• Anonym (Carina)

    Hur tänker ni som kör fort ?

    Som rubriken lyder hur tänker ni som kör som galningar ? Har länge förvånat mig hur trafik tempot är uppskruvat och noll hänsyn . Vissa verkar inte bry sig överhuvudtaget om konsekvenserna eller hur pass allvarligt det är . 

    Droppen som fick bägaren att rinna över var väl i går när jag var på väg hem från jobbet vid 19 tiden kör på 2+1 väg och trafiken är obefintlig kör på 2 filigt
    och har inga bilar framför mig eller bakom kan skymta någon bil långt bak .
    Det går över till 1 fil och jag håller 100 km/h som är hastighetsgränsen och tar en titt i backspegeln då kommer en blå Volvo v70 och närmar sig i raketfart och är i kapp mig på kort tid .

    Avståndet är kloss i ändan på mig och jag kan tydligt se en yngre blond tjej pratandes i telefon när det blir 2 filigt igen så kommer hon så kommer hon som en kanonkula och det som gjorde mig ännu mera rasande var att hon hade småbarn i bilen . hon försvinner fort och jag ser inte röken av henne dock något längre fram finner jag henne stannat till på en p plats och jag svär lite när jag kör förbi . 

    Det är dock inte sista gången jag ser henne för efter en stund blir jag omkörd av henne igen och hastigheten är nog mera över 200 km/h än under .
    Jag hade noterat reg nummer när hon körde förbi första gången så när jag kom hem kollade jag upp det fick ett namn och via sökningar fick jag både hennes telefon nummer . Så kanske ringa upp henne eller anmäla till polisen men förmodligen svårt utan bevis 

    Carina

  • Svar på tråden Hur tänker ni som kör fort ?
  • Anonym (z)

    Det där med kloss i ändan är förjävligt. Att veta att kommer det en bromssituation så har jag en bmw smack upp i röven. Och vad har den tjänat på det? Tre minuter? Eller när nån gör en idiotisk omkörning där jag får deras röv upptryckt och tvingas bromsa för att jag vill hålla avståndet. Sen ligger man bakom vid samma stoppljus lik förbannat.

  • Anonym (Carina)
    Anonym (z) skrev 2017-08-17 11:43:27 följande:

    Det där med kloss i ändan är förjävligt. Att veta att kommer det en bromssituation så har jag en bmw smack upp i röven. Och vad har den tjänat på det? Tre minuter? Eller när nån gör en idiotisk omkörning där jag får deras röv upptryckt och tvingas bromsa för att jag vill hålla avståndet. Sen ligger man bakom vid samma stoppljus lik förbannat.


    Ja det är jäkligt stressande och inget tjänar de på det och sen hur tänker man när man kör så med barn i bilen om inte annat trodde man ju folk tänkte lite annorlunda då 
  • Anonym (Mamma)

    Jag stör mig som fan på bilar som ligger precis i röven på bilen, i väntan på att komma om. Blir förbannad varje gång! En gång fick jag dock nog! Hade haft en bil tätt bakom i 1,5 mil, den kunde inte köra om pga kurvor och mötande. Jag pumpbromsade vid många tillfällen, med föraren fattade tydligen inte. Till slut stannade jag min bil, bakomvarande var med tvungen till att stanna. Jag traskar ur bilen, knackar på förarens ruta och hon vevar ner. Jag var då ganska arg och ifrågasätter varför hon ligger så nära bilen, om hon inte förstår att man ska hålla avstånd?! Frågar henne även vad som händer om jag behöver tvärnita? "Jag vet inte" var hennes svar! Jag förklarade för geniet att hon då kommer köra in i min bil, i 80km/h, där mina 3 barn sitter!

    Jag kanske var lite väl arg, för hon blev stum och fick tårar i ögonen. Men iaf, resten av vägen höll hon bra avstånd, och gör det förhoppningsvis fortfarande.

  • Anonym (...)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-08-17 12:01:29 följande:

    Jag stör mig som fan på bilar som ligger precis i röven på bilen, i väntan på att komma om. Blir förbannad varje gång! En gång fick jag dock nog! Hade haft en bil tätt bakom i 1,5 mil, den kunde inte köra om pga kurvor och mötande. Jag pumpbromsade vid många tillfällen, med föraren fattade tydligen inte. Till slut stannade jag min bil, bakomvarande var med tvungen till att stanna. Jag traskar ur bilen, knackar på förarens ruta och hon vevar ner. Jag var då ganska arg och ifrågasätter varför hon ligger så nära bilen, om hon inte förstår att man ska hålla avstånd?! Frågar henne även vad som händer om jag behöver tvärnita? "Jag vet inte" var hennes svar! Jag förklarade för geniet att hon då kommer köra in i min bil, i 80km/h, där mina 3 barn sitter!

    Jag kanske var lite väl arg, för hon blev stum och fick tårar i ögonen. Men iaf, resten av vägen höll hon bra avstånd, och gör det förhoppningsvis fortfarande.


    Mycket bra gjort av dig!

    Fattar inte hur folk tänker, man kan fan inte känna sig trygg själv om man ligger i arslet på bilen framför!
  • Anonym (Carina)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-08-17 12:01:29 följande:

    Jag stör mig som fan på bilar som ligger precis i röven på bilen, i väntan på att komma om. Blir förbannad varje gång! En gång fick jag dock nog! Hade haft en bil tätt bakom i 1,5 mil, den kunde inte köra om pga kurvor och mötande. Jag pumpbromsade vid många tillfällen, med föraren fattade tydligen inte. Till slut stannade jag min bil, bakomvarande var med tvungen till att stanna. Jag traskar ur bilen, knackar på förarens ruta och hon vevar ner. Jag var då ganska arg och ifrågasätter varför hon ligger så nära bilen, om hon inte förstår att man ska hålla avstånd?! Frågar henne även vad som händer om jag behöver tvärnita? "Jag vet inte" var hennes svar! Jag förklarade för geniet att hon då kommer köra in i min bil, i 80km/h, där mina 3 barn sitter!

    Jag kanske var lite väl arg, för hon blev stum och fick tårar i ögonen. Men iaf, resten av vägen höll hon bra avstånd, och gör det förhoppningsvis fortfarande.


    Ja man blir galen det finns ju ingen anledning ligga så nära inte ens på väntan att köra om bra du sa åt henne ju de fattar ju inte hur lätt en olycka händer .

    Jag blev med livrädd i går såg ju bara tjejen komma jätte fort trodde ju hon missat mig och inte kunde sakta in men 2 meter bakom ända till det blev 2 filigt grrr 
  • Anonym (z)
    Anonym (Carina) skrev 2017-08-17 11:56:29 följande:

    Ja det är jäkligt stressande och inget tjänar de på det och sen hur tänker man när man kör så med barn i bilen om inte annat trodde man ju folk tänkte lite annorlunda då 


    Ja, eller om man själv har barn i bilen.
  • Anonym (Me)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-08-17 12:01:29 följande:
    Jag stör mig som fan på bilar som ligger precis i röven på bilen, i väntan på att komma om. Blir förbannad varje gång! En gång fick jag dock nog! Hade haft en bil tätt bakom i 1,5 mil, den kunde inte köra om pga kurvor och mötande. Jag pumpbromsade vid många tillfällen, med föraren fattade tydligen inte. Till slut stannade jag min bil, bakomvarande var med tvungen till att stanna. Jag traskar ur bilen, knackar på förarens ruta och hon vevar ner. Jag var då ganska arg och ifrågasätter varför hon ligger så nära bilen, om hon inte förstår att man ska hålla avstånd?! Frågar henne även vad som händer om jag behöver tvärnita? "Jag vet inte" var hennes svar! Jag förklarade för geniet att hon då kommer köra in i min bil, i 80km/h, där mina 3 barn sitter!
    Jag kanske var lite väl arg, för hon blev stum och fick tårar i ögonen. Men iaf, resten av vägen höll hon bra avstånd, och gör det förhoppningsvis fortfarande.
    Håller med man blir galen
  • Anonym (z)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-08-17 12:01:29 följande:

    Jag stör mig som fan på bilar som ligger precis i röven på bilen, i väntan på att komma om. Blir förbannad varje gång! En gång fick jag dock nog! Hade haft en bil tätt bakom i 1,5 mil, den kunde inte köra om pga kurvor och mötande. Jag pumpbromsade vid många tillfällen, med föraren fattade tydligen inte. Till slut stannade jag min bil, bakomvarande var med tvungen till att stanna. Jag traskar ur bilen, knackar på förarens ruta och hon vevar ner. Jag var då ganska arg och ifrågasätter varför hon ligger så nära bilen, om hon inte förstår att man ska hålla avstånd?! Frågar henne även vad som händer om jag behöver tvärnita? "Jag vet inte" var hennes svar! Jag förklarade för geniet att hon då kommer köra in i min bil, i 80km/h, där mina 3 barn sitter!

    Jag kanske var lite väl arg, för hon blev stum och fick tårar i ögonen. Men iaf, resten av vägen höll hon bra avstånd, och gör det förhoppningsvis fortfarande.


    Märkligt. Föraren hade alltså inte ens reflekterat över risken att du måste tvärnita.

    Jag brukar också markeringsbromsa, eller trycka en gång på varningsblinkers.

    Men har ni sett de där idioterna som sniker upp i röven när man håller på med en omkörning och förväntar sig att man ska kasta sig in mellan två bilar bara så de kan fortsätta hålla sin fart på 160?! Som om det är min plikt att bromsa in min egen fart för deras skull. Många fattar inte att omkörningsfilen är just en omkörnings- och trafikfördelningsfil utan tror på allvar att det är en fortkörningsfil och att det är min skyldighet att flytta på mig för deras skull. Jag menar, kör fort om du vill men jag tänker inte avbryta min omkörning och tränga mig in bakom röven på nån för att du vill köra för fort.
  • freddan5

    Håller med om att det är otroligt irriterande med folk som ligger för nära!
    Men lika vansinnig blir jag på folk, framförallt på 2/1-vägar, som kör om tex lastbilar och husvagnar i 100 km/h. Ofta är det 2-3 fordon man ska passera på kanske 1,3 km och då vill det till att man trycker lite på gasen! Man kan ju tänka på att det är fler än en själv som vill förbi...

Svar på tråden Hur tänker ni som kör fort ?