• Lindisen1986

    Hjälp att gå ner i vikt?!

    Hej!

    Jag skriver för att jag söker efter något som hjälper till lite extra på traven vid viktnedgång? Tänker då på kosttillskott etc. VET att bra kost och träning är nyckeln men ibland vill/ behöver man den extra puschen. SNÄLLA inga moraltanter som ska läxa upp!!

    Kram på er!

  • Svar på tråden Hjälp att gå ner i vikt?!
  • TQR735

    Precis om om du tränar så behöver du någon att team upp med.

    Då har ni båda någon som kan stötta varandra. 

    Sitter lite i samma båt just nu, det är dags för en nystart men orkar inte starta själv.

  • lavernsolomon

    Hej!

    Det är många som behöver hjälp "på traven", inte minst i början av sin viktresa. Studier har visat på att de inledande fyra veckorna av viktresan är de absolut känsligaste, med stor risk för återfall i gamla vanor.

    Alla fall av viktnedgång är individuell och det går naturligtvis inte att ge en universalregel som är applicerbar för alla, men jag brukar hålla fram två metoder som kan en bra start på resan.

    Den första är måltidsersättning. Det innebär kort och gott att du byter ut en, två eller alla tre av dagens huvudmåltider mot en proteinshake. Se till att tala med din läkare eller med en dietist för att hitta en bra produkt som innehåller alla viktiga vitaminer och ger dig bra med protein. Detta kallas ibland för "pulverdiet".

    Här är en nyttig länk med frågor och svar från Måbra.se:
    http://www.mabra.com/experten-allt-du-behover-veta-om-pulverdieter/

    Den andra vägen är att börja din diet samtidigt som du tar ett läkemedel som blockerar fettupptaget. Det finns idag tre godkända läkemedel för viktnedgång inom EU, vilket är Xenical och Orlistat (receptbelagda) och Alli (receptfri). Läkemedlena fungerar likadant genom att blockera ungefär 1/4 av fettupptaget i samband med att du äter. Fettet lämnar sedan kroppen genom avföringen. Dessa har en kliniskt bevisad effektivitet och kan ge en viktnedgång på omkring 1 kg i veckan utöver den viktnedgång som går att tillskriva en diet. Du kan beställa dessa genom ett onlineapotek idag, t.ex. genom Treated.com (som min fru använde) om du inte har tid eller vilja att besöka en vårdcentral:

    https://se.treated.com/viktnedgaang

    Som jag skrev är de första veckorna de viktigaste. Se till att bestämma ett datum då börjar din viktresa och se till att vara extra ihärdig i början - resultaten i sig kan vara tillräckligt med motivation för att hålla igång din viktresa därefter.

    Lycka till!

  • Melvinl

    Jag har fått lite tips om en produkt jag testat en period nu. Denna produkt har varit väldigt prisvärd för mig som håller på att gå ner i vikt. Mina resultat var väldigt bra, jag blev lite chockad när jag såg att jag hade gått ner 5,6 kilo på en månad! Vill ni också testa denna grymma produkt så lägger jag länken här, lycka till;)

    tinyurl.com/y8wf7kl4

  • hammarhajen

    Är det att vara moraltant att säga sanningen?

    Om det fanns en "push" för viktnedgång som både fungerade och var hälsosam, då hade den varit vida känd och du hade fått den utskriven av husläkaren om du bad om det.

    Kör på nycklarna du själv skriver att du vet fungerar. Bästa pushen är att inse att det inte finns genvägar och accepreta att det kan ta lite tid.

Svar på tråden Hjälp att gå ner i vikt?!