• peacyp
    Äldre 13 Aug 16:51
    3423 visningar
    11 svar
    11
    3423

    Hasch vid graviditet?

    Hej!

    Jag har en liten fundering.
    Jag har vid 2 tillfällen varit gravid och jag har båda gångerna innan jag fått veta att jag är det druckit alkohol och har båda gångerna blivit jätte orolig eftersom att jag vet att det kan vara skadligt.
    Men är det någon som vet hur det är med hasch?
    Jag är emot förtäring av alkohol, droger och cigaretter under graviditet.
    Så nu när jag tror att jag kan vara gravid igen blir jag såklart lite orolig.
    Är jag det så har det gått under 10 veckor, men det är lika bra att vara på den säkra sidan.
    Så är det någon som har någon typ av info att dela med sig av angående hasch under graviditeten? :)

    Tacksam för så snabbt svar som möjligt!

  • Svar på tråden Hasch vid graviditet?
  • Anonym (:))
    Äldre 13 Aug 17:06
    #1

    Vet du att du är gravid eller tror du bara? Ta isåfall reda på det och tänker du behålla så ska du ju inte fortsätta med sånt skit, det är iallafall vad jag tycker.

  • Anonym (L)
    Äldre 14 Aug 09:22
    #3
    peacyp skrev 2017-08-13 16:51:31 följande:

    Jag är emot förtäring av alkohol, droger och cigaretter under graviditet.


    Hasch är en drog.
  • Äldre 14 Aug 09:29
    #4

    Du kan givetvis inte hålla på med droger om du har oskyddat sex och riskerar att bli gravid. Vad har haschet redan gjort med din hjärna undrar jag! Det här hittade jag på nätet efter en sökning som tog mig ca 10 sekunder... Cannabis sänker iq.

    "Barn till mammor som rökt cannabis, det vill säga marijuana eller hasch, under graviditeten löper en klart ökad risk att få problem med inlärning, minne och koncentration."

    ki.se/forskning/cannabis-kan-utlosa-kaos-i-hjarnan

  • Anonym (Fia)
    Äldre 14 Aug 10:01
    #5

    Du har tvåbarn men brukar - när du inte är gravid - hasch?

  • Äldre 14 Aug 13:53
    #6
    peacyp skrev 2017-08-13 16:51:31 följande:

    Hej!

    Jag har en liten fundering.

    Jag har vid 2 tillfällen varit gravid och jag har båda gångerna innan jag fått veta att jag är det druckit alkohol och har båda gångerna blivit jätte orolig eftersom att jag vet att det kan vara skadligt.

    Men är det någon som vet hur det är med hasch?

    Jag är emot förtäring av alkohol, droger och cigaretter under graviditet.

    Så nu när jag tror att jag kan vara gravid igen blir jag såklart lite orolig.

    Är jag det så har det gått under 10 veckor, men det är lika bra att vara på den säkra sidan.

    Så är det någon som har någon typ av info att dela med sig av angående hasch under graviditeten? :)

    Tacksam för så snabbt svar som möjligt!


    Är absolut emot alla former av droger under grav, även alkohol, men, tror inte alls det är ngn fara för fostret. Men rök inte mer undre grav ell amning!

    Cannabis är ju betydligt mindre farligt för hjärnan än alkohol, passerar ut ur kroppen betydligt snabbare, är mindre vanebildande osv, även om äldre forskning o propaganda säget annurlunda.

    Oroa dig inte. Kram
  • Äldre 14 Aug 13:59
    #7
    mrshudson75 skrev 2017-08-14 13:53:58 följande:
    Är absolut emot alla former av droger under grav, även alkohol, men, tror inte alls det är ngn fara för fostret. Men rök inte mer undre grav ell amning!
    Cannabis är ju betydligt mindre farligt för hjärnan än alkohol, passerar ut ur kroppen betydligt snabbare, är mindre vanebildande osv, även om äldre forskning o propaganda säget annurlunda.
    Oroa dig inte. Kram
    Nja...

    Nu när flera stater i USA har legaliserat nyttjande av cannabinoider, så börjar studierna komma in.

    Detta är ingen gammal forskning:
    jamanetwork.com/journals/jama/article-abstract/2594400
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24469251&tool=karolinska
  • Anonym (BC)
    Äldre 14 Aug 14:03
    #8
    mrshudson75 skrev 2017-08-14 13:53:58 följande:

    Är absolut emot alla former av droger under grav, även alkohol, men, tror inte alls det är ngn fara för fostret. Men rök inte mer undre grav ell amning!

    Cannabis är ju betydligt mindre farligt för hjärnan än alkohol, passerar ut ur kroppen betydligt snabbare, är mindre vanebildande osv, även om äldre forskning o propaganda säget annurlunda.

    Oroa dig inte. Kram


    Håller med. Alkohol är farligare än cannabis och är det nåt som ska förbjudas så är det alkohol. Människor som reagerar som dom gör borde läsa på mer innan dom säger nåt. Finns inte ett dokumenterat fall på misshandel eller dödsfall efter att ha rökt men alkohol däremot... fy faan vilket gift och vad det ställer till.

    Men självklart ska man inte varken röka eller dricka under graviditet. Men om man som du inte visste om att du va gravid.. ja, det är ju inte mycket att gör åt. Kan du fråga nån läkarkunnig.
  • Äldre 14 Aug 14:17
    #9
    Anonym (BC) skrev 2017-08-14 14:03:04 följande:
    Håller med. Alkohol är farligare än cannabis och är det nåt som ska förbjudas så är det alkohol. Människor som reagerar som dom gör borde läsa på mer innan dom säger nåt. Finns inte ett dokumenterat fall på misshandel eller dödsfall efter att ha rökt men alkohol däremot... fy faan vilket gift och vad det ställer till.
    Men självklart ska man inte varken röka eller dricka under graviditet. Men om man som du inte visste om att du va gravid.. ja, det är ju inte mycket att gör åt. Kan du fråga nån läkarkunnig.
    Du är "ute och cyklar".
    Det finns gott om dokumenterade fall på misshandel efter att har rökt...

    Studier visar till och med att långsiktigt så ökar våldsbenägenheten hos de som använder cannabis regelbundet.
    * www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26961342
  • Äldre 19 Aug 15:03
    #10
    peacyp skrev 2017-08-13 16:51:31 följande:

    Hej!

    Jag har en liten fundering.

    Jag har vid 2 tillfällen varit gravid och jag har båda gångerna innan jag fått veta att jag är det druckit alkohol och har båda gångerna blivit jätte orolig eftersom att jag vet att det kan vara skadligt.

    Men är det någon som vet hur det är med hasch?

    Jag är emot förtäring av alkohol, droger och cigaretter under graviditet.

    Så nu när jag tror att jag kan vara gravid igen blir jag såklart lite orolig.

    Är jag det så har det gått under 10 veckor, men det är lika bra att vara på den säkra sidan.

    Så är det någon som har någon typ av info att dela med sig av angående hasch under graviditeten? :)

    Tacksam för så snabbt svar som möjligt!


    Eftersom hasch förstör din egen kropp på många sätt lär det definitivt påverka barnet väldigt negativt. Behöva väl ingen raketforskning för att förstå det? Det går inte ens att jämföra hasch med alkohol. Det är två helt olika saker och idiotiskt att jämföra. Hasch är en olaglig drog.
  • Äldre 19 Aug 15:24
    #11
    peacyp skrev 2017-08-13 16:51:31 följande:

    Hej!

    Men är det någon som vet hur det är med hasch?

    Jag är emot förtäring av alkohol, droger och cigaretter under graviditet.


    Anonym (L) skrev 2017-08-14 09:22:17 följande:

    Hasch är en drog.


Svar på tråden Hasch vid graviditet?