• Elcanavi84

    orolig

    Jag har en tös född v 34 plus 4 . April 2016.  Allså 16 månader
    Hon kan inte prata har en ljudiga läten , Lyssnar inte till sitt namn , när man pratar med henne ropar tjoar vad som. Hon härmar inte ljud och visar inte att hon förstår något . Hon fick G på hörsel test på BB. Om man hör men ändå inte lyssnar til ljud va kan de då vara?
    Hon kan inte gå med el utan stöd . Hon kan inte gå runt möbler heller.
    Hon kan knappt sitta ,men kryper mycket. nyfiken med bra ögonkontakt . Stoppar allt hon ser i munnen.
    Hon kan heller inte vinka peka klappa händer äta med sked leka titt ut bygga me klossar MM.
    Hon är även liten. 76 cm och väger 7.8 kg. äter bra.
    de hon kan är krypa och dra sig upp o stå still vid bordet soffan osv. Överläkare har tittat på henne och sa att hon har en ökad muskel spänning va de nu innebär vet vi inte utan väntar på tid till MR.  Jag är väldigt orolig då jag redan har ett barn med grava handikapp och ser mycket likhet i de 2.

  • Svar på tråden orolig
  • Jodyanna

    Förstår att du är orolig. Vet inte om de är "normalt " när man är född för tidigt.

    Men de kan ju va så att hon har något som inte stänmer. Kanske bra att ställa in sig på de redan nu och du verkar ju redan känna på dig att något inte står rätt till.

    Lycka till

Svar på tråden orolig