• Äldre 13 Aug 13:06
    5060 visningar
    9 svar
    9
    5060

    Detta med att ha sex direkt efter missfall...

    Jag fick MA för 11 dagar sedan (ofostrig graviditet som upptäcktes i v 9). Fick cytotec och blödde cirka 1 vecka. Nu har jag ägglossning!!??!! Graviditetstestet är fortfarande positivt från förra graviditeten, men mycket svagare nu än innan. Kan vi ligga?? Vet att man egentligen bör vänta till nästa mens pga datering men hade känts bra rent mentalt att veta att man är "back in business"... kan man ens bli gravid fastän det förra gravtestet fortfadande är positivt? Gahh jag är så förvirrad!

  • Svar på tråden Detta med att ha sex direkt efter missfall...
  • Äldre 13 Aug 13:07
    #1

    Har du slutat blöda helt så ja du kan ha sex.

  • Äldre 13 Aug 13:18
    #2

    Kan man bli gravid trots att förra gravtestet fortfarande är positivt? Känns ju jättekonstigt

  • Anonym (Qwert­y)
    Äldre 13 Aug 13:18
    #3

    Om du har positivt gravtest så kan du omöjligt ha ägglossning. Ägglossningstest blir också positiva för graviditetshotmonet.

  • Äldre 13 Aug 13:23
    #4

    Har inte gjort ägglossningstest. Men jag har ont i äggstockarna, ökad lust, vattniga flytningar.. min temp gick först ner och nu upp igen, ont i bäckenet.. alla symtom som jag brukar ha vid ägglossning ????????

  • Äldre 13 Aug 13:35
    #5

    Du bör absolut inte ha sex om du har blödning eller bruna flytningar. Jättestor infektionsrisk. Och om gravtestet fortfarande är positivt så är det väldigt osannolikt att du har ägglossning, även om det känns som det. Du är ju mitt uppe i ett missfall så det är inte konstigt att känna ömhet och smärta i gynregionen!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 13 Aug 13:37
    #6

    Okej tack! Verkar ju osannolikt att det är ägglossning då. Har inte blödit på några dagar utan det är genomskinliga flytningar :)

  • Anonym (M)
    Äldre 14 Aug 19:21
    #7

    Jag tänker så fort du slutat blöda och kanske någon dag extra så är det ok. Min läkare att det är bra att vänta till nästa mens för att se så kroppen kommit tillbaka. men att det är också ok att ligga när man slutat blöda också Lycka till

  • Äldre 14 Aug 19:43
    #8

    Man kan absolut ha ägglossning trots att man fortfarande testar tydligt positivt, och man kan bli gravid då (har själv varit med om det men det slutade i ytterligare ett missfall) men som sagt så brukar läkare rekommendera att man väntar tills kroppen återhämtat sig mer ordentligt (en menscykel). Lycka till!!

  • Äldre 16 Aug 15:39
    #9

    Tack alla! Min mens är beräknad om två veckor. Får väl se om den kommer då. Avvaktar nog tills efter det så jag är säker på att kroppen har återhämtat sig som den ska

Svar på tråden Detta med att ha sex direkt efter missfall...