• Äldre 17 Aug 01:03
    637 visningar
    0 svar
    0
    637

    Hankatten river tussar ur pälsen på honkatten

    Jag har två katter, kullsyskon, en hona och en hane, båda kastrerard, haft dem sedan de var tolv veckor och det funkade jättebra mellan dem ända fram till för ca 3 månader sedan då hankatten blev väldigt aggressiv och hoppade på syrran och började rycka loss pälstussar på henns
    . Från början hände det nästan dagligen men sen köpte jag Feliway Friends och Zyklene och det har hjälp mycket bra FÖRUTOM när jag ska Sgå och lägga mig, då tillåter inte hankatten att honan får komma in i sovrummet, han hoppar på henne och gör likadant biter pälstussar och hon morrar och fräser och hon får söka sig en annan sovplats på något annat ställe i lägenheten.

    sökte veterinär förra veckan då jag trodde hankatten fått förstoppning och i samband med det togs ett blodpro vilket visade väldigt höga njurvärden för en katt som bara är 2 !/2 år varför han ska gå igenom ett ultraljud, då undrar jag om han började känna sig dålig när han blev elak mot henne. jag har försökt precis allt och vet inte vad jag ska hitta på längre, båda dricker dåligt men jag har vänt ut och in på mig själv för att hitta på sätt att få dem att dricka, har fyra vattenskålar och en fontän, häller på extravatten på blötmaten , händer någon enstaka gång att de dricker upp såsen men själva maten är dom inte intresserade av. Just nu äter dom Royal Canin Fibre response som är bra för tröga magar.
       HJÄLP tack
    Yvonne

Svar på tråden Hankatten river tussar ur pälsen på honkatten