• Cadencee

    Ny förskola igen

    Jag och särbon har börjat planera för att flytta ihop. Men innan det sker ska hans hus röjas och det ska till lite renovering. Planen är att under nästa år flyttar vi in till han och hans 2 barn, jag har också 2 barn. Just nu har jag barnen på heltid och pappan har umgänge varannan helg pga psykisk ohälsa. Äldsta sonen är 4 år och nästa vecka skolas han in på tredje förskolan. Minsta är 1 år och har precis påbörjat sin inskolning. Om barnen flyttar med mig innebär det byte av förskola då det är 7 mil det handlar om. Risken för att jag skulle bli umgängsförälder är heller inte så stor så troligtvis blir det byte. Finns det fler föräldrar som värt tvungna att byta förskola ofta och hur blev det för barnen?

  • Svar på tråden Ny förskola igen
  • enmamma

    Min uppfattning är att om barnen känner trygghet och vi vuxna tar det lugnt så går det bra att byta dagis ofta.

    Min dotter idag 12 gick på 3 dagis, sonen 9år hann med 4 dagis, han var dessutom 2 när han började och kunde inte språket.

    De har dock inte behövt byta skola och är ganska normala ungar.

  • Cadencee
    enmamma skrev 2017-08-16 16:34:45 följande:

    Min uppfattning är att om barnen känner trygghet och vi vuxna tar det lugnt så går det bra att byta dagis ofta.

    Min dotter idag 12 gick på 3 dagis, sonen 9år hann med 4 dagis, han var dessutom 2 när han började och kunde inte språket.

    De har dock inte behövt byta skola och är ganska normala ungar.


    Jag tänker att det kan vara viktigare att få gå i samma skola än förskola. Tidigare har det inte varit några problem vid byte av förskola så tror ju inte att det skulle vara några problem. Men ibland får jag lite skuldkänslor för alls byten.
Svar på tråden Ny förskola igen