)? Hur du kan umgås glatt med din familj trots att du sviker och ljuger för dem. Är en uppdaterad kuk värt det? Att vara en råtta i en för övrigt fin familj? Hur kan du leva så? Förklara dåjag verkligen inte kan förstå?
  • Anonym (Sry)
    Anonym (Kom igen nu) skrev 2017-11-11 16:17:57 följande:

    Så han vet om att du knullar runt vid sidan av? I så fall fine. Annars har du bara patetiska argument som den otrogne använder för att rättfärdiga sitt beteende. Om han nu inte vet om något undrar jag hur du kan se honom i ögonen(mannen som valt att viga sitt liv åt dig)? Hur du kan umgås glatt med din familj trots att du sviker och ljuger för dem. Är en uppdaterad kuk värt det? Att vara en råtta i en för övrigt fin familj? Hur kan du leva så? Förklara dåjag verkligen inte kan förstå?


    Jag har inte ursäktat mig och kommer inte göra det heller. Jag knullar andra män för att min man inte längre gör mig sugen. Om han vigt sitt liv till mig eller inte kan ingen svara på. Vi lever ihop. Träffar han någon annan så får han göra det. Jag vill inte veta bara att han är glad när han är hemma.
Svar på tråden Har ni lyckats återstarta dött sexliv?