• Äldre 16 Aug 23:20
    5685 visningar
    31 svar
    31
    5685

    Gravida singlar

    Finns det några fler gravida singlar här?

    Jag och det blivande barnets pappa gjorde slut innan vi visste att jag var gravid. Vi hade varit tillsammans till och från i ca 6 månader.

    Vi vill båda ha barn och är bra vänner så graviditeten kom som en glad överraskning ändå. Vi gör detta tillsammans och barnet kommer ha två närvarande föräldrar.

    Jag är 37 år och bor i Stockholm och det är första barnet. Bf 26 mars 2017.

    Det vore roligt att prata med någon annan som är gravid och singel. :)

  • Svar på tråden Gravida singlar
  • Äldre 25 Aug 09:29
    #1

    Hej
    Jag är gravid i vecka 25 och singel.
    Min man och jag har alltid velat ha barn sedan vi gifte oss.

    Men samtidigt som jag fick reda på att jag är gravid fick jag också reda på att han är otrogen och betalar den andra kvinnans räkningar.

    Hela min värld rasade så nu är jag helt ensam och rädd men försöker hitta ett sätt att överleva för bebisens skull.
    Vi grejar det här, eller hur?

  • Äldre 25 Aug 20:41
    #2

    Det är klart att vi grejar detta! Tänk vad många som skiljer sig när de redan har barn.

    Din situation låter jobbig. Jag tänker att du måste sörja din mans fruktansvärda svek mycket. Har du familj och vänner omkring dig som stöttar?

  • Äldre 25 Aug 20:57
    #3

    Jag är gravid med andra barnet och singel. Men det finns ingen pappa utan båda barnet är genom insemination på klinik. ;)

  • Äldre 25 Aug 22:43
    #4

    Jag hade också planer på det innan detta hände. När har du bf?

    Jag har 26/3

  • Äldre 26 Aug 00:27
    #5
    Noanda skrev 2017-08-25 22:43:39 följande:

    Jag hade också planer på det innan detta hände. När har du bf?

    Jag har 26/3


    Jag har bf 30/4, så är väldigt tidigt i graviditeten än. Vecka fem är jag i.
  • Äldre 1 Sep 00:50
    #6

    Vilken underbar tråd och vilka starka fantastiska kvinnor ni verkar vara!!

  • Äldre 4 Sep 00:34
    #7

    Jag är gravid och singel, men den man som jag träffat från och till under ett års tid gick under jorden när jag sa att jag var gravid.

    Tycker det är svårt att hitta grupper/bloggar/annat om andra i samma situation, men kanske jag som letar för dåligt. För att inte tala om kvinnor som faktiskt vill fortsätta dejta fast de är gravida, för det verkar ju typ vara det värsta man kan göra... ;)

    Jag har tidigare fått veta att jag inte kan bli gravid på naturlig väg, så jag har fortfarande svårt att fatta det här... :) men om allt går som det ska så är jag beräknad sista februari. 36 år, sthlm

  • Äldre 4 Sep 07:53
    #8
    adelante skrev 2017-09-04 00:34:28 följande:

    Jag är gravid och singel, men den man som jag träffat från och till under ett års tid gick under jorden när jag sa att jag var gravid.

    Tycker det är svårt att hitta grupper/bloggar/annat om andra i samma situation, men kanske jag som letar för dåligt. För att inte tala om kvinnor som faktiskt vill fortsätta dejta fast de är gravida, för det verkar ju typ vara det värsta man kan göra... ;)

    Jag har tidigare fått veta att jag inte kan bli gravid på naturlig väg, så jag har fortfarande svårt att fatta det här... :) men om allt går som det ska så är jag beräknad sista februari. 36 år, sthlm


    Åh grattis. Jag vet två kvinnor som dejtat annan än pappan till barnet under graviditeten. Den ene är fortf gravid så vet inte hur det slutar och den andre föyttade ihop med killen innan barnet fyllt ett. Det är så olika det där. Själv vill jag inte ha ett förhållande nu så håller mig borta från marknaden. :)
  • Äldre 4 Sep 16:33
    #9

    Tack! Är det sant? Hopp om livet. Till och med mina vänner har sett på mig med väldigt skeptisk blick när jag har sagt att jag vill fortsätta dejta. "Ja det får du kanske vänta ett tag med nu..." "...För att...?" Än så länge är jag ju mest tjock ???? men med mindre mage än många killar jag träffat så why not liksom. Hela den här gravidgrejen är ju som sagt rätt ny för mig, och i många avseenden känns det som att åka tillbaka många år i tiden. (Inte bara med dejtande utan även vårdpersonal som säger "åh det är bara NATURLIGT" på allt man tar upp. "Jag mår så illa att jag inte kan ta mig till jobbet." "Åh det är bara naturligt, tänk positivt- det är ju för att något magiskt händer!" "Jo men jag kommer inte upp ur sängen..." "Då får du bara ligga kvar" tack... betalar du min lön? )

  • Äldre 4 Sep 20:01
    #10
    adelante skrev 2017-09-04 00:34:28 följande:

    Jag är gravid och singel, men den man som jag träffat från och till under ett års tid gick under jorden när jag sa att jag var gravid.

    Tycker det är svårt att hitta grupper/bloggar/annat om andra i samma situation, men kanske jag som letar för dåligt. För att inte tala om kvinnor som faktiskt vill fortsätta dejta fast de är gravida, för det verkar ju typ vara det värsta man kan göra... ;)

    Jag har tidigare fått veta att jag inte kan bli gravid på naturlig väg, så jag har fortfarande svårt att fatta det här... :) men om allt går som det ska så är jag beräknad sista februari. 36 år, sthlm


    Grattis! Vad roligt att du blev gravid fast du fått veta att det inte skulle gå på naturlig väg!

    Tråkigt att mannen försvann och struntar i sitt ansvar.

    Klart man kan dejta fast man är gravid!

    Jag talade om för mitt kommande barns far att vi inte kunde vara mer än vänner tre veckor innan jag upptäckte att jag var gravid.

    Han är glad över graviditeten men ledsen över att vi inte är tillsammans, att vi inte är "en familj".

    Jag kan inte låta bli att ta på mig det, har dåligt samvete och känner mig ledsen i bland. Men det kommer väl ordna sig med tiden.

    Kul med någon i min ålder som också väntar första barnet! Känner mig gammal när jag hänger i trådar med andra som väntar första. De är tio, femton år yngre! ;)
Svar på tråden Gravida singlar