• Äldre 15 Aug 23:58
    1071 visningar
    0 svar
    0
    1071

    Oro inför förlossningen

    Jag har två barn sen tidigare. Första såg jag fram emot men fick en 46 timmar lång förlossning pga igångsättning. Med andra gick det hur bra som helst gick över tiden och blev inlagd för havandeskapsförgiftning precis som första. Han och sova en natt så fick jag tid för igångsättning. När jag kom in för att dom skulle undersöka mig så visade det sig att jag hade öppnat mig 3 cm som jag inte hade känt av då sa dom vi sticker hål i hinnan så får vi igång den snabbare och när hon kom tillbaka så hade jag öppnat mig ytligare 1 cm. Allt gick kanon bra och jag gick runt under tiden. Nu 6 år senare väntar vi en tredje och jag är super nojig. Jag känner sån ångest över denna förlossningen och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag förstår inte alls vart det kommer ifrån då jag såg fram emot detta från början när jag fick plusset fram tills 2 veckor sedan. Jag har haft en väldigt tuff graviditet denna gången med fruktansvärd illamående och kräkningar långt in i graviditeten som tack och lov är över och nu har jag en fruktansvärd foglossning, så det kanske är det som har triggat igång det? Är det någon mer än jag som har känt/känner så här?

Svar på tråden Oro inför förlossningen