• Äldre 15 Aug 19:20
    4746 visningar
    11 svar
    11
    4746

    Börja jobba efter föräldraledighet

    Nu är det dags att börja jobba igen efter föräldraledighet och jag känner mig så omotiverad! Det känns så onödigt.
    Dessutom är jag gravid så det är bara frågan om att jobba ett halvår innnan jag ska gå hem igen.
    Halva tiden kommer att gå åt till komma in i arbetet igen, jag har förstått att det har ändrats mycket på jobbet sedan jag jobbade. Resten av tiden kommer jag vabba, antar jag.
    Men jobba måste jag ju. Så gör jag för att peppa upp mig?

  • Svar på tråden Börja jobba efter föräldraledighet
  • Äldre 15 Aug 19:31
    #1

    Tänk på pengarna!


    Passa på att göra lyxiga saker som att gå på toa med dörren stängd och låst, dricka vatten/kaffe i lugn och ro osv.

  • Äldre 15 Aug 19:35
    #2
    +1

    Du räknar alltså med att vabba?? Vad är det för jävla inställning?!

  • Äldre 15 Aug 20:13
    #3
    nevermind skrev 2017-08-15 19:35:41 följande:

    Du räknar alltså med att vabba?? Vad är det för jävla inställning?!


    Barn är ju sjuka mycket första tiden på förskola. Det bör man nästan räkna med så man inte hamnar i en jobbig situation. TS ska väl vabba varannan gång, kan bli en vecka i månaden om hon har otur.

    När jag sökte nytt jobb efter föräldraledigheten sade jag på intervjun att jag kommer förmodligen behöva vabba mycket. Fick jobbet ändå :)
  • Äldre 15 Aug 20:59
    #4

    usch sitter i nästan samma sits som du. börjar jobbet om 3 veckor. längtar inte!!

    det gör ont att lämna barnen på förskolan och vänta ryggen mot deras skrik.

    visst det blir mer pengar men jag bryr mig inte om de. har lyckats gå ner i arbetstid så det är skönt.

  • Äldre 15 Aug 21:27
    #5

    Ett plus är ju dock att man samtidigt kan tänka att om man bara ska tillbaka till jobbet tillfälligt så behöver man ju heller inte ta åt sig eller störa sig så mycket om det är något eller någon på jobbet man inte gillar. Tänka "good enough" och sådär .

  • Äldre 15 Aug 21:29
    #6

    Du ska ju vara hemma snart igen så du har mycket att se fram emot :) tror det är bra för sig att komma ut och jobba lite innan nästa fl.

  • Äldre 16 Aug 17:40
    #7
    nevermind skrev 2017-08-15 19:35:41 följande:

    Du räknar alltså med att vabba?? Vad är det för jävla inställning?!


    Vad menar du? Vad är problemet med att anta att det kommer bli en  hel del vabbande första månaderna i förskolan?
  • Äldre 16 Aug 17:42
    #8
    nnnnnnnn skrev 2017-08-15 19:31:02 följande:

    Tänk på pengarna!


    Passa på att göra lyxiga saker som att gå på toa med dörren stängd och låst, dricka vatten/kaffe i lugn och ro osv.


    Där sa du något! Och äta lunch utan stök :)
  • Äldre 16 Aug 17:43
    #9
    Seven Costanza skrev 2017-08-15 21:27:17 följande:

    Ett plus är ju dock att man samtidigt kan tänka att om man bara ska tillbaka till jobbet tillfälligt så behöver man ju heller inte ta åt sig eller störa sig så mycket om det är något eller någon på jobbet man inte gillar. Tänka "good enough" och sådär .


    Sant sant:)
  • Äldre 16 Aug 17:45
    #10
    Liinaa91 skrev 2017-08-15 20:59:12 följande:

    usch sitter i nästan samma sits som du. börjar jobbet om 3 veckor. längtar inte!!

    det gör ont att lämna barnen på förskolan och vänta ryggen mot deras skrik.

    visst det blir mer pengar men jag bryr mig inte om de. har lyckats gå ner i arbetstid så det är skönt.


    Ja men precis. Det gör ont i hjärtat av att tänka på det. Jag ska också jobba deltid, vilket gör att det ändå blir så lite tid och pengar ändå så att det lika gärna kan kvitta.
  • Äldre 16 Aug 18:09
    #11

    Nu började jag jobba innan sommaren men sonen började fsk i dag. Jag tycker ändå det är skönt att komma iväg och bara vara vuxen. Dessutom har jag mer energi för honom när jag kommer hem. Förskolan tror jag kommer vara bra för honom då han får träffa andra barn och utveckla sitt språk. Sen ska jag inte jobba heltid utan slutar vid lunch 2-3 dagar i veckan så det kanske gör det lite lättare.

Svar på tråden Börja jobba efter föräldraledighet